• تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲
  • توسط: ادمین
  • زمان مطالعه: ۵ دقیقه

ژاپن کشوری با شهرهای شلوغ و ییلاقات آرام است که تاریخ و فرهنگی غنی‌اش مسافران بی‌شماری را به سوی خود می‌کشاند. هر بازدیدکننده از این کشور شگفت‌انگیز طبیعتا تمایل دارد تکه‌ای از آن را با خود به خانه بیاورد، اما ممکن است در اینکه بهترین سوغات ژاپن چیست، دچار تردید شود. نگران خرید سوغات در ژاپن نباشید. از اکسسوری‌های جالب گرفته تا خوراکی‌های متفاوت و خوشمزه، صنایع‌دستی و کالاهای مرتبط با تکنولوژی، در ژاپن برای هر سلیقه و هر بودجه‌ای چیزی وجود دارد.

در این صفحه با ارائه لیستی از معروف‌ترین سوغات ژاپن به شما کمک می‌کنیم در سفر به ژاپن برنامه‌ریزی بهتری هنگام خرید داشته باشید. برای راحتی کار جذاب‌ترین سوغات ژاپن را به دو دسته سوغات خوراکی و غیرخوراکی تقسیم کرده‌ایم که در ادامه با هر یک آشنا خواهید شد. با رزرو تور ژاپن آریاکیاسفر فرصت بازدید از این سرزمین جادویی را به خود و عزیزانتان هدیه دهید.

 

معروف ترین سوغات ژاپن

 

سوغات خوراکی و تنقلات ژاپنی

 

برای دوستداران غذا و شیرینی، ژاپن سرزمینی بهشتی است! پس از بازگشت از این سفر با هر ذائقه‌ای که داشته باشید از طعم‌های ژاپنی برای همه خواهید گفت. اولین چیزی که در ویترین شیرینی‌فروشی‌ها و سوغات‌فروشی‌ها توجه شما را جلب می‌کند "واگاشی" خواهد بود که نوعی شیرینی سنتی ژاپنی است و با چای سبز سرو می‌شود. می‌توان گفت سوغات خوردنی ژاپن درست مانند سوغات ایتالیا بسیار جذاب است.

موچی، دانگو و یاتسوهاشی و بسیاری شیرینی‌های ژاپنی دیگر نیز در بسته‌بندی‌های متنوع و زیبا برای فروش دیده می‌شوند که باید به تاریخ روی آن‌ها توجه کنید؛ چون تازه‌تازه پخت می‌شوند و برای مدت کوتاهی قابل‌استفاده هستند. غیر از این‌ها تنقلات دیگری در ژاپن هستند که در بسته‌بندی‌های مدت‌دار عرضه می‌شوند و برای سوغات مناسب‌تر به نظر می‌رسند.

 

سوغات خوراکی ژاپنی

 

چای سبز

 

چای بخش جدایی‌ناپذیر فرهنگ ژاپن است به صورتی که در بسیاری از فستیوال های ژاپن چای سبز از اجزا اصلی محسوب می‌شود. این چای حتی در زمان سرو غذاهای ژاپنی هم مورد استفاده قرارمی‌گیرد! خرید چای سبز از ژاپن و آوردن آن به خانه به شما اجازه می‌دهد هر بار که آن را دم می‌کنید یک‌بار دیگر یاد سفر خاصتان بیفتید و برای لحظاتی در فرهنگ ژاپن غرق شوید.

برای تهیه چای مرغوب ژاپنی می‌توانید به چای‌فروشی‌های تخصصی مانند ایپودو، تسوجیری یا فوکوجون مراجعه کنید. در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توکیو هم در بخش فروش چای می‌توانید انواع و اقسام چای عالی و باکیفیت را خریداری کنید.

 

چای سبز

 

سوغات غیرخوراکی ژاپن

 

همان‌طور که بخش بزرگی از سوغات ژاپن به خوراک این کشور اختصاص دارد، صنایع‌دستی و اکسسوری‌های مختلف دیگر نیز از معروف‌ترین سوغات ژاپن هستند که می‌توان با خود به خانه آورد. هر کشوری که فرهنگ غنی و سنت پایدار داشته باشد، هنر و صنایع‌دستی در آن زنده می‌ماند. ژاپن نیز با قدمت بالای تمدن و فرهنگ از جمله کشورهایی است که هنوز به صنایع‌دستی اهمیت می‌دهد و الحق در این زمینه عالی عمل کرده است. معروف‌ترین سوغات ژاپن در دسته صنایع‌دستی عبارت‌اند از:

 

بادبزن‌ های سنسو و اوچیوا | Sensu and Uchiwa Fans

 

بادبزن‌های معروف ژاپنی که از بامبو و کاغذ ابریشمی ساخته شده‌اند و روی آن‌ها طرح‌های زیبایی نقاشی شده، از سوغات جمع‌و‌جور و زیبای ژاپن هستند که هم برای دکور هم برای استفاده در هوای گرم کاربرد دارند. سنسو (Sensu) نمونه‌ای از این بادبزن هاست که به دلیل ساخته شدن با پارچه‌های اصیل ژاپنی و نوعی چوب مخصوص قیمتی به نسبت گران‌تر از بادبزن‌های معمولی دارند.

 

بادبزن‌های سنسو و اوچیوا

 

فوروشیکی | Furoshiki

 

فوروشیکی نوعی پارچه سنتی و زیبای ژاپنی است که قرن‌ها قدمت دارد. امروزه از این پارچه برای پیچیدن هدایا، روسری مد روز، جایگزین کیسه‌های پلاستیکی و...استفاده می‌شود و خرید آن به‌عنوان سمبل ژاپن نوعی سوغات محبوب ژاپنی محسوب می‌شود. در گذشته از فوروشیکی (به معنی پارچه حمام) به عنوان بقچه‌ای برای لباس‌های حمام استفاده می‌شد و دلیل نام‌گذاری این پارچه هم به همین دلیل است. 

 

فوروشیکی

 

چاپستیک | Chopsticks

 

چاپستیک‌ها علاوه بر اینکه برای خوردن غذا در ژاپن ضروری هستند، جزء مهمی از فرهنگ این کشور به‌حساب می‌آیند. این چوب های ژاپنی از چوب یا بامبو ساخته می‌شوند و در طرح‎ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارند. با خرید یک جفت چاپستیک به عنوان سوغات مهارت خود و دوستانتان را برای غذاخوردن به سبک ژاپنی بسنجید!

 

چاپستیک

 

سفال و سرامیک | Japanese Pottery

 

ظروف سرامیکی در کشورهای زیادی پیدا می‌شود، اما سفال و سرامیک ژاپنی به‌خاطر زیبایی منحصربه ‎فرد و دوام بالا مشهور هستند. طراحی اصیل، مقاومت در برابر ضربه و دمای بالا و تنوع بالای ظروف سرامیکی ژاپنی آن‌ها را به بهترین سوغات ژاپن تبدیل کرده‌اند. کاسه، بشقاب، دیوارکوب و فنجان‌های ارزشمند ژاپنی را خریداری کنید و از جزئیات به‌کاررفته در آن‌ها لذت ببرید.

 

سفال و سرامیک

 

هانکو | Hanko

 

هانکو که با نام اینکان هم شناخته می‌شود مُهرهای سنتی ژاپنی است که قرن‌ها از آن‌ها به‌جای امضای شخصی استفاده می‌شده. این شیء ارزنده که از چوب، عاج یا سنگ ساخته می‌شود می‌تواند به حکاکی نام موردنظر شما هم مزین شود و به‌عنوان سوغات معنادار و سفارشی به افراد اهل‌قلم و فرهنگ هدیه داده شود. همچنین با هانکوی مخصوص خودتان می‌توانید از این به بعد روی اسناد شخصی و یادداشت‌هایتان علامت بگذارید!

 

هانکو

 

کیمونو | kimono

 

کیمونو لباس ملی و سنتی ژاپنی است که تمام دنیا آن را می‌شناسند. این لباس از پارچه‌ای لطیف و بسیار خوش‌رنگ با آستین‌های چهارگوش و بدنه‌ای مستطیل‌شکل درست شده که می‌تواند سوغات ویژه ژاپن برای هر فردی باشد.

 

کیمونو

 

مانکی نکو | Maneki Neko

 

اگر از باورهای مختلفی که در میان ملت‌هاست استقبال می‌کنید و به تفکرات سنتی که بین آن‌ها رواج دارد علاقه‌مند هستید، حتماً در ژاپن مانکی نکو بخرید تا همیشه شانس یار شما باشد! گربه پیشواز یا مانکی نکو نوعی مجسمه گربه سفیدرنگ است که یک پنجه خود را بالا گرفته و ژاپنی‌ها آن را گربه شانس یا اقبال می‌دانند و معتقدند این گربه نماد ثروت، بخت و امنیت است. با آوردن این گربه‌ها از ژاپن به خانه همیشه این باور ژاپنی‌ها در ذهن شما زنده خواهد ماند و چه‌بسا شانس در خانه شما را بزند!

 

مانکی نکو

 

ژاپن، کشور آشنا و غریبه!

 

اگر تفکر شما از کشور ژاپن تحت‌تأثیر اخبار علمی فرهنگی این کشور است و به آن یک نگاه صنعتی دارید، باید برای تغییر این نگاه هرچه سریع‌تر اقدام کنید! اگرچه کار و فعالیت‌های مفید علمی و صنعتی در ژاپن جایگاه والایی دارد و افراد بیشتر وقت خود را در روز به آن اختصاص می‌دهند، اما در کنار آن رشد موازی صنعت توریسم و گردشگری در ژاپن نیز غیرقابل‌انکار است. یادتان باشد قبل از آنکه تور ژاپن مورد نظر را خریداری کنید حتما لیست فروشگاه‌های لازم برای خرید سوغات این کشور را آماده داشته باشید.

سفر به ژاپن تلفیقی از گشت‌و‌گذار در شهرهای شلوغ، تفریح و استراحت در ییلاقات و باغ‌های زیبا و تجربه سفر به یک کشور جهان اولی است که قطعاً برای هرکس احساسی متفاوت و خاص خواهد بود. امیدواریم در تور ژاپن مجموعه آریاکیاسفر همراه شما باشیم و با کمک راهنمای خرید سوغات از ژاپن بتوانید احساسی به‌یادماندنی از این سفر را به جا بگذارید. اگر این مطلب برایتان جالب بود پیشنهاد می‌کنیم به صفحه سوغات ایتالیا نیز مراجعه کنید. 

دیدگاه ها:

نیما ابراهیمی
۱۰ تیر ۱۴۰۳

موچی طعمش بی نظیره

لاله حبیبی
۲۱ خرداد ۱۴۰۳

لباسای کیمونوشون فوق‌العاده زیبا و رنگارنگه قشنگ ترین عکسارو میشه باهاش گرفت من تو سال 401 باهاتون ژاپن رفتم ولی هنوزم با این همه سال که ازش گذشته بهترین خاطرم با شما همین سفره

دیدگاهتان را بنویسید


رزرو