• تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲
  • توسط: ادمین
  • زمان مطالعه: ۵ دقیقه

از قدیم توریست‌هایی که به کشورهای مختلف سفر می‌کردند از هر کشوری یک یادگاری یا نماد مخصوص آن را خریداری کرده و به همراه خود به خانه می‌آوردند تا خاطرات سفر همیشه برای آنها زنده باقی بماند. رفته‌رفته این کار به یک سنت نانوشته تبدیل شد و امروزه افراد در سفرهای مختلف به دنبال یک سوغات ارزشمند از کشور مقصد هستند تا با دیدن آن به یاد لحظات خوش سفر بیفتند.

ایتالیا یکی از بهترین کشورها برای خرید در اروپا است. هر شهر ایتالیا به‌ خاطر چیزهای مختلفی شهرت دارد: ماسک‌های کارناوال، پنیر، شراب، کفش و لباس‌های چرمی درجه یک، شیرینی و شکلات‌های آلپاین، مجسمه‌ها و اسباب‌بازی‌های چوبی و غیره. با وجود این تنوع، از ایتالیا سوغات چه بخریم؟

برای اینکه تجربه خریدی لذت‌بخش و مفید را داشته باشید ما لیستی از معروف‌ترین سوغات ایتالیا را گردآوری کرده‌ایم و آیتم‌های منحصربه‌فرد را در اختیار شما قرار داده‌ایم تا اگر مسافر ایتالیا شدید و تور ایتالیا را تهیه کردید بهترین هدیه یا سوغات را برای خودتان، دوستان و یا نزدیکانتان تهیه کنید.

 

راهنمای خرید سوغات ایتالیا


راهنمای خرید سوغات ایتالیا

 

انتخاب کردن بهترین گزینه از میان سوغاتی‌های معروف ایتالیا علاوه بر سلیقه، به بودجه و ظرفیت بار شما نیز بستگی دارد؛ بنابراین بهتر است با توجه‌ به تمام این موارد بهترین پیشنهاد را برای خرید انتخاب کنید. در راهنمای خرید بهترین سوغات ایتالیا کشف خواهید کرد که مسافران این کشور بیشتر چه چیزهایی را به‌ عنوان سوغات به کشور خود می‌برند.


قهوه رست‌ شده ایتالیایی

 

اگرچه ایتالیا مزارع کشت قهوه ندارد، اما به رست‌کردن انواع قهوه در جهان شهرت دارد و قهوه‌های رست‌شده ایتالیایی جزو باکیفیت‌ترین‌ها در جهان هستند. جالب است بدانید اسپرسو و کاپوچینو را ایتالیا به دنیا معرفی کرد. محبوب‌ترین برندهای قهوه ایتالیایی قهوه لاوازا و ایلی هستند که به کشورهای مختلف صادر می‌شوند. قیمت قهوه در ایتالیا اصلا بالا نیست و می‌توانید با بودجه اندک بهترین قهوه‌های ایتالیایی را تهیه کنید. ونیز، فلورانس و رم از مهم‌ترین شهرهایی هستند که بهترین قهوه‌ها در آنها سرو شده و برای فروش در بسته‌بندی‌های مختلف به مشتریان عرضه می‌شود.

 

قهوه رست‌ شده ایتالیایی


روسری و کراوات

 

ایتالیایی‌ها به خوش‌تیپ‌ ترین و شیک‌پوش‌ ترین مردم جهان شهرت دارند و تعجبی نیست که از تنوع کراوات و روسری در ایتالیا شگفت‌زده شوید. از آیتم‌های تک‌رنگ جذاب گرفته تا طرح‌های شطرنجی، گلدوزی و غیره در ایتالیا شما را خیره خواهند کرد. نیازی نیست برای خرید لباس به بوتیک‌های گران‌قیمت رم یا میلان بروید، می‌توانید از افراد محلی در هر شهری آدرس یک فروشگاه سوغات کوچک را بگیرید و هدایای خوبی برای عزیزان خود به یادگار ببرید.

به صورتی کلی لباس، پارچه و چیزهایی از این قبیل جز محبوب‌ترین سوغات در همه جای دنیا هستند. به عنوان مثال فوروشیکی که نوعی پارچه است و به عنوان روسری از آن استفاده می‌شود جز محبوب‌ترین سوغات ژاپن محسوب می‌شود.

 

روسری و کراوات سوغات ایتالیا


ظروف و نمادهای سرامیکی

 

ایتالیا مجموعه‌ای بزرگ از سرامیک‌های دست‌ساز دارد که بعضی از آنها صدها سال قدمت دارند و می‌توانند به یک سوغاتی کلاسیک تبدیل شوند که به خانه می‌آورید. تنوع بالایی از قوری‌ها، بشقاب‌ها، بطری‌ها و لیوان‌های سرامیکی زیبا از مناطق مختلف سیسل، اومبریا و توسکانی پیدا می‌شوند که توسط طراحان مدرن و هنرمندان برجسته ساخته شده‌اند و حس متمایز "ایتالیایی بودن" را القا می‌کنند. قیمت این اجناس می‌تواند از ۵ یورو تا صدها یورو متغیر باشد و شما متناسب با بودجه خود هرکدام را انتخاب کنید.

 

سرامیک سوغات ایتالیا


بهترین سوغات هر شهر ایتالیا را کشف کنید

 

لباس، شکلات، ظروف سرامیکی و انواع شیرینی‌های ایتالیایی در تمام مناطق ایتالیا پیدا می‌شود و در هر منطقه که ساکن باشید می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید. اما برای خرید محصولات منحصربه‌فرد هر شهر ایتالیا که بهترین نوع آن تنها در همان شهر وجود دارد ادامه مطلب را دنبال کنید.


سوغات رم ایتالیا

 

بیش از نیمی از افرادی که به ایتالیا سفر می‌کنند برای دیدن جاذبه‌های گردشگری رم و شگفتی‌های آن پا در این مسیر نهاده‌اند، به همین خاطر خرید سوغات رم برای این عده از افراد از اهمیت زیادی برخوردار است. رم شهر ابدی ایتالیاست، فرقی نمی‌کند به دنبال سوغات پوشیدنی باشید یا خوراکی‌های لذیذ ایتالیایی، در رم هرآنچه که بخواهید به‌ وفور یافت می‌شود.

کفش‌های باکیفیت رم، خوراکی‌های محلی مانند سرکه بالزامیک و شکلات‌های محلی دست‌ساز، اکسسوری‌های جذاب، ادکلن و انواع مجسمه‌های شیک تزیینی از بهترین سوغات رم هستند. به صورت کلی خرید سوغات از مراکز خرید رم یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای مرکز شهر نسبت به خرید از فروشگاه‌های فرودگاه بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

 

سوغات رم ایتالیا


سوغات میلان ایتالیا

 

یک تیشرت ایتالیایی که از میلان، مهد مد و فشن تهیه شود بهترین سوغات مد روز برای هر آقا یا خانمی است. بهترین نمونه از لباس‌های برند الساندرو گراردی، باگوتا، لوئیجی بونلی، وینچنزو دی روگیرو و گلانشرت را از میلان بخرید و خاطره سفر به شهر شیک‌پوش‌ها را برای خود ماندگار کنید.

 

سوغات میلان ایتالیا


سوغات ونیز ایتالیا

 

اگر برنامه سفر شما را به ونیز می‌برد، برای خرید سوغات هیچ جای نگرانی نیست! اشیای شیشه‌ای مورانو در ونیز حتماً یکی از سوغات‌های ونیز هستند که تمام مسافران را وسوسه می‌کنند. گلدان‌های ظروف شیشه‌ای، شمعدان‌ها و تمام سازه‌های دست صنعتگران ونیزی بهترین و رنگی‌ترین سوغات ونیز هستند که در اندازه‌ها و شکل‌ها متنوع در بازار ونیز موجود اند. مورانو جزیره‌ای در مجاورت ونیز است که انواع شیشه در آن از هزاران سال پیش مورد توجه بوده و از ویژگی‌های خاص برخوردار است.

 

سوغات ونیز ایتالیا


سوغات تورین ایتالیا

 

سفر به تورین ایتالیا، سفر به قلعه‌های قرون وسطا، معماری فراموش‌نشدنی باروک و غذاهای خوشمزه است. اما از تورین ایتالیا چه چیزی بخریم که این لحظات برای همیشه ماندگار شوند؟ جواهرات دست‌ساز، پارچه کشمیر، پاستیل و شکلات از بهترین سوغات ایتالیا در تورین هستند که برای هرفردی جذاب و دوست‌داشتنی‌اند.

 

سوغات تورین ایتالیا

 

نکات مهم خرید سوغات در ایتالیا

 

ایتالیا کشور سوغات متنوع از پاستا و پنیر تا لباس و جواهرات است، اما برای مسافرانی که از کشورهای گوناگون به ایتالیا سفر می‌کنند گاهی محدودیت‌هایی برای خرید سوغات در ایتالیا وجود دارد. به‌ عبارت‌ دیگر، آیتم‌هایی که می‌توانید از ایتالیا با خود به مبدأ بیاورید با توجه‌ به قوانین کشور مبدأ ممکن است متفاوت باشد. پیشنهاد ما این است که برای رفع بلاتکلیفی و جلوگیری از وقوع عواقب ناخوشایند به قوانین گمرکی کشور خودآگاه باشید. همچنین در مورد سوغات شکستنی مانند ظروف سرامیکی، مجسمه و اقلام شیشه‌ای توجه کنید به‌ خوبی بسته‌بندی شوند تا سالم به مقصد برسند. در پایان شاید یکی از بی دردسر‌ترین سوغات و ماندگارترین آن‌ها خرید نمادی از جاهای دیدنی رم، جاهای دیدنی میلان یا دیگر شهرهای این کشور باشد؛ چراکه معمولا در مقابل هر یک از این جاذبه های گردشگری نمادی از آن‌ها به شکل‌های مختلف یافت خواهد شد.

 

نکات مهم خرید سوغات در ایتالیا

 

ایتالیا کشوری شگفت‌ انگیز برای عاشقان خرید

 

یکی از زیباترین چیزها در جهان، سفر کردن است. گردشگرانی که ایتالیا را به‌ عنوان مقصد انتخاب می‌کنند اغلب با شگفتی‌های این سرزمین آشنا هستند و برای تجربه کردن آن به ایتالیا می‌آیند. در کنار بازدید از مکان‌های جذاب و دیدنی و مشاهده فرهنگ مردم ایتالیا، گشت‌ و گذار در بازارهای محلی و مراکز تجاری ایتالیا نیز از اهمیت ویژه‌ای برای گردشگران برخوردار است و همه آنها دوست دارند سوغات جذابی از این سفر به‌ یادماندنی به همراه خود ببرند.

در این صفحه سعی کردیم باکیفیت‌ ترین و مناسب‌ ترین سوغات رم و سایر شهرهای ایتالیا را به شما معرفی کنیم تا فرایند خرید سوغات برای شما آسان‌تر شده و بتوانید در مدت‌ زمان کوتاه و با بودجه کم بهترین سوغات ایتالیا را تهیه کنید. برای آشنایی با سوغات سایر کشورها نیز مقاله‌های بعدی ما را دنبال کنید.

دیدگاه ها:

هنگامه مرادعلیان
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ali bood

نگار
۲۵ بهمن ۱۴۰۲

چقدر ایتالیا جذابه خصوصا سوغات قهوه و سرامیکش.

gh.sd
۱۷ بهمن ۱۴۰۲

بسیار عالی

saye
۱۴ بهمن ۱۴۰۲

بسیار جالب بود

BEHNOUSH SH
۱۸ دی ۱۴۰۲

ممنون اطلاعات جالبی بود

NOVOTEL PARIS CENTRE TOUR EIFFEL
۱۸ دی ۱۴۰۲

جالب بود

دیدگاهتان را بنویسید


رزرو