• تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توسط: ادمین
  • زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

۱۰ تا از بهترین جاهای دیدنی میلان

 

احتمالاً میلان اولین شهری نیست که یک توریست هنگام سفر به ایتالیا به دیدن آن فکر کند، اما این به معنای جذاب نبودن آن یا نداشتن جاذبه‌های گردشگری نیست. میلان پر از شاهکارهای معماری تاریخی و خیابان‌های پرانرژی است و به همین دلیل جذابیت‌های فراوانی دارد. میلان همچنین به‌عنوان یکی از پایتخت‌های مد و فشن در جهان شناخته می‌شود. ویا مونته ناپلئون یکی از معروف‌ترین خیابان‌های میلان برای علاقه‌مندان به خرید لوکس و لباس‌های طراحان معروف است. اگر شما هم قصد سفر به این کشور با تور ایتالیا دارید؛ ولی در مورد بازدید از شهر میلان مطمئن نیستید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

 

۱. دریاچه کومو - Lake Como

 

دریاچه کومو، سومین دریاچه بزرگ ایتالیا، پس از دریاچه گاردا و دریاچه ماگیوره است که دورتادور آن روستاهای مسحورکننده‌ای مانند بلاجیو، وارنا، ترمزو و مناجیو را خواهید دید. اگر می‌خواهید تعطیلات خود را در یک محیط آرام پشت سر بگذارید، دریاچه کومو یکی از بهترین جاهایی است که در سفر خود به میلان باید از آن دیدن کنید.

دریاچه کومو که با نام دریاچه لاریو نیز شناخته می‌شود، به شکل یک حرف وارونه "Y" است. در غرب دریاچه شهر کومو، در شرق آن لکو و در شمال آن کولیکو قرار دارد. دریاچه کومو دارای دهکده‌های زیبای متعددی است که سه تا از آن‌ها معروف‌تر هستند: 

· Bellagio: مشهورترین روستای دریاچه کومو است. این یک دهکده کوچک با خیابان‌های باریک و شیب‌دارش، یکی از بهترین چشم‌اندازها را به دریاچه کومو دارد.

· Tremezzo: این دهکده همچون یک اقامتگاه نئوکلاسیک است که در سال ۱۸۴۳ به‌عنوان هدیه عروسی به شاهزاده شارلوت پروس اهدا شد. در این دهکده عمارت­ ها و باغ‌های زیبایی وجود دارند که قطعاً برای هر گردشگری جذاب خواهند بود.

· Menaggio: Menaggio یک شهر کوچک قرون‌وسطایی زیبا است. از جاذبه‌های این شهر یک قلعه قدیمی و چندین ویلای چشم‌نواز در کنار دریاچه هستند که لذت پیاده‌روی در کنار دریاچه را دوچندان می‌کنند.

اگر فرصت کافی برای کشف دریاچه کومو داشتید، حتماً سوار کشتی‌هایی که هر روز از این دریاچه عبور می‌کنند شوید تا یکی از جالب‌ترین و منحصربه‌فردترین تجارب خود را کسب کنید.

 

دریاچه کومو

 

۲. کلیسای جامع میلان - Milan Cathedral

 

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی میلان ایتالیا، کلیسای جامع میلان است که در قلب میلان واقع شده است. کلیسای جامع در واقع یک کلیسای بزرگ به سبک گوتیک است. طول آن ۱۵۷ متر و عرض آن ۹۲ متر است. این کلیسا تا ۴۰۰۰۰ نفر را می‌تواند در خود جای دهد. کلیسای جامع میلان یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای کاتولیک در جهان است.

ساخت کلیسای جامع میلان در سال ۱۳۸۶ و هم‌زمان با روی کار آمدن جیان گالئاتزو ویسکونتی آغاز شد. هدف از ساخت این کلیسا، نوسازی منطقه و برگزاری جشن گسترش قلمرو ویسکونتی بود.

ساخت کلیسای جامع میلان پنج قرن طول کشید. در طول این مدت، معماران، مجسمه‌سازان و هنرمندان مختلفی در ساخت این کلیسا نقش داشتند. نتیجه این همکاری گسترده یک شاهکار معماری منحصربه‌فرد بود که در آن سبک گوتیک و سبک رومی لمبارد ادغام شده بود.

در نمای بیرونی کلیسا از سنگ مرمر سفید و صورتی استفاده شده است. روی مرتفع‌ترین مناره این کلیسا، مجسمه برنزی طلاکاری شده مادونینا قرار دارد که توسط جوزپه پرگو در سال ۱۷۷۴ ساخته شد. این مجسمه در طول سال‌ها کم‌کم به نماد میلان تبدیل شد.

داخل کلیسای جامع میلان از سنگ مرمر تیره ساخته شده است. فضای داخلی کلیسا به لطف ستون‌های مرمری حجاری شده بسیار زیبا و باشکوه است. روی دیوارها، نقاشی‌هایی را خواهید دید که نمایانگر صحنه‌هایی از کتاب مقدس هستند و از این بابت بسیار شبیه به کلیسای سنت پیتر، از مهم‌ترین جاهای دیدنی رم است.

پشت‌بام این کلیسا عملاً به‌اندازه کل سقف کلیسای جامع بزرگ است. گردشگران می‌توانند آنجا قدم بزنند و از تماشای یکی از زیباترین مناظر میلان لذت ببرند.

به‌خاطر داشته باشید که حتی اگر در تابستان هم قصد بازدید از این کلیسا را داشتید، باید لباسی بپوشید که شانه‌ها و زانوهای شما را بپوشانند، در غیر این صورت اجازه ورود نخواهید داشت.

 

کلیسا جامع میلان

 

۳. موزه پیناکوتکا دی بررا - Pinacoteca di Brera

 

پیناکوتکا از جاهای دیدنی شهر میلان است که در واقع قبلاً یک کلیسا و صومعه بود. پیناکوتکا دی بررا موزه‌ای است که بیشترین شهرت را به‌خاطر تابلوی معروف بوسه از فرانچسکو هایز دارد. اولین کلکسیون این موزه در سال ۱۸۰۹ میلادی با تلاش ناپلئون بناپارت افتتاح شد.

در این موزه نقاشی‌های متعددی در ۳۸ گالری جداگانه جای گرفته‌اند. از شاهکارهای این گالری هنری علاوه بر تابلوی بوسه می‌توان به جسد سنت مارک اثر تینتورتو، بوسه اثر فرانچسکو هایز، ازدواج باکره اثر رافائل، مکالمه مقدس پیرو دلا فرانچسکا و به‌ویژه مرثیه مسیح اثر آندره مانتنیا اشاره کرد.

اگرچه پیناکوتکا یکی از بهترین گالری‌های هنری در میلان و ایتالیا محسوب می‌شود، اما بیشتر نقاشی‌ها مذهبی هستند و به همین دلیل ممکن است برای همه جذاب نباشد.

 

موزه پیناکوتکا دی بررا

 

۴. گالری ویتوریو امانوئل دوم - Galleria Vittorio Emanuele II

 

گالری ویتوریو امانوئل دوم یک پاساژ فروشگاهی زیبا است که در قرن نوزدهم ساخته شده است. این مجموعه با چهارطبقه به‌افتخار اولین پادشاه ایتالیا به این اسم نام‌گذاری شده است.

سازه این پاساژ از دو طاق به شکل صلیب تشکیل شده و با گنبدی شیشه‌ای و چدنی پوشانده شده است. کف این گالری هم با موزاییک‌های رنگی کوچک پوشانده است.

این پاساژ خرید باشکوه یکی از جالب‌ترین دیدنی‌های میلان است. برندهای معروفی همچون پرادا، گوچی و لویی ویتون و همچنین سایر برندهای معروف در این پاساژ بوتیک دارند.

در این پاساژ همچنین رستوران‌های متعددی وجود دارد. از جمله آن‌ها کافه بیفی است که در سال ۱۸۶۷ تأسیس شد. این کافه با طراحی خاص و فضای مدرن و دلنشینش، یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران و مسافران است.

شاید تعجب کنید؛ اما یک مک‌دونالد هم در این گالری هست. گالری ویتوریو امانوئل دوم همچنین یک تراس دلنشین دارد که برای نشستن و لذت‌بردن از یک نوشیدنی مناسب است.

 

گالری ویتوریو امانوئل دوم

 

۵. تئاتر آلا اسکالا - Teatro alla Scala

 

تئاتر آلا اسکالا یکی از معروف‌ترین خانه‌های اپرا در جهان است. نمای باوقار و زیبای آن قطعاً هر بیننده‌ای را شگفت‌زده خواهد کرد. ظرفیت این سالن ۲۸۰۰ نفر است و علاوه بر اجرای موسیقی و نمایش، نمایش‌های رقص باله هم در سالن لا اسکالا اجرا می‌شود.

پس از آنکه تئاتر قبلی در سال ۱۷۷۶ در آتش سوخت، آرشیدوک فردیناند دستور ساخت یک تئاتر جدید را داد. خانه اپرا جای کلیسای سانتا ماریا آلا اسکالا ساخته شد، ازاین‌رو آلا اسکالا نام گرفت.

در سال ۱۹۴۳، در طول جنگ جهانی دوم، تئاتر در اثر بمباران به‌شدت آسیب دید. سه سال بعد بازسازی شد. در سال ۲۰۰۲، خانه اپرا به مدت دو سال برای بازسازی بسته شد و در نوامبر ۲۰۰۴ با اجرای اپرای Europa riconosciuta توسط آنتونیو سالیری (همان اپرایی که در زمان افتتاح تئاتر در سال ۱۷۷۸ اجرا شد) بازگشایی شد.

بسیاری از اپراهای معروف اولین اجرای خود را در لا اسکالا داشته‌اند، مانند اتللو، نابوکو اثر وردی و مادام باترفلای اثر جاکومو پوچینی.

یک موزه هم در زیر ساختمان تئاتر آلا اسکالا قرار دارد که شامل آثار باقی‌مانده از بزرگانی است که در این سالن اجرا داشته‌اند. این موزه مجموعه‌ای ارزشمند از لباس‌های اپرا، نقاشی‌ها و سایر آثار هنری مرتبط با تاریخ و فعالیت‌های این تئاتر را به نمایش می‌گذارد. این موزه به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد تا با تاریخچه، فرهنگ و هنر اپرا و باله آشنا شوند.

 

تئاتر آلا اسکالا

 

۶. قلعه اسفورزسکو - Castello Sforzesco

 

قلعه اسفورزسکو که در قرن چهاردهم ساخته شده، یکی از مشهورترین بناهای دیدنی میلان است. اسفورزسکو همچنین یکی از بهترین مجموعه موزه‌های شهر را در خود جای‌داده است.

اولین تلاش‌ها برای ساخت این قلعه در سال ۱۳۶۸ انجام شد. سال‌ها بعد بزرگ‌تر شد و به یک کاخ دوکی باشکوه تبدیل شد و پس از آن در دوران جمهوری آمبروسین کاملاً ویران شد. خانواده Sforza قلعه را بازسازی کردند و آن را به یکی از باشکوه‌ترین اقامتگاه‌های ایتالیا تبدیل کردند.

سال‌ها بعد ناپلئون دستور تخریب قلعه را در سال ۱۸۰۰ صادر کرد و یک سال بعد بخش از آن ویران شد. در نیمه دوم قرن نوزدهم، عده‌ای طرف‌دار حفظ قلعه و عده‌ای طرف‌دار تخریب آن باهدف ساخت یک محله مسکونی بودند. بااین‌حال، قلعه باقی ماند و معمار لوکا بلترامی موظف شد که قلعه را به همان شکلی که خانواده اسفورزا در آن اقامت داشتند بازسازی کند. مرمت این قلعه نهایتاً در سال ۱۹۰۵ به پایان رسید.

مجدداً در طول جنگ جهانی دوم این قلعه به‌شدت آسیب دید. در پایان قرن بیستم، یک فواره در مرکز حیاط قلعه ساخته شد. بااین‌حال، در دهه شصت، زمانی که پروژه مترو میلان در حال اجرا بود، ویران شد. نهایتاً در سال ۲۰۰۵، بازسازی این قلعه به طور کامل به پایان رسید.

جالب اینکه در این قلعه چندین موزه وجود دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: 

· موزه هنرهای باستانی: این موزه نقاشی‌های دیواری و مجسمه‌های خانواده اسفورزا از دوران مختلف مانند دوران باستان، قرون‌وسطی و دوره رنسانس را در خود جای‌داده است. از نکات مهم این موزه می‌توان به Rondanini Pietà، آخرین اثر ناتمام میکل آنژ اشاره کرد.

· موزه موسیقی: در این موزه سازهای جالبی از سرتاسر جهان جمع‌آوری شده است.

· موزه مصر: این موزه اشیائی از مصر باستان از جمله مجسمه‌ها، مومیایی‌ها و تابوت‌ها را در خود جای‌داده است.

· موزه باستان‌شناسی میلان: در این موزه اشیاء و وسایل متنوعی از فرهنگ‌های مختلف از دوران نوسنگی تا دوره رومی را خواهید دید.

· موزه مبلمان عتیقه و مجسمه‌های چوبی: در این موزه آثار عتیقه متعلق به قرن پانزدهم تا بیستم وجود دارد.

 

قلعه اسفورزسکو

 

۷. کلیسای سانتا ماریا و نقاشی شام آخر داوینچی - Santa Maria delle Grazie

 

کلیسای سانتا ماریا دله گراتزیه، یکی از جاذبه‌های گردشگری میلان است که علاوه بر ارزش معماری و تاریخی خود، میزبان یکی از معروف‌ترین نقاشی‌های جهان یعنی نقاشی شام آخر داوینچی هم هست.

نقاشی شام آخر روی دیوار سالن غذاخوری این کلیسا ترسیم شده است. داوینچی در این نقاشی مسیح و حواریونش را در لحظه‌ای که عیسی مسیح در حال اعلام خبر خیانت یکی از اعضاست، نشان می‌دهد. این نقاشی پر از نمادهای پنهانی است که بعد از گذشت سال‌ها هنوز کسی نتوانسته تمام جزئیات این نقاشی را رمزگشایی کند.

 

کلیسای سانتا ماریا و نقاشی شام آخر داوینچی

 

۸. پارک سمپیون - Parco Sempione

 

پارک سمپیون یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهر میلان، ایتالیا است. این پارک وسیع در محوطه‌ای به مساحت حدود ۴۷ هکتار واقع شده و از غرب به کاخ اسفورتزسکو، یکی از نمادهای شهر، محدود می‌شود. پارک سمپیون یک مکان آرامش‌بخش است که وقتی از شلوغی‌های شهر خسته شدید می‌توانید در آن استراحت کنید و از معماری زیبا و فضای سرسبز آن لذت ببرید. این پارک را معمار هنرمندی، به اسم امیلیو آلماگنا طراحی کرده است. فرم این پارک به شکلی است که نمایی ۳۶۰ درجه از قلعه اسفورزا را خواهید دید.

 

پارک سمپیون

 

۹. کلیسای سنت امبروژیو - Sant Ambrogio

 

کلیسای سنت امبروژیو در شهر میلان، ایتالیا، واقع شده است و به‌افتخار سنت امبروژیو، اسقفی در قرن چهارم، به این اسم نام‌گذاری شد. این کلیسا یکی از مهم‌ترین و باشکوه‌ترین کلیساهای میلان است و از نمادهای فرهنگی و مذهبی این شهر به‌حساب می‌آید.

کلیسای سنت امبروژیو در قرن یازدهم ساخته شده و تا به امروز پابرجا مانده است. ساختار داخلی و خارجی آن به‌شدت تحت‌تأثیر سبک رومانسک و قرون‌وسطی است و معماری زیبا و شگفت‌انگیزی دارد. سرستون‌های سنگی کنده‌کاری‌شده، طاق زیبای طلایی، منبر مرمری و موزاییک‌های زیبا تنها بخشی از زیبایی‌های این کلیسا هستند. کلیسای سنت امبروژیو همچنین محل قرارگیری مقبره سنت امبروژیو هم هست.

 

کلیسای سنت امبروژیو

 

۱۰. موزه علم و فناوری لئوناردو داوینچی - Leonardo da Vinci National Science and Technology Museum

 

موزه علم و فناوری لئوناردو داوینچی در واقع یک موزه علمی فرهنگی است که به‌افتخار لئوناردو داوینچی، هنرمند و دانشمند بزرگ ایتالیایی، نام‌گذاری شده است. این موزه در منطقه ناویگلی میلان واقع شده که درگذشته محل زندگی داوینچی بوده است.

در این موزه، با سیر تکامل علم و فناوری در دوران رنسانس آشنا می‌شوید. بخش‌های مختلفی از علوم و فناوری از جمله ارتباطات، فضا، انرژی، غذا، مواد و حمل‌ونقل در این موزه به نمایش گذاشته شده است. بازدید از این موزه یک فرصت فوق‌العاده برای آشناشدن با فناوری‌ها برای همه افراد به‌ویژه کودکان و نوجوانان است.

 

موزه علم و فناوری لئوناردو داوینچی

 

خلاصه

 

با اینکه میلان بیشتر به‌عنوان یکی از پایتخت‌های مد و فشن دنیا شناخته می‌شود؛ اما همان‌طور که اشاره کردیم، پر از بناهای تاریخی و جاذبه‌های دیدنی است که قطعاً توجه شما را جلب خواهند کرد. در مجموع میلان یک شهر پویا است که با ترکیب منحصربه‌فردی از تاریخ، فرهنگ، هنر، مد و غذا، هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. برای اطلاع بیشتر از دیگر جاذبه‌های گردشگری اروپا به صفحه مربوط به آن‌ها در بخش مقالات مراجعه فرمایید.

دیدگاه ها:

هنوز دیدگاهی برای این مقاله نوشته نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید


رزرو