• تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲
  • توسط: ادمین
  • زمان مطالعه: ۷ دقیقه

فرانسوی‌ها انواع و اقسام چیزها را جشن می‌گیرند! مردم فرانسه از کودکی قدردانی کردن را یاد می‌گیرند و برای شکرگزاری از هر چیز کوچکی آداب و مراسم باشکوهی برپا می‌کنند. این موضوع پیش‌زمینه تمام فستیوال‌های فرانسه است. در این صفحه مهم‌ترین فستیوال‌های 2024 فرانسه را بشناسید و برای سفر به این کشور برنامه‌ریزی کنید! همچنین میتوانید با مشارکت در تور فرانسه آریاکیاسفر لحظاتی شاد و مفرح را تجربه کنید!

 

کارناوال نیس | Carnaval de Nice

 

هر سال دو هفته پایانی فوریه، ریویرا فرانسه میزبان یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌ های فرانسه است. کارناوال نیس با بیش از یک میلیون تماشاچی یک رویداد رنگارنگ است که هر سال با یک موضوع خاص برگزار می‌شود. موضوعات فرهنگ مردم فرانسه، مسائل سیاسی، اجتماعی و عمومی می‌توانند دستمایه برگزاری فستیوال نیس باشند.

در این فستیوال مجسمه‌ها و شناورهای غول‌پیکر رژه می‌روند و مردم با دیدن شکل عجیب و غریب آنها هیجان‌زده می‌شوند. در فستیوال‌های 2023 فرانسه، کارناوال نیس با تم "پادشاه گنج‌های جهان" برگزار شد و در کنار جشنواره‌های بزرگی مثل فستیوال ونیز و فستیوال بزریل به یکی از پرسروصداترین رویدادهای جهان تبدیل شد.

زمان برگزاری: از ۱۷ فوریه تا ۳ مارچ

مکان برگزاری: ریویرا و شهر نیس فرانسه

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت کارناوال نیس مراجعه کنید.

 

کارناوال نیس

 

جشنواره بادبادک‌ بازی | Rencontres Internationales de Cerfs-Volants de Berck

 

برای اینکه در یک ساحل شنی به تماشای رقص بادبادک‌های رنگی بنشینید باید به فستیوال بادبادک‌بازی برک سور مر در شمال فرانسه بروید. به جز بادبادک‌ها که تعداد آنها در آسمان غیرقابل‌شمارش است در این جشنواره فرانسه می‌توانید اژدهایان بزرگ کاغذی، نهنگ‌های رنگی که روی ساحل قدم می‌زنند و شخصیت‌های محبوب انیمیشن موردعلاقه‌تان را ببینید که در اندازه‌ای اغراق‌آمیز در حال اجرای نمایش‌های خنده‌دار هستند.

این مراسم یکی از فستیوال‌های 2023 فرانسه بود که بیش از ۶۰۰۰۰۰ نفر را در قالب کودکان، بزرگسالان و خانواده‌ها گردهم آورد و هر سال به همین منوال موجب شادمانی و تفریح مردم می‌شود. عده زیادی از شرکت‌کنندگان در این مراسم توریست‌ها و افرادی هستند که برای بزرگ‌ترین بادبادک‌بازی دنیا به فرانسه آمده‌اند.

زمان برگزاری: ۱۵ تا ۲۳ آپریل

مکان برگزاری: برک سور مر، فرانسه

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت بادبادک بازی مراجعه کنید.

 

جشنواره بادبادک‌بازی

 

فستیوال جهانی موسیقی | Fête de la Musique

 

جشن سالانه موسیقی در کشور فرانسه محدود به یک ساعت یا یک مکان مشخص نیست، این فستیوال تمام خیابان‌های پاریس را در بر می‌گیرد. در روز ۲۱ ماه جون که چله تابستان در فرانسه است تمام نوازندگان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای به خیابان‌های پاریس می‌آیند و تا نیمه‌های شب بساط شور و ترانه را در شهر می‌گسترانند. این مراسم یک مراسم همگانی و بدون محدودیت است که تماشا و شرکت در آن برای همه رایگان است.

زمان برگزاری: ۲۱ جون

مکان برگزاری: سراسر پاریس و دیگر شهرهای فرانسه

 

فستیوال جهانی موسیقی

 

فستیوال باستیل | Bastille Défilé du 14 Juillet

 

سالروز دموکراسی در فرانسه روز مهمی است و همه ساله آن را باشکوه هرچه تمام‌تر جشن می‌گیرند. این فستیوال موسوم به فستیوال رژه باستیل، اگرچه در تمام شهرها به نوعی پاس داشته می‌شود، اما بدیهی‌ست در پاریس جور دیگری به آن اهمیت داده شود. از صبح هزاران سرباز، اسب، خودرو و صدها هواپیما در خیابان شانزلیزه، از طاق پیروزی تا میدان کنکورد (در نزدیکی موزه لوور)، در مقابل رئیس جمهوری دولت فرانسه، سفرای خارجی مستقر در پاریس و دیگر مقامات رژه می‌روند و هنگام غروب دیدنی‌ترین آتش‌بازی‌ها را بر فراز برج ایفل اجرا می‌کنند.

عده زیادی از توریست‌ها با علم به این موضوع اقامت خود را در پاریس تمدید می‌کنند تا شاهد این فستیوال با تمام جزئیات جذابش از نزدیک باشند. در واقع برگزاری فستیوال‌ها، رقیب سرسختی برای جاهای دیدنی پاریس در جذب گردشگران به حساب می‌آیند.

زمان برگزاری: ۱۲ جولای

مکان برگزاری: پاریس، خیابان شانزلیزه، از طاق پیروزی تا میدان کنکورد

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت باستیل مراجعه کنید.

 

فستیوال باستیل

 

فستیوال نورپردازی زمستانه سنت کلود| Lumières en Saint Cloud

 

پاریس در هیچ فصلی رؤیایی‌تر از زمستان نیست. فستیوال سنت کلود جشنواره‌ای هیجان‌انگیز با الهام از زمستان است که به اعجاب‌انگیزترین شکل ممکن برگزار می‌شود. این برنامه شامل یک پیاده‌روی ۲ کیلومتری است که در مسیری پر از فواره‌های نورانی، نورپردازی‌های شگفت‌انگیز لابلای درختان جنگل، برکه‌های و آبشارها، مجسمه‌ها و غرفه‌های خوراکی و نوشیدنی برگزار می‌شود. کشف پاریس با گذر از این پارک تماشایی پس از غروب آفتاب آغاز می‌شود و تا رسیدن به سنت کلود ادامه می‌یابد.

در میان فستیوال‌ های پاریس این نمایش نورانی در دل سرما با تمام تجربه‌هایی که تا کنون از شرکت در فستیوال داشتید فرق می‌کند. شب جادویی پاریس هر سال جوانان و عاشقان بیشتری را به خود فرا می‌خواند و هربار شرکت‌کنندگان را با چیزهای جدیدتری غافلگیر می‌کند. زمان برگزاری این فستیوال یکی از شلوغ‌ترین زمان‌ها برای سفر به پاریس است و به دنبال آن قیمت هتل های پاریس، هزینه رفت آمد و ... هم در نزدیک به بالاترین میزان خود خواهد بود.

زمان برگزاری: از ۱۷ نوامبر تا ۱۴ ژانویه

مکان برگزاری: دروازه‌های پاریس، سنت کلود

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت سنت کلود مراجعه کنید.

 

فستیوال نورپردازی زمستانه سنت کلود

 

فستیوال هنرهای مدرن پاییز | Salon d'Automne

 

نمایشگاه هنرهای مدرن پاریس با نام "نمایشگاه پاییز" همه ساله هنر هزاران آرتیست جوان و کمتر شناخته شده را در کنار آثار هنری بزرگان این عرصه به نمایش می‌گذارد. این هنرها در قالب عکس، نقاشی، مجسمه، کتاب و سایر اشکال هنری در نمایشگاهی وسیع در معرض دید قرار می‌گیرند تا جنبش‌های هنری معاصر تلنگری برای ایده‌های نوآورانه و مؤثر در هنر باشند.

به جز امکان شرکت در این مراسم، این فرصت برای شما فراهم شده تا اگر دستی در هنر دارید آثار خود را هرچند کوچک بتوانید در این نمایشگاه در معرض دید گذاشته و بخشی از یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین فستیوال‌های هنری بین‌المللی باشید.

زمان برگزاری: از ۱۷ تا ۲۱ ژانویه

مکان برگزاری: Paris, La Grande Halle de la Villette

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت هنرهای مدرن پاییز مراجعه کنید.

 

فستیوال هنرهای مدرن پاییز

 

فستیوال سیرک فردا پاریس | Mondial du Cirque de Demain

 

یکی از فستیوال‌‌های ۲۰۲۳ پاریس که در لیست بزرگ‌ترین رویدادهای جهان در سال گذشته قرار گرفت، فستیوال "سیرک فردا" بود. در این رویداد آکروبات‌بازها، دلقک‌ها و سایر هنرمندان فعال در سیرک از تمام دنیا شرکت کرده و برای همه سنین برنامه‌های حیرت‌انگیز و تماشایی اجرا می‌کنند. این مراسم به نوعی یک رقابت بین‌المللی هم تلقی می‌شود چرا که ده‌ها هنرمند از کشورهای مختلف در آن برای بهتر دیده‌شدن تلاش می‌کنند.

عده‌ای معتقدند فستیوال فرانسه موسوم به "سیرک فردا" یک سکوی پرش عالی برای هنرمندان جوان و تازه‌کاری است که برای رسیدن به اهداف خود به‌دنبال یک صحنه پرمخاطب هستند.

زمان برگزاری: از ۳۰ ژانویه تا ۲ فوریه

مکان برگزاری: Paris, Place du Cardinal Lavigerie

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت سیرک فردا مراجعه کنید.

 

فستیوال سیرک فردا پاریس

 

فستیوال بزرگ همخوانی کُر پاریس | Festival Chorus des Hauts-de-Seine

 

اگر حرفه شما مربوط به موسیقی و خوانندگی است یا دنبال‌کننده تخصصی انواع خاص موسیقی و هنر هستید، جشنواره بزرگ ادب و هنر تحت عنوان "فستیوال همخوانی هاتس دو سن" یک تجربه شگرف برای شما خواهد بود. این فستیوال پاریس با دعوت از نام‌های بزرگ موسیقی طی ۴ روز برگزار می‌شود و هنرمندان و ادیبان از سراسر دنیا برای تهیه بلیت شرکت در آن پیگیر اخبار جشنواره هستند.

در حاشیه جشنواره کُر پاریس یک رویداد رقابتی استعدادیابی نیز با داوری هنرمندان بنام و بزرگ برگزار می‌شود که برنده آن حمایت مالی لازم برای آغاز فعالیت رسمی خود را به‌عنوان جایزه دریافت می‌کند.

زمان برگزاری: از ۲۰ تا ۲۴ مارچ

مکان برگزاری: La Seine Musicale, Île Seguin - 92100 Boulogne-Billancourt

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت همخوانی کر فرانسه مراجعه کنید.

 

فستیوال بزرگ همخوانی کُر پاریس

 

فستیوال فرنگ پاریس | Paris Fringe Festival

 

یکی از فستیوال‌‌های 2023 پاریس که تلفیقی از هنرهای نمایشی، تئاتر، کمدی، رقص و موسیقی هست فستیوال فرنگ است. این رویداد که با استقبال زیادی از شرکت‌کنندگان از سراسر دنیا مواجه شد قرار است یکی از فستیوال‌ های ۲۰۲۴ پاریس نیز باشد که در تابستان امسال غوغا می‌کند.

نکته قابل‌توجه این فستیوال به‌ویژه برای تماشاچیان آن از کشورهای دیگر این است که تمام برنامه‌ها در آن به زبان انگلیسی اجرا می‌شود. طی روزهای فستیوال می‌توانید از تنوع برنامه‌ها و سرگرمی‌های مختلف که در ساعات مختلف اجرا می‌شوند لذت ببرید و تجربه‌ای شاد و لحظاتی به‌یادماندنی برای خود رقم بزنید.

زمان برگزاری: زمان برگزاری این فستیوال هرسال متفاوت است.

مکان برگزاری: مکان برگزاری مراسم هر سال در سالن‌های مختلف تئاتر در پاریس است.

 

فستیوال فرنگ پاریس

 

فستیوال شکلات پاریس | Salon du Chocolat

 

هرکس عاشق شکلات است باید در اواخر اکتبر خود را به پاریس برساند. هر سال این موقع جشنواره بزرگ شکلات در حالی برگزار می‌شود که تمام سرآشپزهای برتر، تاجران و تولیدکنندگان شکلات و شیرینی و دوستداران این صنعت از بیش از ۶۰ کشور دنیا گرد هم می‌آیند. مجسمه‌های شکلاتی، انواع شکلات و شیرینی در بسته‌بندی‌های هیجان‌انگیز و غرفه‌های رنگارنگ درست‌شده از شکلات و کاکائو گوشه‌ای از آنچه در این فستیوال می‌بینید را تشکیل می‌دهند.

با حضور در این فستیوال پاریس شانس تست کردن و خریدن خوشمزه‌ترین انواع شکلات را به خود هدیه دهید.

زمان برگزاری: از ۲۸ اکتبر تا اول نوامبر

مکان برگزاری: Palais des Congrès de Paris, Place de la Porte Maillot

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت شکلات پاریس مراجعه کنید.

 

فستیوال شکلات پاریس

 

فراتر از هنر در فرانسه

 

فرانسه همواره به دیار هنر و عشاق شهرت داشته و هنرمندان فرانسوی در دنیا از مشهورترین و تراز اول‌ترین هنرمندان به‌حساب می‌آیند. اگر تنها در یکی از فستیوال‌های پاریس شرکت کنید خواهید دید این هیجان و اصالت از کجا سرچشمه می‌گیرد. هنرمندان در جشنواره‌های موسیقی، مذهبی، تئاترها و سیرک در فرانسه در بهترین حالت خود روی صحنه می‌روند و والاترین شکل استعداد و هنر را به نمایش می‌گذارند. برای ثبت لحظاتی ماندگار در این فستیوال‌ها می‌توانید به صفحه عکاسی در پاریس مراجعه فرمایید.

برای شرکت در فستیوال‌ های ۲۰۲۴ فرانسه که در فضای باز یا سالن‌های هنری مشهور فرانسه برگزار می‌شوند به وب‌سایت فستیوال‌های فرانسه مراجعه کنید و برای رزرو بلیت خود با کارشناسان آریاکیاسفر تماس حاصل فرمایید..

دیدگاه ها:

شادان نجات اللهی
۰۶ تیر ۱۴۰۳

اونایی که طرفدار شکلات باشن میدونن چقدر فستیوال Salon Du Chocolat هیجان‌انگیزه!

سحرکریمی
۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرانسه واقعا زیباترین کشور هست!

صدف مستوفی
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

تور پاریس برای اردیبهشت موجود دارین؟

موسی
۱۶ فروردین ۱۴۰۳

عالی

نازنین
۲۰ اسفند ۱۴۰۲

چقدر جذاب و هیجان انگیز

دیدگاهتان را بنویسید


رزرو