• تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
  • توسط: ادمین
  • زمان مطالعه: ۷ دقیقه

اسپانیا، یکی از کشورهای پر جذابیت جهان است که به خاطر فستیوال‌های سنتی و فرهنگی خود معروف است. این کشور با تنوع فرهنگی و تاریخی خود، همواره مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته است. فستیوال‌ها و رویدادهای اسپانیا عموماً با رنگارنگی، شادی و احساسات قوی همراه هستند و سالانه میلیون‌ها گردشگر را به سوی خود فرا می‌خوانند.

فستیوال‌های اسپانیا باستانی‌ترین ریشه‌ها را دنبال می‌کنند؛ ریشه‌هایی که در طول تاریخ در آنجا شکوفا شده‌اند و تا به امروز ادامه دارند. برخی از معروف‌ترین فستیوال‌های اسپانیا عبارتند از: فستیوال درام، فستیوال مایور د گارسیا، فستیوال سن فرمین و بسیاری جشنواره‌های دیگر که در ادامه به آنها اشاره شده است. در این صفحه، به معرفی جالب‌ترین فستیوال‌های 2024 اسپانیا خواهیم پرداخت. اگر قصد رزرو تور اسپانیا و شرکت در فستیوال‌های این کشور را دارید با ما همراه باشید تا در دنیای جذاب اسپانیا سرگرم شوید.

 

فستیوال درام | La Tamborrada

 

یکی از برجسته‌ترین فستیوال‌های اسپانیا فستیوال درام است که هر ساله در شهر سن سباستین (San Sebastián) برگزار می‌شود. این فستیوال در اصل به یاد یک حمله نظامی است که در سال ۱۸۱۳ به درگیری با ناپلئون ‌بناپارت منجر شد. طی فستیوال  La Tamborrada، شهروندان سن سباستین در طول شبانه‌روز با ضربه زدن به طبل و سازهای دیگر خود برای تماشاگران نغمه‌های گوناگون سر می‌دهند. هر ساله بیش از ۱۵۰۰۰ شهروند و گردشگر در این فستیوال شرکت می‌کنند و ۲۴ ساعت تمام به همراه هم آوازهای خاصی اجرا می‌کنند.

آتش‌بازی، پوشیدن لباس‌های محلی و رقص و پایکوبی همگانی از برنامه‌های این فستیوال دیدنی هستند که در آن اسپانیایی‌ها به تاریخ و فرهنگ خود می‎بالند. 

زمان برگزاری فستیوال‌ فستیوال درام اسپانیا : ۲۰ ژانویه

مکان برگزاری فستیوال‌ فستیوال درام بارسلونا: شهر سن سباستین اسپانیا

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت درام بارسلون مراجعه کنید.

 

فستیوال درام

 

فستیوال مایور د گارسیا | Major de Gracia

 

در میان جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف اسپانیا، فستیوال‌های بارسلونا حس و حال متفاوت‌تری دارند و بیشترین تعداد شرکت‌کننده را به خود جذب می‌کنند. جشنواره مایور د گراسیا یکی از بزرگترین و معروف‌ترین فستیوال‌های محلی در شهر بارسلونای اسپانیاست که در فضای باز برگزار می‌شود و مردم آن را با انگیزه و دقت بالا دنبال می‌کنند.

قبل از برگزاری مراسم، تمام معابر و سرتاسر خیابان گراسیا در بارسلون تزئین می‌شوند و حتی تک تک خانه‌های موجود در آن به زیباترین شکل آذین‌بندی می‌شوند، از مدل‌های مدرن نورپردازی گرفته تا نصب علائم و الگوهای زیبا بر فراز خانه‌ها همگی به منظور جلب توجه شرکت‌کنندگان انجام می‌شود. در کنار این جاذبه‌های بصری، این مراسم فرصتی برای تجربه هنر و فرهنگ محلی فراهم می‌کند. هنرمندان محلی در این فستیوال با اجرای موسیقی زنده، برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی‌، مجسمه‌ و کارگاه‌های هنری مردم را به ذوق می‌آورند.

این رویداد خیابانی یکی از تماشایی‌ترین فستیوال‌های بارسلونا است که در نهایت جنب‌وجوش و هیجان برگزار می‌شود و لحظات به یادماندنی برای تماشاچیان رقم می‌زند.

زمان برگزاری فستیوال مایور د گارسیا بارسلون : ماه آگوست

مکان برگزاری فستیوال مایور د گارسیا اسپانیا : سراسر خیابان‌های اصلی شهر بارسلونا

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت مایور د گارسیا بارسلونا مراجعه کنید.

 

فستیوال مایور د گارسیا

 

فستیوال سونار | Sónar Barcelona

 

یکی از فستیوال‌های 2023 بارسلونا که در لیست پرمخاطب‌ترین فستیوال‌های دنیا قرار گرفت، فستیوال سونار بود. این فستیوال هرساله با شکوه بیش از پیش برگزار می‌شود و طرفداران موسیقی و صدا را از سراسر جهان به سوی خود می‌خواند. این رویداد بزرگ در حقیقت به موسیقی الکترونیک اختصاص دارد و طی سه روز متوالی در مکان‌های مختلف از جمله فضاهای روباز، استادیوم‌ها، مراکز خرید بارسلونا، مراکز هنری این شهر و مکان‌های سربسته مثل تالارها برگزار می‌شود.

این فستیوال به عنوان یک پلتفرم برای هنرمندان موسیقی الکترونیک و هنرهای دیجیتال شناخته می‌شود. اجراها و نمایش‌های بصری پیشرفته، اجراهای نرم‌افزاری تعاملی، نمایشگاه‌های هنری و کارگاه‌های خلاقیت به عنوان بخش‌های اصلی سونار، یکی از مشهورترین فستیوال‌های بارسلونا هستند که با اهدافی همچون نشر ایده‌ها و تجربه‌های نوآورانه در حوزه‌های هنر، فناوری و موسیقی ارائه می‌شوند.

Sónar Barcelona هر سال میزبان بهترین هنرمندان موسیقی الکترونیک بین‌المللی است. از دیجی‌های معروف و برجسته گرفته تا تولیدکنندگان موسیقی الکترونیک نوپا، هر ساله اجراهای فوق‌العاده و نوآورانه خود را بر روی صحنه می‌آورند. برای تجربه‌ هیجان‌انگیز شرکت در بزرگترین رویداد موسیقی الکترونیک جهان، از طریق وب‌سایت رسمی این فستیوال بلیت تهیه کنید و تور اسپانیا را در زمان برگزاری آن از طریق آژانس معتبر رزرو کنید.

زمان برگزاری فستیوال سونار بارسلون: نیمه ماه جون

مکان برگزاری فستیوال سونار اسپانیا: فضای باز و تالارهای شهر بارسلونا

 

فستیوال سونار

 

فستیوال سن فرمین | San Fermín

 

شاید شهرت مراسم گاوبازی در اسپانیا برای عموم مردم دنیا بیش از سایر فستیوال‌های اسپانیا باشد. San Fermin نیز یکی از معروف‌ترین جشنواره‌های جهان است که در آن مردان با لباس‌های رنگارنگ و پارچه‌های قرمز، جلوی گاوهای وحشی می‌دوند و از این کار، نمایشی هیجان‌انگیز، رقابتی و البته استرس‌زا ارائه می‌دهند!

این مراسم طی ۷ روز برگزار می‌شود و طی آن ده‌ها نفر از شجاع‌ترین شرکت‌کنندگان در حضور گاوهای وحشی می‌دوند و از این بازی خطرناک تجربه‌ای هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی برای تماشاچیان رقم می‌زنند. نورافشانی، آتش‌بازی، رقص‌های بومی و محلی و کنسرت‌های آزاد خیابانی نیز در حاشیه این مراسم برگزار می‌شوند که با حضور در آنها یک هفته‌ی خاص و سرگرم‌کننده را خواهید داشت.

زمان برگزاری فستیوال سن فرمین اسپانیا: هفته دوم جولای

مکان برگزاری فستیوال سن فرمین: شهر پامپلونا اسپانیا

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت سن فرمین مراجعه کنید.

 

فستیوال سن فرمین

 

فستیوال سن خوان | San Juan

 

اگر در میان فستیوال‌های 2024 بارسلونا تمایل به شرکت در یک فستیوال با تم مذهبی دارید، San Juan از مهم‌ترین جشنواره‌های مذهبی و محلی در کاتالونیا، اسپانیا است که احتمالا از آن خوشتان خواهد آمد. این جشنواره در تاریخ ۲۴ ژوئن برگزار می‌شود تا روز تولد یوحنا را پاس بدارد. ساکنان بارسلون در جشنواره San Juan با شادی و هیجان یک شبانه‌روز کامل به جشن و شادی می‌پردازند و با برپایی آتش و مراسم‌های جذاب اوقات خوشی کنار هم می‌گذارند.

علاوه بر آتش‌بازی‌ها، فستیوال سن خوان شامل رقص‌، موسیقی بومی کاتالان، مراسم مذهبی و غذاهای محلی و ترکیبی است. این فستیوال به عنوان جشن انتقال از فصل سرد به فصل گرم و نمادی از شادی و انرژی است که با همراهی آهنگ‌ها و رقص‌های محلی جشن گرفته می‌شود.

جشنواره San Juan فرصتی است برای تجربه یکی از جشن‌های مهم و هیجان‌انگیز کاتالونیا. اگرچه این مراسم ریشه مذهبی دارد، اما از جمله فستیوال‌های اسپانیا است که با تم شاد و گرمای خاصی برگزار می‌شود و فرهنگ و تمدن اسپانیا را در یک محیط گرم و صمیمی به نمایش می‌گذارد. برای شرکت در این مراسم که قطعا یکی از بهترین فستیوال‌های 2024 اسپانیا خواهد بود و شما را به چشم انداز جشن شبانه دعوت خواهد کرد، تاریخ سفر به اسپانیا را با تاریخ این رویداد هماهنگ کنید.

زمان برگزاری فستیوال سن خوان بارسلون: ۲۳ جون

مکان برگزاری فستیوال سن خوان اسپانیا: بارسلون

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت سن خوان مراجعه کنید.

 

فستیوال سنت خوآن

 

فستیوال مِرسه | Mercè Barcelona

 

فستیوال Mercè Barcelona یکی از بزرگترین و مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی در شهر بارسلونا، اسپانیا است. این فستیوال به افتخار سانتس مری (Mare de Déu de la Mercè)، هر ساله در ماه سپتامبر برگزار می‌شود و بیش از ۵ روز به طول می‌انجامد. برنامه‌های متنوعی از جمله موسیقی، رقص، نمایش‌های خیابانی و آتش‌بازی‌های زیبا کنار ساحل بارسلون در این فستیوال تمام آن چیزی است که گردشگران در آخرین هفته تابستان برای تجربه آن به بارسلون سفر می‌کنند. 

مِرسه از این جهت یکی از بزرگترین فستیوال‌های 2024 بارسلونا خواهد بود که بیش از ۵۰۰ رویداد مختلف در سراسر شهر برگزار می‌کند. این برنامه‌ها شامل کنسرت‌ها، رقص‌های دسته جمعی، نمایشگاه‌ها، نمایش‌های خیابانی و سایر فعالیت‌های هنری و فرهنگی هستند و هر ساله هنرمندان محلی و بین‌المللی متعدد را در محیطی جذاب و پر جنب‌وجوش گردهم می‌آورند.

فستیوال Mercè Barcelona به شما فرصت می‌دهد تا بخشی از شوق و پویایی زندگی و فرهنگی این شهر زیبا را تجربه کنید. این رویداد بزرگ در سال گذشته به عنوان یکی از برترین فستیوال‌های 2023 اسپانیا نام گرفت که در جذب گردشگر از سراسر دنیا بی‌سابقه عمل کرد. یکی از مزیت‌های شرکت در فستیوال بارسلونا موسوم به مِرسه، این است که این رویداد در بهترین موقع سفر به بارسلونا یعنی آخرین هفته تابستان اتفاق می‌افتد. البته به این نکته توجه داشته باشید در این فصل از سال  اکثر هتل‌ های بارسلون پرهستند و ممکن است از این نظر با مشکلاتی روبه‌رو شوید.

زمان برگزاری فستیوال مرسه بارسلونا: ۲۲ تا ۲۵ سپتامبر

مکان برگزاری فستیوال مرسه اسپانیا: بارسلونا

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت مرسه مراجعه کنید.

 

فستیوال مِرسه

 

فستیوال‌ های اسپانیا در یک نگاه

 

در این راهنمای شرکت در فستیوال‌های اسپانیا، با مشهورترین فستیوال‌های این کشور آشنا شدید. در کنار لذت بردن از جاهای دیدنی بارسلونا با حضور در این رویدادها فرصتی برای تجربه فرهنگ و زندگی مردم اسپانیا دارید و شاهد عمق زیبایی‌های آداب و رسوم این مملکت نیز خواهید بود. همچنین، فستیوال‌های اسپانیا یک فرصت مناسب برای آشنایی با هنر، موسیقی، رقص و صنایع دستی محلی کاتالان‌هاست که خاطراتی متفاوت، به‌یادماندنی و هیجان‌انگیز برای شما رقم خواهند زد. اگر قصد شرکت در هر یک از فستیوال‌های جذاب بارسلون و اسپانیا را دارید کافی است با کارشناسان آریاکیاسفر تماس بگیرید تا شما را برای شرکت در این فستیوال‌ها همراهی کنند.

 

دیدگاه ها:

المیرا شریفی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

من در فستیوال سونار شرکت کردم واقعا بی نظیره

زیبا نظری
۲۷ فروردین ۱۴۰۳

واقعا ارزومه اسپانیا رو از نزدیک ببینم!

پری72
۲۲ فروردین ۱۴۰۳

فستیوال های اسپانیا یکی از یکی بهتر و قشنگ تره مخصوصا فستیوال مرسه

نسترن تهرانی
۱۵ فروردین ۱۴۰۳

بسیار جالب بود

دیدگاهتان را بنویسید


رزرو