• تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲
  • توسط: ادمین
  • زمان مطالعه: ۱۵ دقیقه

ژاپن کشور متفاوتی هست که با همه کشورهایی که گردشگرها برای تفریح انتخاب می‌کنند فرق داره. حتی علاقمندانش هم متفاوت هستند و تنها عده خاصی برای سفر ژاپن رو انتخاب می‌کنند. من عاشق سفر به جاهای متفاوت و لمس فضاهای تازه هستم، و ژاپن یک مقصد ناب برای افرادی مثل منه.

تورهای ژاپن معمولا ترکیبی هست و من یک تور ۹ روزه با ترکیب چهار شب توکیو، سه شب اوساکا و دو شب هاکونه رو انتخاب کردم که عید پارسال برگزار شد و بهترین زمان سفر به ژاپن هم بهار هست که همه چیز در این کشور در اوج زیبایی خودشه. پرواز ما با ایرلاین ترکیش بود و به استانبول می‌رفت که در اونجا حدود سه ساعت توقف داشت و بعد با یک پرواز طولانی از استانبول به توکیو می‌رسیدیم. ناگفته نماند ما آریاکیاسفر رو برای تور نوروزی ژاپن انتخاب کردیم.

کل این مسیر دقیقا یک روز طول کشید و درحالیکه ساعت ۴:۳۰ صبح تهران رو ترک کردیم ساعت ۸:۳۰ صبح روز بعد به فرودگاه توکیو رسیدیم.اگرچه با ورود اول صبح به ژاپن اولین روز تور رو کاملا در اختیار داشتیم، اما به قدری خسته بودیم که بعد از کنترل پاسپورت‌ها و مدارک و گرفتن چمدان‌ها به هتل رفتیم و تا بعد از ظهر از اتاق‌هامون بیرون نیومدیم! بعضی‌ها توی فرودگاه سیمکارت خریدند و بعضی‌ها مثل من به خدمات وای‌فای هتل بسنده کردند.

در بدو ورود ما به توکیو اولین چیز عجیب و کمی ترسناک(!) این بود که استفاده از اوپراتور انسانی خیلی کم دیده می‌شد و بسیاری از کارها توسط دستگاه‌های غول‌پیکر و پیشرفته انجام می‌شد. حتی کنترل پاسپورت ژاپنی‌ها هم با دستگاه انجام می‌شد و فقط ما گردشگرهای ورودی باید از باجه‌های با اوپراتور انسانی استفاده می‌کردیم.

روز اول

برای رفتن به مرکز شهر روش‌های مختلفی مثل قطار تندرو و تاکسی وجود داشت اما ما ترانسفر داشتیم که در تمام مدت اقامتمون در توکیو با برنامه‌ای مشخص در اختیار تور بود. بعد از ظهر روز اول همگی در لابی هتل جمع شدیم و آماده برای اولین گشت شهری شدیم. توکیو از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان با طیف وسیعی از دیدنی‌هاست، چه عاشق طبیعت بکر و دریاچه و کوهستان باشید و چه به‌دنبال بازدید از معابد و سایت‌های تاریخی، در توکیو به وجد خواهید آمد!

در مسیر رفتن به قصر امپراطوری The Imperial Palace شلوغی شهر و تعداد سرسام آور افرادی که در پیاده‌روها تردد می‌کردند توجه ما رو جلب کرده بود و این حجم از انسان در همه جای شهر رو عجیب می‌دونستیم. اما عجیب‌تر از اون تمیزی بیش از حد شهر، قانونمندی و نظم و احترام بود که با وجود این حجم از جمعیت در تمام اماکن برقرار بود.

به کاخ امپراطوری رسیدیم و برخلاف تصورمان که کسی در آن نیست، راهنما گفت که اینجا خانه امپراطور و خانواده‌اش است. به جز ساختمان‌های اداری و مسکونی اجازه بازدید از باغ و سایر فضاها رو داشتیم. کاخ امپراطوری ژاپن به قدری وسیع بود که هرکجا می‌ایستادی انتهای مسیر دیده نمی‌شد. در اطراف باغ پل‌های سنگی زیبایی روی خندق‌ها ساخته شده بود که در گذشته برای حفاظت از این محل در جنگ از آنها استفاده می‌شده.