• تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توسط: ادمین
  • زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه

۱۵ مورد از بهترین جاهای دیدنی توکیو + عکس و آدرس

 

اگر فکر می‌کنید که شهری در جهان هست که بتواند خود را رقیب توکیو بداند، سخت در اشتباه هستید. توکیو یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان به لحاظ جمعیتی و پرهیاهوترین شهر ژاپن است که هر نقطه آن پر از جاذبه‌هایی است که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. از برج‌های فوق‌العاده مدرن گرفته تا معابد باستانی اسرارآمیز، هر گوشه‌ای از این شهر داستان جذابی دارد.

در تور ژاپن و از زمانی که قدم به این شهر می‌گذارید، احساس می‌کنید که وارد یک‌دنیای موازی شده‌اید؛ جایی که تاریخ و مدرنیته دست در دست هم گذاشته‌اند و فرهنگ شرقی و فناوری‌های غربی کنار هم قرار گرفته‌اند.

آیا دوست دارید با جاذبه‌های این شهر اسرارآمیز آشنا شوید؟ پس با ما همراه شوید تا در این سفر جذاب به جاهای عجیب و زیبا در توکیو برویم.

 

۱. معبد میجی - Meiji Temple

 

معبد میجی یکی از جاهای دیدنی در توکیو است که به‌عنوان نمادی از فرهنگ و تاریخ ژاپن شناخته می‌شود. این معبد در منطقه شیبویا واقع شده است. آنچه توجه بازدیدکنندگان را به معبد میجی جلب می‌کند، زیبایی و محیط آرامش‌بخش آن است.

معبد میجی در سال ۱۹۲۰ بنا شده و به احترام امپراتور میجی به این اسم نام‌گذاری شده است. این معبد به سبک سنتی ژاپنی و با استفاده از چوب و سنگ ساخته شده است. این معبد همچنین دارای باغ‌های فراوانی است که در واقع الهام گرفته شده از زیبایی‌های طبیعت ژاپن هستند.

یکی از جذابیت‌های معبد میجی، درختان سرسبز مقدس هستند که در ژاپن نماد شادابی، شور و سرزندگی شناخته می‌شوند و باعث جذب میلیون‌ها بازدیدکننده به این معبد می‌شوند. با ورود به معبد میجی، شما وارد یک‌دنیای آرام می‌شوید. این معبد یکی از بهترین مکان‌ها برای فرار از شلوغی توکیو و پیداکردن آرامش در دل طبیعت است.

ساعات کاری: هر روز از طلوع خورشید تا غروب خورشید

هزینه بلیت: رایگان

آدرس:

 

معبد میجی

 

۲. باغ‌ وحش اوئنو - Ueno Park and Ueno Zoo

 

باغ‌وحش اوئنو یکی از جاذبه‌های پرطرف‌دار توکیو است که به دلیل وجود گونه‌های حیوانی بسیار زیاد، سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. این باغ‌وحش واقع در منطقه اوئنو، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین باغ‌وحش‌های ژاپن است که در سال ۱۸۸۲ تأسیس شده است.

در باغ‌وحش اوئنو بیش از ۱۳۰۰ حیوان از بیش از ۲۰۰ گونه مختلف از جمله گرگ سفید، پاندا، خرس‌های قهوه‌ای، گربه‌های وحشی و بسیاری دیگر وجود دارد. علاوه بر حیوانات، باغ‌وحش اوئنو دارای باغ گیاهان و محل‌های تفریحی است که بازدیدکنندگان را وادار می‌کند زمانی طولانی را در آن سپری کنند.

این باغ‌وحش که در واقع یک پارک هم هست، یکی از مناسب‌ترین جاها برای گردش‌های خانوادگی است. در این پارک برنامه‌های متعددی برای کودکان و خانواده‌ها برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها آموزش‌های مربوط به حیات‌وحش و دیگر فعالیت‌های آموزشی و سرگرمی در فضای باز است.

ساعات کاری: سه‌شنبه تا یکشنبه ۹:۳۰ تا ۱۷

هزینه بلیت: ۶۰۰ یِن

آدرس: 

 

باغ‌ وحش اوئنو

 

۳. باغ ملی شینجوکو گیون - Shinjuku Gyoen National Garden

 

باغ ملی شینجوکو گیون یکی از سرسبزترین جاهای دیدنی توکیو ژاپن است که انواع گوناگون گیاهان زیبا در آن به چشم می‌خورند. این باغ در منطقه شینجوکو واقع شده و یکی از مقصدهای محبوب گردشگران در توکیو شناخته می‌شود.

باغ ملی شینجوکو گیون در دهه ۱۹۰۰ میلادی بنا شده و در ابتدا یک باغ ویلای متعلق به خانواده امپراتوری ژاپن بود و پس از جنگ جهانی دوم، با اعمال تغییراتی به باغ ملی تبدیل شد. امروزه این باغ یکی از بهترین نقاط شهر توکیو برای استراحت، پیک‌نیک و گردش در طبیعت به‌حساب می‌آید.

در این باغ بسیار بزرگ به مساحت ۵۸.۳ هکتار باغ‌های متعددی از جمله باغ‌های ژاپنی، باغ‌های فرانسوی و باغ‌های انگلیس وجود دارد. همچنین باغ ملی شینجوکو گیون دارای یک دریاچه، مسیرهای پیاده‌روی و فضاهای آرام و زیبا برای استراحت و لذت‌بردن از طبیعت است.

ساعات کاری: سه‌شنبه تا یکشنبه ۹ تا ۱۷:۳۰

هزینه بلیت: ۵۰۰ یِن

آدرس:

 

باغ ملی شینجوکو گیون

 

۴. معبد سنسوجی - Sensoji Temple

 

معبد سنسوجی یکی از جاذبه‌های معروف توکیو و یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین معابد بودایی در ژاپن است. این معبد در منطقه آساکوسا واقع شده و نماد مهمی از فرهنگ و تاریخ ژاپن تلقی می‌شود.

معبد سنسوجی در سال ۶۲۲ میلادی تأسیس شده و با وجود قدمت زیاد و پشت سر گذاشتن سال‌های زیاد همچنان یکی از معابد محبوب برای مردم محلی و گردشگران است.

معبد سنسوجی در انتهای یک بازار طولانی قرار دارد. پس از عبور از دروازه کامی نایی و کوچه‌ای پر از فروشگاه‌های سنتی و رستوران‌های محلی به معبد سنسوجی مارسید. معبد سنسوجی به‌عنوان یک مکان معنوی و آرامش‌بخش بسیار قابل‌احترام است.

ساعات کاری: هر روز ۶ تا ۱۷

هزینه بلیت: رایگان

 

معبد سنسوجی

 

۵. کاخ امپراتوری توکیو - Imperial Palace

 

کاخ امپراتوری توکیو یکی از نمادهای تاریخی و فرهنگی مهم توکیوی ژاپن است. کاخ امپراتوری توکیو در منطقه چییودا واقع شده و دورتادور آن را فضای سبز و باغ‌های زیبا احاطه کرده‌اند.

اگرچه این کاخ محل اقامت امپراتور و خانواده امپراتوری است و بسیاری از مناطق آن برای برگزاری مراسم رسمی و دولتی مورداستفاده قرار می‌گیرند، اما از سال ۱۹۶۸ میلادی قسمت شرقی این کاخ برای بازدید عموم آزاد اعلام شد.

باوجوداینکه دسترسی به بخش‌های داخلی کاخ امپراتوری توکیو تقریباً غیرممکن است؛ اما بازدید از محوطه‌های خارجی آن برای عموم امکان‌پذیر است و به همین دلیل از جمله مقاصد گردشگری در توکیو به‌حساب می‌آید.

ساعات کاری: سه‌شنبه تا شنبه ۹ تا ۱۱:۱۵ و ۱۳:۳۰ تا ۱۴:۴۵

هزینه بلیت: رایگان

آدرس:

 

کاخ امپراتوری توکیو

 

۶. موزه ملی هنر غربی - National Museum of Western Art

 

موزه ملی هنر غربی در پارک اونئو که یکی از پارک‌های بزرگ و معروف توکیو است و شامل مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی متنوعی از جمله موزه است.

موزه ملی هنر غربی که از بهترین جاهای دیدنی ژاپن است، اولین موزه عمومی در ژاپن است که به طور خاص به هنر غربی اختصاص دارد. ساختمان این موزه اثری از معمار فرانسوی - سوئیسی لو کوربوزیه است و در کنار ۱۶ ساختمان دیگر، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این موزه جایگاه معتبری در تاریخ فرهنگی ژاپن دارد و مجموعه گسترده‌ای از آثار هنری را از قرن ۱۴ میلادی تا اوایل قرن بیستم به نمایش می‌گذارد.

این موزه شامل بیش از ۴۵۰۰ اثر هنری از جمله مجسمه‌ها و نقاشی‌هایی است که کارهایی از هنرمندان بزرگی مانند سزان، روبنس، پیکاسو، ون‌گوگ، مونه و رنوآر را در برمی‌گیرد. موزه ملی هنر غربی توکیو یکی از مقاصد برجسته گردشگری و فرهنگی در ژاپن و جهان است که علاقه‌مندان به هنر غربی را به خود جذب می‌کند.

ساعات کاری: سه‌شنبه تا یکشنبه ۹:۳۰ تا ۲۰

هزینه بلیت: ۵۰۰ یِن

آدرس:

 

موزه ملی هنر غربی

 

۷. کوچه ایزاکایا - Izakaya alley

 

کوچه ایزاکایا یکی دیگر از مقصدهای معروف گردشگری در توکیوی ژاپن است که بخشی از فرهنگ و تاریخ ژاپن را به نمایش می‌گذارد. این کوچه در منطقه آساکوسا واقع شده و در آن می‌توانید از دیدن بناهای سنتی و قدیمی ژاپنی لذت ببرید.

کوچه ایزاکایا پر از فروشگاه‌های کوچک، رستوران‌های سنتی، کافه‌های ژاپنی و فضاهای هنری و فرهنگی پر شور و جذاب است. این کوچه همچنین محل برگزاری بسیاری از معروف‌تری فستیوال‌های ژاپن، بازارهای محلی و رویدادهای فرهنگی مختلفی است که گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند.

از جمله ویژگی‌های جالب کوچه ایزاکایا می‌توان به معماری سنتی ژاپنی، مغازه‌های سنتی که اغلب کالاهای دست‌ساز و سوغات ژاپن را عرضه می‌کنند و محیط آرام و دلپذیر آن اشاره کرد. اگر می‌خواهید فرهنگ و زندگی مردم محلی ژاپن را از نزدیک تجربه کنید، این کوچه بهترین مکان برای کسب این تجربه است.

ساعات کاری: -

هزینه بلیت: -

آدرس:

 

کوچه ایزاکایا

 

۸. پارک یویوگی - Yoyogi Park

 

پارک یویوگی با بیش از ۵۴ هکتار مساحت، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهر توکیو است. این پارک چمنزارها، برکه‌ها و مناطق جنگلی زیبایی دارد و به همین دلیل مکانی ایده‌آل برای راهپیمایی، پیک‌نیک و دیگر فعالیت‌های فضای باز محسوب می‌شود. یکی از جذابیت‌های این پارک، جنگل درخت‌های گینکو است که در فصل پاییز به رنگ زیبای طلایی درمی‌آید و جذابیت خاصی به پارک می‌بخشد. در فصل بهار نیز، پارک پر از شکوفه‌های معروف گیلاس می‌شود که زیبایی و شادابی پارک را دوچندان می‌کنند. یکی از جذاب‌ترین چیزها در ژاپن که قطعاً شما را شگفت‌زده خواهد کرد، همین شکوفه‌های گیلاس هستند.

ساعات کاری: هر روز ۲۴ ساعته

هزینه بلیت: رایگان

آدرس:

 

پارک یویوگی

 

۹. موزه یایویی کوساما - Yayoi Kusama Museum

 

موزه یایویی کوساما که در شینجوکو قرار دارد، در ابتدا با حدود ۶۰۰ اثر از هنرمندی به همین نام یعنی یایوی کوساما در توکیو افتتاح شد. موزه یایوی کوسوما اولین موسسه‌ای است که کاملاً به این هنرمند اختصاص‌داده‌شده است. کوساما یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین هنرمندان معاصر جهان است.

ساختمان این موزه هم در نوع خود جذاب است. نمای بیرونی این بنا به رنگ سفید مزین شده است. یایوی کوسوما هنرمند، مجسمه‌ساز، رمان‌نویس، نقاش، نویسنده، عکاس و طراح مد ژاپنی معروفی است که طرح‌هایی با دایره‌های رنگی ترسیم می‌کند. آثار این هنرمند الهام گرفته شده از بیماری اسکیزوفرنی وی است. در این موزه مجموعه‌ای از «اتاق بی‌نهایت» او تا نقاشی‌ها و مجسمه‌های خال‌خالی به نمایش گذاشته شده است.

ساعات کاری: سه‌شنبه تا یکشنبه ۱۱ تا ۱۷:۳۰

هزینه بلیت: ۱۱۰۰ یِن

آدرس:

 

موزه یایویی کوساما

 

۱۰. محله ناکامگورو - Nakameguro

 

محله ناکامگورو یکی از محله‌های معروف و پرطرف‌دار در شهر توکیوی ژاپن است. این محله در منطقه مگورو واقع شده و می‌توان آن را یکی از مراکز هنری و فرهنگی شهر دانست.

ناکامگورو به داشتن کافه‌ها، گالری‌ها، مغازه‌های هنری و رستوران‌های مدرن معروف است. هنرمندان و طراحان زیادی از سراسر شهر و حتی جهان به این محله می‌آیند تا از فضای آن الهام بگیرند. معماری منحصربه‌فرد خیابان‌ها و کوچه‌های ناکامگورو نیز یکی دیگر از جاذبه‌های این محله است.

محله ناکامگورو یکی از بهترین جاها برای تماشای شکوفه‌های گیلاس در فصل بهار است. این محله پر از کافه‌ها و بوتیک‌های جذاب است که پیاده‌روی در آن را لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

یکی از رودخانه‌های جاری در شهر توکیو، رود مگورو است که اتفاقاً از وسط محله ناکامگورو عبور می‌کند. این رودخانه یکی از بهترین چشم‌اندازها را در این محله دارد. می‌توانید در یکی از کافه‌های کنار آن بنشینید و در فصل بهار از دیدن طبیعت زیبا و شکوفه‌های گیلاس لذت ببرید.

ساعات کاری: -

هزینه بلیت: -

آدرس:

 

محله ناکامگورو

 

۱۱. برج اسکای تری توکیو - Tokyo Skytree

 

برج اسکای تری توکیو پس از اتمام ساخت ارسال ۲۰۱۲ به یکی از نمادهای شهر توکیو و ژاپن تبدیل شد. این برج از نظر ارتفاع، بلندترین برج ژاپن و سومین ساختمان بلند جهان پس از برج خلیفه در دبی و برج مردکا در کوالالامپور است.

برج توکیو اسکای تری با ارتفاعی بالغ بر ۶۳۳ متر، یک برج ارتباطی، توریستی و فرهنگی بسیار مهم در توکیو است. این برج دارای دو سکو است که به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا از مشاهده چشم‌اندازی از شهر توکیو و مناظر زیبای اطراف لذت ببرند.

برج توکیو اسکای تری امکانات و جاذبه‌های گردشگری متنوعی از جمله آکواریوم سومیدا و یک افلاک‌نما به نام تنکو دارد. توکیو سولاماچی یکی از مراکز خرید محبوب توکیو با بیش از ۳۰۰ فروشگاه و رستوران است که در توکیو اسکای تری قرار دارد.

ساعات کاری: ۱۰ تا ۲۱

هزینه بلیت: ۲۰۱۰ یِن

آدرس:

 

برج اسکای تری توکیو

 

۱۲. برج توکیو -Tokyo Tower

 

برج توکیو یکی دیگر از نمادهای مهم شهر توکیو است. این برج با ارتفاع حدود ۳۳۳ متر، بلندترین ساختمان شهر توکیو تا قبل از افتتاح برج توکیو اسکای تری بوده است.

برج توکیو در سال ۱۹۵۸ برای ارتباطات تلویزیونی و رادیویی ساخته شد. امروزه این برج به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب توکیو شناخته می‌شود که هر سال میزبان میلیون‌ها بازدیدکننده از سراسر دنیا است. نکته جالب اینکه طراحی این برج از طرح برج ایفل الهام گرفته شده است.

این برج دارای دو عرشه در ارتفاع‌های ۱۵۰ و ۲۵۰ متری است که از آن‌ها می‌توانید چشم‌انداز زیبایی از شهر توکیو را ببینید. در طبقات پایین برج توکیو که به فوت تاون معروف هستند، رستوران‌های متنوع و فروشگاه‌های فروش سوغات ژاپن بسیاری وجود دارد که قطعاً بازدید از آن‌ها خالی‌ازلطف نخواهد بود.

ساعات کاری: هر روز ۹:۳۰ تا ۲۲

هزینه بلیت: ۱۲۰۰ یِن

آدرس:

 

برج توکیو

 

۱۳. پل رنگین‌ کمان - Rainbow Bridge

 

پل رنگین‌کمان یکی دیگر از جاهای دیدنی شهر توکیو است که در محله میناتو واقع شده و روی خلیج توکیو ساخته شده است. ساخت این پل با طول ۷۹۸ متر در سال ۱۹۸۷ آغاز و تا سال ۱۹۹۳ ادامه یافت. اگر به دلیل این نام‌گذاری فکر می‌کنید، شاید جالب باشد بدانید که شیوه نورپردازی آن در برخی از ایام خاص سال به‌صورت رنگین‌کمان سبب شده که این پل رنگین‌کمان نام بگیرد.

این پل دو اسکله شیبائورا و اودابیا را به هم وصل می‌کند. به‌غیراز قسمت ماشین‌رو، بخشی نیز در این پل وجود دارد که به رفت‌وآمد عابران پیاده اختصاص‌داده‌شده است.

شاید جالب باشد بدانید که منبع تأمین انرژی چراغ‌های پل رنگین‌کمان، انرژی خورشیدی است. ازآنجاکه پل رنگین‌کمان یک پل معلق است، کابل‌هایی هم دارد که روی آن‌ها چراغ‌هایی به سه‌رنگ صورتی، سبز و سفید وجود دارد که از انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند. وقتی هوا تاریک می‌شود و چراغ‌های این پل روشن می‌شود، منظره زیبایی را خواهید دید.

ساعات کاری: -

هزینه بلیت: -

آدرس:

 

پل رنگین‌ کمان

 

۱۴. موزه ملی توکیو - Tokyo National Museum

 

موزه ملی توکیو بیش از ۱۰۰, ۰۰۰ اثر از هنرمندان ژاپنی، چینی و هندی متعلق به قرن هفتم تا چهاردهم میلادی را در خود جای‌داده است. در این موزه که در سال ۱۹۳۸ میلادی تأسیس شد، می‌توان آثار برجسته‌ای چون مجسمه‌های بودای ژاپنی و چینی از قرن ششم تا به امروز و همچنین مجموعه‌های زیبایی از منسوجات قدیمی، سلاح‌های تاریخی و تجهیزات نظامی را مشاهده کرد. از دیگر آثار فاخر این موزه می‌توان به مجموعه‌های بزرگی از لباس‌های تاریخی ژاپنی، سرامیک‌ها و سفال‌های آسیایی، نمونه‌های بسیار نفیسی از خوشنویسی و مجموعه‌های نفیسی از شاهکارهای لاک کاری ژاپنی و چینی در قرن‌های مختلف، از جمله نمونه‌هایی از لاک‌تراشی، لاک طلا و لاک با مروارید؛ اشاره کرد.

موزه ملی توکیو دارای پنج ساختمان مجزا است که هر کدام به نمایشگاه‌های مختلفی اختصاص دارند. گالری ژاپنی (Honkan)، گالری آسیایی (Tōyōkan) و مرکز تحقیقات (Shiryōkan) از جمله این نمایشگاه‌ها هستند.

ساعات کاری: سه‌شنبه تا پنجشنبه ۹:۳۰ تا ۱۷، جمعه و شنبه ۹:۳۰ تا ۱۹ و یکشنبه ۹:۳۰ تا ۱۷

هزینه بلیت: ۱۰۰۰ یِن

آدرس:

 

موزه ملی توکیو

 

۱۵. دیزنی‌ لند توکیو - Tokyo Disneyland

 

دیزنی لند توکیو اولین دیزنی لندی است که در خارج از آمریکا ساخته شده است. دیزنی لند توکیو در سال ۱۹۸۳ میلادی افتتاح شد. طراحی این پارک تا حد زیادی به دیزنی لند کالیفرنیا و مجیک کینگدام فلوریدا شبیه است. از جذاب‌ترین قسمت‌های دیزنی لند توکیو، کارناوال عروسک‌ها و شخصیت‌های والت‌دیزنی هستند. قصر سیندرلا به‌گونه‌ای نماد دیزنی لند توکیو به شمار می‌رود. دیزنی لند توکیو به هفت قسمت تقسیم شده و در مجموع ۵۳ فروشگاه و ۵۳ اوت‌لت غذا و نوشیدنی دارد. این پارک تفریحی یکی از بهترین جاذبه‌های توکیو است که برای همه افراد بخصوص خانواده‌ها و کودکان، بسیار مناسب و خاطره‌انگیز است.

ساعات کاری: هر روز ۸ تا ۲۲

هزینه بلیت: ۷۹۰۰ تا ۱۰۹۰۰ یِن

آدرس:

 

دیزنی‌ لند توکیو

 

خلاصه

 

توکیو به دلیل جذابیت‌های فراوانی که دارد از جاذبه‌های تاریخی گرفته تا آثار معماری مدرن، یکی از شگفت‌انگیزترین شهرهایی است که هر فرد عاشق سفری باید حتماً از آن دیدن کند. با قدم‌زدن در این شهر متوجه خواهید شد که این شهر به طرز جالبی گذشته و آینده را به هم گره‌زده است. به‌طورکلی، توکیو یک گزینه جذاب و دلپذیر برای سفر و کاوش است و هیچ شهر دیگری در هیچ کجای دنیا نمی‌تواند با آن برابری کند.

دیدگاه ها:

هنوز دیدگاهی برای این مقاله نوشته نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید


رزرو