• تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
  • توسط: ادمین
  • زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

بارسلونا، پایتخت فرهنگ و هنر کشور اسپانیا مراکز خرید فراوانی دارد که هرکدام با جذابیت‌های خاصی که دارند، گردشگران را به سمت خود جذب می‌کنند. شهر بارسلونا پیشینه‌ای طولانی در تجارت دارد و این را می‌توان در بازارها و مراکز خرید آن هم احساس کرد. بارسلونا یکی از بهترین شهرها برای علاقه‌مندان به خرید است. از بازارهای محلی و سنتی گرفته تا مراکز خرید مدرن، بارسلونا جذابیت‌های فراوانی برای عاشقان خرید دارد. در ادامه با هم سفری خواهیم داشت به برخی از معروف‌ترین مراکز خرید بارسلونا که قطعاً وقت‌گذرانی و خرید در آن‌ها برای هر فردی با هر سلیقه‌ای جذاب خواهد بود.

اگر شما هم قصد رزرو تور اسپانیا و سفر به این کشور به‌خصوص شهر بارسلونا را دارید و علاقه‌مند به خرید هم هستید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید. در ادامه ۱۰ مورد از معروف‌ترین و بهترین مراکز خرید بارسلونا را معرفی خواهیم کرد.

 

۱- مرکز خرید La Maquinista، بزرگ‌ ترین مرکز خرید در بارسلونا

 

La Maquinista، نه‌تنها بزرگ‌ترین مرکز خرید در بارسلونا بلکه در کل منطقه کاتالونیا نیز محسوب می‌شود. اگر عاشق خرید هستید و درعین‌حال نمی‌خواهید زمان زیادی را صرف خرید کنید، La Maquinista یکی از بهترین گزینه‌ها است.

این مرکز خرید ۲۵۰,۰۰۰ مترمربع مساحت دارد و تقریباً یک‌سوم آن شامل ۱۵۰ فروشگاه، ۴۷ رستوران و یک سینمای بزرگ می‌شود. دوسوم دیگر که شامل فضاهای سرپوشیده و روباز می‌شود به استراحت و گپ و گفت بازدیدکنندگان، اختصاص داده شده است. نکته منفی این مرکز خرید فاصله ۲۵ دقیقه‌ای آن از میدان کاتالونیا در مرکز شهر (Plaça Catalunya) است. اگرچه مرکز خرید La Maquinista در منطقه‌ای واقع شده که جاذبه دیگری ندارد؛ اما اگر از آن دسته افرادی هستید که به کاوش در یک منطقه قدیمی مانند سانت آندرو علاقه دارید، قطعاً خرید و گردش لذت بخشی خواهید داشت.

آدرس: بارسلونا، منطقه سانت اندرو، خیابان C/ de Potosí

تایم کاری: دوشنبه تا شنبه ۹ تا ۲۱

 

مرکز خرید لاماکینیستا

 

۲- Galeries Maldà، مرکز خریدی برای افراد عجیب‌ وغریب

 

Galeries Maldà قدیمی‌ترین مرکز خرید بارسلونا است که در اصل یک مرکز خرید آرام در قلب محله گوتیک بود؛ اما فروشگاه‌های معمولی کم‌کم جای خود را به فروشگاه‌های متفاوت‌تری مانند فروشگاه‌های بازار کامدنِ لندن دادند. در Galeries Maldà یک مغازه هری پاتر (Carró Maldà)، یک فروشگاه جنگ ستارگان (El Hangar Galáctico)، یک فروشگاه تاج‌وتخت (Thronestore BCN)، یک فروشگاه دراگون بال (KameHame Shop)، یک مغازه خیاطی که بال‌های پوشیدنی پروانه و کلاه جادوگر می‌فروشد (Costurero Real)، یک فروشگاه استیمپانک (Time Uchronic) و مغازه‌های بسیار دیگری وجود دارد.

اگر قصد دارید از معروف‌ترین خیابان بارسلونا یعنی La Rambla، بازار Boqueria و یا کلیسای جامع Saint Eulalia بازدید کنید، حتماً سری به این بازار عجیب‌وغریب که می‌توان آن را ازجمله مراکز تفریحی در بارسلونا هم دانست، بزنید. همانطور که ملاحظه می‌کنید این مرکز خرید در مجاورت بسیاری از جاذبه های دیدنی بارسلونا قرار گرفته است و این فرصتی مناسب برای گردشگران است تا با یک تیر دو نشان بزنند.

آدرس: بارسلونا، محله سیئوتات ولا، خیابان C/ de la Portaferrissa

تایم کاری: دوشنبه تا شنبه ۱۰:۳۰ تا ۲۱ – یکشنبه ۱۱:۳۰ تا ۲۰:۳۰

 

گالری مالدا

 

۳- El Triangle، مرکز خریدی در مرکز بارسلونا

 

El Triangle یک مرکز خرید شیک در مرکز بارسلونا است که گردشگران زیادی را به‌سوی خود می‌کشاند. بهترین مغازه‌های بارسلونا را می‌توانید در El Triangle پیدا کنید. رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های این مرکز خرید هم بهترین گزینه برای استراحت و همچنین گپ‌زدن هستند. هر فردی با هر سلیقه‌ای می‌تواند از خرید در فروشگاه‌های لوکس El Triangle لذت ببرد. این مرکز خرید ۵ مغازه پوشاک، یک فروشگاه زنجیره‌ای، ۲۰ کافه رستوران، ۵ مغازه آرایشی فروشی و ۷۸ واحد دیگر در زمینه‌های دیگر دارد.

آدرس: بارسلونا، محله آیزامپل، خیابان Pl. de Catalunya

تایم کاری: دوشنبه تا شنبه ۹:۳۰ تا ۲۱

 

مرکز خرید ال تراینگل

 

۴- Las Arenas، یک مرکز خرید در میدان گاوبازی قدیمی

 

میدان گاوبازی قدیمی Las Arenas چندین دهه بدون استفاده بود تا اینکه در سال ۲۰۱۱ به یک مرکز خرید تبدیل شد. این بنا توسط یک معمار بریتانیایی به نام ریچارد راجرز بازسازی شد. Las Arenas مرکز خرید خیلی بزرگی نیست؛ اما در ۲ طبقه خود مغازه‌های زیادی دارد. یکی از جذابیت‌های این مرکز خرید این است که در طبقه فوقانی و بام آن می‌توانید نمایی ۳۶۰ درجه از شهر بارسلونا داشته باشید. برای رسیدن به طبقه بالا علاوه بر استفاده از پله‌های برقی می‌توانید از آسانسور پانوراما یا شیشه‌ای آن استفاده کنید که لذت بالارفتن را دوچندان می‌کند. بااین‌حال استفاده از آن همچون پله‌برقی رایگان نیست.

آدرس: بارسلونا، خیابان Avinguda Diagonal

تایم کاری: هر روز ۹ تا ۲۱

 

مرکز خرید لاس آرناس

 

۵- Diagonal Mar – یکی از مراکز خرید پرطرفدار

 

منطقه Poblenou سابقاً یک منطقه صنعتی بود که در حال حاضر ترکیب معماری معاصر پایدار و کارخانه‌ها و انبارهای مرمت‌شده باعث جذابیت آن شده‌اند. همین ویژگی باعث شده که توجه کارآفرینان محلی و بین‌المللی به این منطقه جذب شود. یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید بارسلونا در این منطقه، Diagonal Mar است که از مراکز خرید معروف بارسلونا هم به‌حساب می‌آید.

این مرکز خرید در خیابانی طولانی به همین نام در منطقه Poblenou واقع شده است. یکی از جذابیت‌های این مرکز خرید قرارگرفتن آن در خیابانی است که منتهی به ساحل می‌شود. Diagonal Mar یکی از بهترین مراکز خرید بارسلونا است که در آن هرچه بخواهید از پوشاک گرفته تا زیورآلات و لوازم‌آرایشی را می‌توانید بخرید. در Diagonal Mar همه برندهای معروف اروپایی و اسپانیایی مانند ZARA، Lefties، Mango و H&M حضور دارند. اگر به خرید لوازم الکترونیکی هم علاقه دارید، خبر خوب برای شما این است که فروشگاه لوازم الکترونیکی Mediamarket هم در این مرکز خرید واقع شده است.

در رستوران این مرکز خرید هم می‌توانید هر چیزی از سوشی گرفته تا انواع برگرها را سفارش دهید. یکی دیگر از مزیت‌های Diagonal Mar دسترسی به آن است که خیلی راحت می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید.

آدرس: بارسلونا، محله سنت ماری، خیابان Av. Diagonal

تایم کاری: دوشنبه تا شنبه ۹ تا ۲۱

 

مرکز خرید دیاگنال مار

 

۶- Iila Diagonal، یک مرکز خرید کلاسیک

 


Iila Diagonal اولین مرکز خرید بزرگی بود که در بارسلونا در دهه ۱۹۹۰ افتتاح شد. این مرکز خرید در مجاورت پارک منحصربه‌فرد Turo واقع شده است. شاید فروشگاه‌های مرکز خرید Iila Diagonal هم شبیه به سایر مراکز خرید باشد با این حس و حال حضور دریک فضای کلاسیک را در مراکز دیگر نمی‌توانید تجربه کنید. اگر به امتحان‌کردن غذاهای جدید علاقه دارید، فودکورتی که در زیرزمین این مرکز خرید هست را از دست ندهید. اگر فکر می‌کنید با مغازه‌های فست‌فودی مواجه خواهید شد، باید بدانید که اشتباه می‌کنید. در آنجا می‌توانید از غذاهای لذیذ محلی مانند ژامبون اسپانیایی لذت ببرید.

این مرکز خرید به طور خاص برای خانواده‌هایی که فرزند خردسال دارند، مناسب است. اغلب مراکز خرید دیگر هم یک مرکز بازی برای سرگرم‌شدن کودکان دارند؛ اما آنچه باعث می‌شود Iila Diagona از مراکز تفریحی در بارسلونا هم به‌حساب آید، یک لونا پارک، یک زمین‌بازی در کنار آن و وجود یکی از فروشگاه دیزنی بارسلونا در این مرکز خرید است.

آدرس: بارسلونا، محله لِس کورتس، خیابان Av. Diagonal

تایم کاری: دوشنبه تا شنبه ۹:۳۰ تا ۲۱

 

مرکز خرید لیلا دیاگونال

 

۷- Corte Inglés، فروشگاه چند منظوره بارسلونا

 

Corte Inglés یک برند اسپانیایی در زمینه فروشگاه‌های بزرگ است. این مرکز خرید یکی از جاهای موردعلاقه مادران است، چراکه به معنای واقعی کلمه هر چیزی از لباس مناسب همه اعضای خانواده گرفته تا غذا، مبلمان، لوازم الکترونیکی و... را می‌توانند در آن پیدا کنند. اگر به خرید محصولات چرمی علاقه دارید، Corte Inglés یکی از بهترین مراکز خرید چرم اسپانیایی است و به همین دلیل اغلب اوقات مملو از گردشگر است. این مرکز خرید به طور خاص برای علاقه‌مندان به مد، زیبایی، لوازم جانبی و غذا مناسب است.

آدرس: بارسلونا، منطقه لیکزامپل، خیابان Pl. de Catalunya

تایم کاری: دوشنبه تا شنبه ۹ تا ۲۱

 

فروشگاه ال کورته اینگلس

 

۸- Maremagnum، مرکز خریدی که یکشنبه‌ ها باز است

 

در اسپانیا، فروشگاه‌ها باید طبق قانون روز یکشنبه تعطیل باشند. تنها استثنا مغازه‌های سوغاتی فروشی، مغازه‌های داخل فرودگاه‌ها و مغازه‌های واقع در بنادر هستند. ازآنجایی‌که همیشه خلأ قانونی وجود دارد، مرکز خرید Maremagnum تنها مرکز خرید بارسلونا است که مجوز فعالیت در هر ۳۶۵ روز سال را دارد. مرکز خرید Maremagnum در قسمت قدیمی بارسلونا قرار دارد و با اینکه مرکز خرید بزرگی به‌حساب نمی‌آید اما می‌توانید بهترین لباس‌های بهترین برندها را در آن خریداری کنید. اگر عاشق جواهرات و زیورآلات هستید، در این مرکز خرید با تنوع بالایی ازاین‌دست محصولات روبرو خواهید شد.

آدرس: بارسلونا، منطقه سیوتات ولا، خیابان Moll d'Espanya

تایم کاری: هر روز ۱۰ تا ۲۱

 

مرکز خرید مارماگنام

 

۹- Pedralbes Centre، مرکز خرید در قلب منطقه اعیان‌ نشین بارسلونا

 

مرکز خرید Pedralbes در قلب منطقه اقتصادی شهر و قسمت اعیان‌نشین بارسلونا واقع شده است. Pedralbes اگرچه مرکز خرید بزرگی نیست؛ اما یکی از مهم‌ترین مراکز خرید برای طراحان لباس و برندهای بزرگ است. Pedralbes از بهترین مراکز خرید در بارسلونا است که در سال ۱۹۸۹ تأسیس شده و برندهای مهم و شناخته‌ای در آن حضور دارند. در این مرکز خرید می‌توانید محصولات برندهای معروفی همچون توس، مانگو، زارا هوم، نسپرسو، تیمبرلند را بخرید. به‌علاوه این مرکز خرید دارای چند مورد از بهترین کافه‌ و رستوران‌های بارسلونا است که لذت خرید را دوچندان می‌کنند.

آدرس: بارسلونا، منطقه لِس کورتس، خیابان Av. Diagonal

تایم کاری: دوشنبه تا شنبه ۱۰ تا ۲۱

 

مرکز خرید پدرالبس

 

۱۰- Gran Via 2، مرکز خرید بزرگ و لوکس

 

Gran Via 2 در حومه جنوب غربی بارسلونا واقع شده است. Gran Via 2 یکی از بهترین و گران‌ترین مراکز خرید بارسلونا است که حدود ۵۴ هزار و ۶۰۰ مترمربع مساحت دارد. در این مرکز خرید بیش از ۱۰۰ مغازه مختلف وجود دارد، بنابراین هر چیزی که بخواهید از لباس تا وسایل خانه را می‌توانید در آن پیدا کنید. سقف‌های قوسی و کف مرمری از دیگر جاذبه‌های این مرکز خرید بزرگ و البته لوکس به‌حساب می‌آیند.

آدرس: بارسلونا، شهر هاسپیتالت، خیابان Carrer de les Ciències

تایم کاری: دوشنبه تا شنبه ۹:۳۰ تا ۲۱

 

فروشگاه گران ویا

 

مراکز خرید ارزان در بارسلونا

 

تاکنون ۱۰ مورد از بهترین مراکز خرید بارسلونا را معرفی کردیم، اما شاید ترجیح بدهید هزینه زیادی صرف خرید نکنید. نگران نباشید در ادامه ۵ مورد از مراکز خرید ارزان بارسلونا را معرفی می‌کنیم که در آن‌ها می‌توانید لباس، اکسسوری، لوازم خانه و محصولات متعدد دیگر را با قیمت بسیار مناسب‌تر از مراکز لوکس تهیه کنید. البته این به معنای کیفیت پایین محصولات نیست.

ازجمله مراکز خرید ارزان در بارسلونا، اوت‌لت‌ها هستند که گاهی اجناس در آن‌ها تا ۷۰ درصد کمتر از حالت عادی هم به فروش می‌رسند. تعدادی از بهترین اوت لت‌های بارسلونا عبارت‌اند از:


۱- اوت لِت SOM Multiespai


علاوه بر فروشگاه‌های لوکسی که برای خرید پوشاک، عطر، لوازم بهداشتی، کیف و کفش و... وجود دارد، اوت‌لت SOM Multiespai به‌واسطه موقعیت مکانی بسیار خوب، دسترسی آسان و قیمت‌های کمتر، یک مرکز خرید ارزان در بارسلونا محسوب می‌شود. SOM Multiespai به دلیل دارابودن امکانات تفریحی متعدد مانند سینما و رستوران، سبب می‌شود که بازدیدکنندگان خرید لذت بخشی را تجربه کنند.


۲- اوت لِت Born

اگر به خرید محصولات برندهای معروف علاقه دارید، اوت لِت Born برای شماست. در این مرکز خرید می‌توانید از اغلب برندها با قیمت‌های تخفیف خورده خرید کنید. البته Born یک مرکز خرید نیست و فقط یک فروشگاه بسیار بزرگ با اجناس تخفیف خورده است. اوت‌لت Born در مرکز شهر بارسلونا واقع شده و به همین دلیل گردشگران دسترسی راحتی به آن خواهند داشت.


۳- اوت لِت La Roca Village


اوت‌لت La Roca Village بیش از ۱۰۰ فروشگاه لوکس دارد که در آن اجناس برندهای اروپایی و بین‌المللی را با ۶۰ درصد تخفیف می‌توانید بخرید. اگر از علاقه‌مندان به بحث مدو فشن هستید، این مرکز خرید مناسب شماست. از مزیت‌های مهم اوت‌لت La Roca Village باز بودن آن در هر ۷ روز هفته است. بااین‌حال این مرکز خرید یک فاصله ۴۰ دقیقه‌ای با مرکز بارسلونا دارد که شاید دسترسی به آن را برای بازدیدکنندگان دشوار کند.


۴- اوت لِت Lefties


اوت لِت Lefties در سال ۲۰۰۸ باهدف فروش محصولات برند زارا افتتاح شد؛ اما در حال حاضر یک اوت‌لت به‌حساب می‌آید که در آن کلکسیون برندهای شناخته‌شده‌ای همچون زارا، با قیمت‌های کمتر به فروش می‌رسد. مزیت مهم Lefties قرارگرفتن آن در مرکز شهر بارسلونا و دسترسی آسان به آن است.


۵- اوت لِت Viladecans The Style


اوت لِت Viladecans The Style، ۱۳۰ فروشگاه مختلف در زمینه پوشاک، لوازم الکترونیکی و خانگی دارد که در کنار رستوران‌های خوب تجربه‌ای منحصربه‌فرد از خرید را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. از جاذبه‌های این اوت لِت می‌توان به معماری آن اشاره کرد. فروشگاه‌های Viladecans The Style در فضای باغ مانندی قرار گرفته‌­اند و فواره‌های متعدد، زیبایی و جذابیت آن را مضاعف کرده‌اند. وای‌فای رایگان در کنار پارکینگی با ظرفیت ۱۷۰۰ خودرو، این مرکز خرید را به یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید برای مردم محلی و البته گردشگران بدل کرده‌اند.

دیدگاه ها:

المیرا حقی
۳۰ خرداد ۱۴۰۳

عالی

اشرف حسینی
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

نزدیک ترین تاریخ برای تور بارسلوناتون کی هست؟

کیمیا رضاپور
۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

ممنون بابت اطلاعات خوبتون عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید


رزرو