• تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
  • توسط: ادمین
  • زمان مطالعه: ۶ دقیقه

فرانسه، به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری برتر جهان که به لحاظ فرهنگی، تاریخی و هنری بسیاری غنی است، همواره موردتوجه گردشگران سراسر جهان بوده و هست. این کشور زیبا، علاوه بر دارابودن جاذبه‌های تاریخی، غذاهای خوشمزه و مناظر طبیعی فراوان، یکی از بهترین مراکز خرید هم به‌حساب می‌آید. یکی از جذابیت‌های بی‌نظیر خرید در فرانسه، انواع سوغاتی‌هایی است که می‌توانید به‌عنوان یادگاری و نمادی از این کشور برای عزیزانتان خریداری کنید. از لباس‌های مد روز، عطرهای معروف تا شکلات‌های لذیذ و پنیرهای خاص، هرکدام از این سوغاتی‌ها تاریخچه و معنای خاصی دارند. در این مقاله قصد داریم ۱۵ مورد از بهترین سوغاتی‌های فرانسه را معرفی کنیم.

 

۱. عطر فرانسوی

 

قطعاً کیفیت عطرهای فرانسوی را هیچ کجای دیگر پیدا نخواهید کرد. به‌علاوه عطرهای فرانسوی به دلیل بسته‌بندی‌های شیک و خاص، بهترین سوغاتی از فرانسه به‌حساب می‌آیند. عطرهای فرانسوی به‌خاطر رایحه‌های خاص و ماندگاری بالا، طرف‌داران بسیاری در سراسر جهان دارند.

 

عطر فرانسوی

 

۲. لباس مارینی­یر

 

بهترین سوغات پاریس و البته فرانسه نوعی لباس راه‌راه سفید و آبی به نام مارینی یر است که در واقع نمادی از فشن و مد قرن نوزدهم میلادی در فرانسه به شمار می‌آید. این لباس که در سایر کشورها به نام لباس ملوانی نیز شناخته می‌شود، اولین‌بار توسط برند کوکو شنل تولید و سپس به نمادی از فرهنگ فرانسه تبدیل شد.

 

لباس مارینی­یر

 

۳. کلاه برت

 

این کلاه‌های زیبا که به‌صورت کج‌روی سر قرار می‌گیرند، نمادی از پوشش مردم فرانسه هستند. در تاریخ فرانسه از کلاه برت به‌عنوان نماد برابری حقوق زنان و مردان استفاده می‌شد. در حال حاضر کلاه برت یکی از سوغات‌های معروف این کشور شناخته می‌شود. این کلاه جز اغلامی است که به وفور در مراکز خرید پاریس و بوتیک‌های سطح شهر خواهید یافت.

 

کلاه برت

 

۴. شیرینی ماکارون

 

این شیرینی‌های نرم و لذیذ، از آرد بادام، شکر و تخم‌مرغ درست می‌شوند و رنگ‌ها و طعم‌های متنوعی دارند. ماکارون از سوغاتی‌های فانتزی و خوشمزه فرانسه است که علاوه بر خوشمزه بودن، بسته‌بندی خاصش هم توجه شما را جلب خواهد کرد.

 

شیرینی ماکارون

 

۵. مارشمالو

 

مارشمالوها و آب‌نبات‌های خوش‌طعم فرانسوی با تنوع زیادی که دارند، تقریباً در دنیا بی‌رقیب هستند و در تمام شیرینی‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های بزرگ فرانسه یافت می‌شوند. در تور فرانسه علاوه بر لذت‌بردن از بهترین مارشمالوهای بی‌نظیر، می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان هدیه‌ای دوست داشتنی برای عزیزانتان انتخاب کنید.

 

مارشمالو

 

۶. مربا و مارمالاد

 

مرباها و مارمالادهای منحصربه‌فرد فرانسوی، در طعم‌های متنوعی وجود دارند و به همین دلیل جزء لذیذترین سوغاتی‌های فرانسه محسوب می‌شوند. وعده‌های صبحانه در فرانسه همیشه با این دو خوراکی‌های خوشمزه و معروف همراه هستند. برخی از مرباها و مارمالادها با انواع دانه‌های آجیل و مغزیجات درست می‌شوند که می‌توان آن‌ها را از سوغاتی‌های بی‌نظیر فرانسه دانست.

 

مربا و مارمالاد

 

۷. شکلات فرانسوی

 

شاید بتوان شکلات را از سوغات معروف پاریس دانست. صنعت شکلات‌سازی در فرانسه شهرت زیادی دارد. شکلات‌های فرانسوی علاوه بر تنوع بالا در طعم و مزه، بسته‌بندی‌های جذابی هم دارند که در محبوبیت زیاد آن‌ها بی‌تأثیر نیست. شکلات‌های فرانسوی با استفاده از کاکائوی باکیفیت و رسپی خاصی تهیه می‌شوند و به همین دلیل از بهترین شکلات‌های دنیا به‌حساب می‌آیند.

 

شکلات فرانسوی

 

۸. کره بوردیر

 

کره بوردیر از لبنیات فرانسوی است که به‌واسطه کیفیت بالا و طعم بی‌نظیری که دارد، موردتوجه افراد مختلف در دنیا قرار گرفته است. اگر به دنبال یک خاطره فراموش‌نشدنی و منحصربه‌فرد از سفر به فرانسه هستید، کره بوردیر را همراه با مرباهای فرانسوی، به‌عنوان صبحانه انتخاب کنید.

 

کره بوردیر

 

۹. پنیر

 

پنیرهای فرانسوی هم یکی از مهم‌ترین سوغاتی‌های این کشور هستند و گردشگران می‌توانند هر نوع پنیری که دوست دارند را تهیه کنند. فرانسوی‌ها ازجمله اولین افرادی بودند که در جهان از پنیر استفاده کردند سپس این ماده لبنی را در طعم‌ها و انواع مختلف تولید و صادر کردند.

 

پنیر

 

۱۰. خردل دیژون

 

خردل دیژون که از نام شهر دیژون گرفته شده، یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های فرانسه است. در دستور پخت سنتی آن از دانه‌های خردل قهوه‌ای خردشده به همراه ترکیبی از سرکه، آب و نمک استفاده می‌شود.

طعم‌های مختلفی از دیژون وجود دارد، از خردل عسلی گرفته تا انواع تند که قطعاً توجه شما را جلب خواهند کرد. یکی از بهترین سوغات شهرهای فرانسه قطعاً برای آن دسته افرادی که دوست دارند طعم‌ها و چاشنی‌های مختلف را امتحان کنند، خردل دیژون است.

 

خردل دیژون

 

۱۱. نوقا

 

نوقا مونته لیمار چندین قرن تنها شیرینی محبوب فرانسوی‌ها بوده است و در حال حاضر هم محبوبیت زیادی دارد. اگر به این فکر می‌کنید که «از فرانسه چی بخرم» نوقا می‌تواند یکی از گزینه‌های فوق‌العاده و خوشمزه‌ای باشد که می‌توان به‌عنوان سوغات فرانسه انتخاب کرد.

رسپی اولیه نوقا به خاورمیانه و منطقه بین‌النهرین باز می‌گردد. فرمول اولیه نوقا متشکل از عسل، مقدار کمی شکر، بادام بوداده و سفیده تخم‌مرغ بوده است. رویش درختان بادام در فرانسه حداقل به قرن چهاردهم برمی‌گردد و به همین دلیل مشخص نیست که نوقا چه زمانی برای اولین‌بار در این کشور تولید و چه زمانی اولین رسپی فرانسوی تهیه نوقا رایج شد. جالب اینکه این شیرینی فرانسوی شبیه به یکی از محبوب‌ترین شیرینی‌های کشورمان یعنی گز است.

 

نوقا

 

۱۲. نمک و چاشنی

 

شهرت فرانسه به همین‌جا ختم نمی‌شود. یکی دیگر از سوغات‌های معروف فرانسه انواع مختلفی از نمک‌ها است که ازجمله آن‌ها می‌توان به نمک‌های "Guérande" و "Fleur de Sel" اشاره کرد. نمک‌های معطر و طعم‌دار فرانسوی هم از چاشنی‌های خوشمزه غذاهای فرانسه به‌حساب می‌آیند. نمک سیر و نمک ریحان برخی از این چاشنی‌ها و نمک‌ها هستند. این نمک‌ها به‌خاطر طعم و عطر خاصی که دارند، برای استفاده در آشپزی یا به‌عنوان سوغاتی انتخاب می‌شوند.

 

نمک و چاشنی

 

۱۳. ماکت برج ایفل

 

برج ایفل یکی از نمادهای فرانسه شناخته می‌شود. تقریباً غیرممکن است که به فرانسه سفر کنید و ماکت‌ها و تندیس‌هایی که به شکل برج ایفل طراحی و ساخته شده‌اند را به‌عنوان سوغات یا یادبودی از این سفر نخرید. این ماکت‌ها که با جنس‌های مختلف و در اندازه‌های متنوع ساخته می‌شوند، از پرفروش‌ترین سوغات پاریس محسوب می‌شوند.

 

ماکت برج ایفل

 

۱۴. ظروف سفالی فایانس

 

فایانس به ظروف سفالی گفته می‌شود که انواع مختلفی مانند بشقاب، دیگ، کاسه و سایر وسایل آشپزخانه دارد. این ظروف سفالی که با رنگ‌های سفید کرمی و آبی کبالتی ساخته می‌شوند، نماد فرهنگ و زندگی روزمره مردم فرانسه به‌حساب می‌آیند. دهکده Moustier-Sainte-Marie یکی از جاهایی است که به دلیل استفاده از این ظروف زیبا بسیار معروف است. اگر به این ظروف سنتی علاقه دارید، کافی است به جنوب فرانسه سفر کنید. در این منطقه چند کارگاه تولید و ساخت ظروف سفالی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها یکی از باکیفیت‌ترین سوغاتی‌های فرانسه را خریداری کنید.

 

ظروف سفالی فایانس

 

۱۵. شمع معطر دیپتیک

 

شمع‌های معطر دیپتیک که خاستگاه آن‌ها پاریس است، تقریباً در سراسر جهان شناخته شده هستند. این شمع‌ها از رایحه‌ها و مواد باکیفیت ساخته می‌شوند. شمع‌های دیپتیک در انواع مختلفی از روایح مانند گل‌ها، میوه‌ها، چوب و اسطوخودوس وجود دارند. این شمع‌ها به طور متوسط بین ۵۰ تا ۶۰ ساعت دوام دارند. شمع‌های دیپتیک را می‌توان یکی از شیک‌ترین سوغات شهر پاریس دانست.

 

شمع معطر دیپتیک

 

دیزنی‌ لند پاریس

 

بدون شک، دیزنی‌لند یکی از جاذبه‌های گردشگری پاریس است که هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. با حضور در این سرزمین عجیب قطعاً تجربه‌ای خاص و فراموش‌نشدنی را کسب خواهید کرد. اگر به دیزنی‌لند رفتید و خواستید خاطره‌ای از آن را به همراه داشته باشید یا اگر فرصت حضور در آن را نداشتید و یا حتی اگر خواستید نمادی از آن را به عزیزانتان و دوستداران شخصیت‌های دیزنی‌لند هدیه دهید، می‌توانید عروسک‌های دیزنی فرانسه را خریداری کنید. شما می‌توانید این عروسک‌های جذاب را از مغازه‌های مختلف داخل دیزنی‌لند و حتی فروشگاه‌های خارج از آن خریداری کنید.

 

عروسک دیزنی

دیدگاه ها:

صدیقه مولایی
۳۰ خرداد ۱۴۰۳

ماکارون پاریس واقعا یه چیز دیگست

دیدگاهتان را بنویسید


رزرو