• تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
  • توسط: ادمین
  • زمان مطالعه: ۷ دقیقه

رستوران‌ های معروف پاریس

 

پاریس یکی از شناخته‌شده‌ترین مقاصد گردشگری جهان است که علاوه بر جاذبه‌های هنری، فرهنگی و معماری؛ رستوران‌های معروف زیادی دارد. رستوران‌های پاریس، جزء بهترین‌های جهان محسوب می‌شوند. پاریس پر از مکان‌های خاص برای صرف غذا است. اگر عاشق گشت‌وگذار در رستوران‌های پاریس هستید، قطعاً در جست‌وجوی بهترین‌ها هستید.

در این مقاله ۵ مورد از بهترین رستوران‌های پاریس را معرفی می‌کنیم تا لذت سفر شما به این شهر زیبا و پر از غذاهای خوشمزه دوچندان شود؛ بنابراین، اگر شما نیز به دنبال تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از هنر آشپزی فرانسوی در محیطی دل‌نشین هستید، به شما توصیه می‌کنیم ادامه مطلب را تا انتها دنبال کنید.

 

۱. Le Fouquet’s

 

Le Fouquet's یک رستوران بسیار قدیمی است که در سال ۱۸۹۹ افتتاح شد. Le Fouquet’s را می‌توان یکی از مکان‌های افسانه‌ای پاریس دانست که به دلیل میزبانی از مراسم جوایز سزار در ۴۰ سال گذشته مشهور است. شاید جالب باشد بدانید که نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور سابق فرانسه، این رستوران را برای برگزاری جشن پیروزی در انتخابات سال ۲۰۰۷ انتخاب کرده بود.

منوی این رستوران با همکاری سرآشپز معروف پیر گاگنیر که یک سرآشپز دارای ستاره میشلین است، طراحی شده است. سبک غذاهای این منو ترکیبی از غذاهای مدرن با غذاهای کلاسیک فرانسوی است که در آن می‌توانید از طعم لذیذ ماهی کاملاً پخته، تکه‌های لطیف گوشت و تازه‌ترین سبزیجات لذت ببرید.

دکور سنتی Le Fouquet's نیز محیطی عالی برای گذراندن یک شب زیبا در پاریس است. عکس‌های سیاه‌وسفید ستارگانی که در این رستوران شام خورده‌اند، گواه این است که این رستوران گزینه‌ای عالی برای رستوران گردی در پاریس به‌حساب می‌آید.

اگر می‌خواهید غذاهای کلاسیک فرانسوی را امتحان کنید، Le Fouquet’s جایی است که باید حتماً به آن سر بزنید. این رستوران را می‌توان بهشت عاشقان غذاهای دریایی دانست. بهترین غذاهای این رستوران خاویار (aviar de Neuvic - Baeri) و دو نوع تاراما (Nature، Truffe Noire) هستند.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت رستوران لفی کیز مراجعه کنید.

ساعت کاری رستوران Le Fouquet's: 

هر روز ۷:۳۰ تا ۱۲ شب

 

رستوران لفی کیز

 

۲. Le Relais Plaza

 

Le Relais Plaza که در هتل مشهور پلازا آتنه (یکی از بهترین هتل های پاریس) واقع شده یکی از معروف‌ ترین رستوران‌ های پاریس و یکی از مشهورترین مکان‌ها در نزد طرف‌داران مد پاریس است.

این رستوران در سال ۱۹۳۶ افتتاح شد و انتخاب همیشگی طراح مد معروف، ایو سن لوران بود. کریستین دیور که یکی از سرشناس‌ترین بنیان‌گذاران خانه مد در جهان است، مدل‌های خود را به Le Relais Plaza می‌فرستاد تا علاوه بر صرف غذا، جدیدترین طرح‌هایش را در معرض دید سایرین قرار دهد. این رستوران آن‌چنان محبوبیتی برای آن‌ها داشت که تا مدت‌ها منوی خاص خود را داشتند.

در این رستوران می‌توانید از طعم غذاهای فرانسوی و همچنین دسر مخصوصی که توسط آنجلو موسا، سرآشپز هتل طراحی شده، لذت ببرید. اگر می‌خواهید بدانید در طول تاریخ چه افراد برجسته‌ای به این رستوران رفت‌وآمد داشته‌اند، حتماً از دیوار مشاهیر آن دیدن کنید.

بهترین غذای این رستوران یک غذای کلاسیک فرانسوی به نام بیفبورگینون و یک دسر خوشمزه و شیرین به نام کرم بروله هستند.  

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت رستوران لری لی پلازا مراجعه کنید.

ساعت کاری رستوران Le Relais Plaza:

۱۲:۱۵ تا ۱۴- ۷:۳۰ تا ۲۳

 

رستوران لری لی پلازا

 

۳. Café de Flore

 

یکی از مشهورترین رستوران‌های پاریس، Café de Flore است که زمانی میزبان شخصیت‌های معروفی بود. پابلو پیکاسو، ژان پل سارتر، بریژیت باردو، سرژ گینزبورگ و کارل لاگرفلد تنها برخی از افرادی هستند که برای گفت‌وگوهای روشنفکرانه و نوشیدن قهوه به این رستوران رفت‌وآمد می‌کردند.

این رستوران در منطقه‌ای تاریخی و معروف در قلب شهر پاریس به نام Saint-Germain-des-Prés واقع شده که از نظر فرهنگی و ادبی بسیار غنی است. این منطقه به‌عنوان مرکز هنری پاریس و نمادی از فرهنگ فرانسوی‌ها شناخته می‌شود. این منطقه به کافه‌ها، رستوران‌ها، کتاب‌فروشی‌ها و گالری‌های هنری معروف است. پس اگر می‌خواهید به‌عنوان گردشگر بخشی از تاریخ پاریس را ببینید، حتماً به رستوران Café de Flore سر بزنید. حتی اگر قصد غذا خوردن هم ندارید، می‌توانید از وقت‌گذرانی و نوشیدن یک قهوه یا یک لیوان شراب در تراس آن لذت ببرید.

از بهترین غذاهای آن می‌توان به کراکرهای لذیذ، ساندویچ‌های تازه و برانچ های معروف آن اشاره کرد. قهوه‌های فوق‌العاده Café de Flore نیز شهرت آن را مضاعف کرده‌اند. 

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت رستوران د فلور مراجعه کنید.

ساعت کاری رستوران Café de Flore:

۷:۳۰ تا ۱:۳۰ بامداد

 

کافه دی فلور

 

۴. Tour d’Argent

 

اگرچه Le Procope قدیمی‌ترین کافه پاریس است که در سال ۱۶۸۶ افتتاح شد، اما Tour d'Argent مدعی است که قدیمی‌ترین رستوران پاریس است که در سال ۱۵۸۲ تحت عنوان مسافرخانه شروع به فعالیت کرد.

Tour d'Argent یکی از مکان‌های موردعلاقه خانواده‌های سلطنتی در قرن ۱۶ بود که البته هنوز هم آن را می‌توان یک مکان سلطنتی دانست. منوی لذیذ این رستوران تحت‌نظر سرآشپز دارنده ستاره میشلن یعنی فیلیپ لاب، طراحی شده است. به‌علاوه با حضور در این رستوران می‌توانید از منظره شگفت‌انگیز کلیسای نوتردام که از مشهورترین دیدنی‌های پاریس است؛ لذت ببرید.

Tour d'Argent به‌خاطر غذای خاص خود یعنی Canard à la Presse که یک غذای پخته شده با اردک است، شهرت دارد. علاوه بر طعم لذیذی که این غذا دارد، شیوه سرو نمایشی آن هم که در معرض دید افراد است؛ به جذابیت‌های آن اضافه می‌کند. علاوه بر این، Tour d'Argent غذاهای لذیذ فرانسوی دیگری هم سرو می‌کند که همه از بهترین مواد اولیه و با بهترین تکنیک‌های آشپزی طبخ می‌شوند.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت رستوران تور دارژانت مراجعه کنید.

ساعت کاری رستوران Tour d'Argent:

هر روز به جز یکشنبه‌ها و دوشنبه‌ها ۱۲ تا ۱۴:۳۰- ۱۹ تا ۲۲:۳۰

 

کافه تور د ارجنت

 

۵. L’As du Fallafel

 

یکی دیگر از رستوران‌ های شهر پاریس، L’As du Fallafel است که در محله یهودی‌نشین و تاریخی Le Marais واقع شده است. عمده شهرت این محله وجود فلافل فروشی‌های متعدد است. در این ناحیه می‌توانید از طعم دلپذیر یک غذای شرقی لذت ببرید و درعین‌حال هزینه کمتری در مقایسه با دیگر رستوران‌های شناخته شده پاریس بپردازید.

اگرچه L'As du Fallafel رقبای زیادی در این منطقه دارد؛ اما باز هم بیشترین محبوبیت را در میان گردشگران دارد. L'As du Fallafel به این معروف است که همیشه می‌توانید عده‌ای را در صف ببینید که منتظر هستند یک غذای سریع و البته ارزان را امتحان کنند.

اگرچه این مکان جذابیت زیادی برای نشستن ندارد، اما می‌توانید غذای خود را در یکی از میدان‌های محله Le Marais میل کنید. توجه کنید که L’As du Fallafel جمعه‌شب و روز شنبه تعطیل است.

ساعت کاری رستوران L’As du Fallafel:

یکشنبه تا پنجشنبه ۱۱ تا ۲۳ - جمعه ۱۱ تا ۱۵ - شنبه تعطیل

 

لاس دو فلافل

 

بهترین رستوران های ایرانی در پاریس

 

تا اینجا ۵ مورد از بهترین رستوران های پاریس را معرفی کردیم؛ اما اگر از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می‌دهید در یک شهر اروپایی همچون پاریس هم از غذاهای ایرانی لذت ببرید، توجه شما را به برخی از بهترین رستوران‌های ایرانی در پاریس جلب می‌کنیم: 

  • رستوران شبستان: این رستوران در نزدیکی برج ایفل قرار دارد و بنابراین در این رستوران منظره‌ای زیبا از این برج را هم خواهید دید. در منوی این رستوران، انواع غذاهای ایرانی از جمله قورمه سبزی، کباب‌کوبیده، جوجه‌کباب، زرشک‌پلو و خورش قیمه را می‌توانید پیدا کنید.
  • رستوران جت ست: این رستوران در خیابان واشنگتن در نزدیکی شانزالیزه واقع شده است. رستوران جت‌ست فضای زیبایی دارد و موقع صرف غذا می‌توانید از شنیدن موسیقی شرقی هم لذت ببرید. باقالی‌پلو با گوشت یکی از بهترین غذاهایی است که می‌توانید در این رستوران میل کنید.
  • رستوران شه الهام: این رستوران در یکی از مناطق مرکزی پاریس و در نزدیکی مرکز هنری پمپیدو قرار دارد. یکی از بهترین مکان‌ها برای خوردن کباب که شاید بتوان آن را معروف‌ترین غذای ایرانی هم دانست، قطعاً همین رستوران است.
  • رستوران کلبه: این رستوران نیز یکی از بهترین رستوران های ایرانی پاریس است که قیمت‌های مناسبی هم دارد. یکی از معروف‌ترین غذاهای این رستوران فسنجان است. این رستوران در نزدیکی باغ گیاه‌شناسی پاریس قرار دارد، بنابراین می‌توانید از دیدن این باغ زیبا لذت ببرید و بعد برای صرف غذا به این رستوران بروید.
  • رستوران مزه: از رستوران های ایرانی در پاریس است که در نزدیکی پارک آندره سیتروئن قرار دارد. منظره دنج و زیبای این رستوران همراه با غذاهای ایرانی خوشمزه، قطعاً تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما به ارمغان می‌آورند.
  • رستوران شومینه: اگر فکر می‌کنید در پاریس نمی‌توانید غذاهای خطه شمال ایران را پیدا کنید، سخت در اشتباه هستید. یکی از خاص‌ترین غذاهای این رستوران باقلاقاتق است.

اگر با تور پاریس راهی این شهر شدید مطلع باشید خوشبختانه اغلب رستوران‌های ایرانی را می‌توان از رستوران های حلال در پاریس دانست و بنابراین آن دسته از افرادی هم که دغدغه میل‌کردن غذای حلال دارند می‌توانند از گشت‌وگذار در پاریس لذت ببرند.

دیدگاه ها:

هنوز دیدگاهی برای این مقاله نوشته نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید


رزرو