• تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲
  • توسط: ادمین
  • زمان مطالعه: ۷ دقیقه

در کنار تاریخ و فرهنگ غنی، یکی دیگر از جاذبه‌های سفر به ایتالیا فستیوال‌های بزرگی است که هرساله در شهرهای مختلف این کشور برگزار می‌شود. ونیز، رم، بلونیا، فلورانس، آبروتزو و کاستل فرانکو شهرهای دیدنی ایتالیا هستند که در مقاطع مختلف سال میزبان جمعیت زیادی از سراسر دنیا می‌شوند تا آنها را در شادی برگزاری فستیوال‌های تماشایی خود سهیم کنند.

قبل از رزرو تور ایتالیا  با فستیوال‌های 2024 ایتالیا در این صفحه آشنا شوید تا بلیت خود را برای تاریخ هیجان‌انگیزتری تهیه کنید!

 

کارناوال ونیز | Carnevale di Venezia

 

در فستیوال بزرگ ونیز موسوم به کارناوال ونیز، هنرمندان با ماسک‌ها، لباس‌های فانتزی و ظاهری جذاب سوار بر قایق، سراسر کانال‌های آبی ونیز را می‌پیمایند تا به میدان اصلی شهر برسند و با نمایش‌های دیدنی خنده را روی لب تماشاچیان بیاورند. این مراسم که به مناسبت پیروزی نظامی جمهوری ایتالیا در برابر دشمن از سال ۱۱۶۲ به بعد در خیابان‌ها جشن گرفته شد بیشتر به خاطر لباس‌های فانتزی جذاب و چهره‌های هنرمندان با گریم‌های اغراق‌آمیز مورد توجه است.

در لیست تمام فستیوال‌های ایتالیا، رویداد بزرگ کارناوال ونیز یکی از بزرگترین مراسم‌ها است که حدود دو هفته به طول می‌انجامد و از سراسر دنیا بازدیدکنندگان را به خود فرا می‌خواند.

زمان برگزاری: ۲۷ ژانویه تا ۱۳ فوریه

مکان برگزاری: مکان برگزاری مراسم‌های متنوع کارناوال ونیز در این دو هفته متفاوت است و از شوهای خیابانی رایگان تا مراسم قایقرانی و تئاتر در سالن‌های متفاوت شهر ونیز را شامل می‌شود.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت کارناوال ونیز مراجعه کنید.

 

کارناوال ونیز

 

فستیوال سن پائول ایتالیا |Palio di siena

 

فستیوالی جذاب و فریبنده به سبک ایتالیایی! در فستیوال سن پائول که یک مراسم محبوب ایتالیاست قهرمانان اسب‌سواری ۱۷ منطقه در کشور ایتالیا گردهم آمده و برای برنده شدن به رقابت می‌پردازند. این رقابت هیجان‌انگیز اسب‌دوانی، بدون زین هیجان بالایی دارد و در حاشیه آن مراسم‌های سرگرم‌کننده دیگری برگزار می‌شود. همچنین در طول فستیوال می‌توانید از غرفه‌های غذاها و شیرینی‌های لذیذ ایتالیایی لذت ببرید و اوقاتی فراموش‌نشدنی برای خود رقم بزنید.

لوکیشن این مسابقات یک میدان بزرگ با نمای قرون‌وسطایی در منطقه سیِنا است که برگزاری رویداد اسب‌دوانی در آن جذابیت مسابقات را دوچندان می‌کند.

زمان برگزاری: ماه‌های جولای و آگوست

مکان برگزاری: Piazza del Campo, Sienna

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت سن پائول مراجعه کنید.

 

فستیوال سن پائول ایتالیا

 

فستیوال موسیقی جاز در رم | Rome Jazz Festival

 

اگر عاشق موسیقی هستید و برای شرکت در فستیوال‌های 2024 رم به‌دنبال یک رویداد پر سروصدای به‌یادماندنی هستید، فستیوال جاز رم شما را حسابی سر شوق خواهد آورد. رم شهر جشن‌های ابدی است اما جشنواره جاز رم بزرگ‌ترین و مشهورترین رویداد موسیقی است که که در این شهر برگزار می‌شود و هربار بهترین نوازندگان و موسیقیدانان را به آن دعوت می‌کند.

عجله‌ای برای شرکت در این رویداد نداشته باشید چرا که برخلاف اغلب فستیوال‌های رم، این فستیوال زمان‌بندی منعطفی داشته و طی سه هفته برگزار می‌شود و برای شرکت در آن می‌توانید تاریخ سفر خود را به‌راحتی تنظیم کنید. این فستیوال امکان شرکت در یک جشن بزرگ حین انجام کارهای دیگر از جمله خرید سوغات ایتالیایی را به شما می‌دهد.

زمان برگزاری: از ۱ نوامبر تا ۲۳ نوامبر

مکان برگزاری: رم، سالن‌های مختلف موسیقی و نمایشگاه‌ها

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت موسیقی جاز مراجعه کنید.

 

فستیوال موسیقی جاز در رم

 

جشن کریسمس در رم | Christmas

 

جشن آغاز سال نو در تمام کشورها دیدنی است، اما جشن‌های کریسمس رم با بازارهای شبانه در اوایل دسامبر شروع می‌شوند و تا روز آغاز سال نو هر شب به شکلی جذاب‌تر ادامه می‌یابند. رم به خاطر مناظر تماشایی که در سراسر شهر دارد و غرفه‌های فروش خوراکی و لوازم تزئینی حس و حال خاصی به بازدیدکنندگان منتقل می‌کند و اگر در روزهای پایانی سال میلادی در آن حضور داشته باشید شاهد زیباترین رویدادها خواهید بود. نمایش‌های خیابانی، کنسرت‌ها و مراسم موسیقی و رقص در شهر، اجرای هنرهای زنده و سایر سرگرمی‌ها از جمله برنامه‌های این شب‌های رم هستند.

زمان برگزاری: از آغاز ماه دسامبر تا روزهای آغاز سال نو میلادی

مکان برگزاری: میدان پیاتزا ناوونا و سایر خیابان‌ها و میدان‌های اصلی شهر رم

 

جشن کریسمس در رم

 

جشن میلاد رم | Natale di Roma

 

بنیان افسانه‌ای رم در سال ۷۵۳ و در روز ۲۱ آپریل به وقوع پیوست و این روز به عنوان میلاد رم همه ساله به طرز باشکوهی جشن گرفته می‌شود. نمایش آتش‌بازی، رژه گلادیاتورها، پخش ویدیوهایی مرتبط با تاسیس رم، بازدید رایگان از موزه‌ها و مکان‌های تاریخی و فرهنگی و ده‌ها کنسرت و برنامه هیجان‌انگیز دیگر از جمله مراسمی بودند که در فستیوال 2023 رم به مناسبت تولد این شهر باستانی برگزار شدند و در نهایت با پیاده‌روی و اسب‌دوانی تا تماشاخانه تاریخی کولوسئوم مراسم به پایان رسید.

زمان برگزاری: ۲۱ آپریل

مکان برگزاری: رم، سالن‌های و سایت‌های تاریخی و فرهنگی متنوع

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت جشن میلاد رم مراجعه کنید.

 

جشن میلاد رم

 

جشنواره فیلم رم | Rome Film Festival

 

از فستیوال‌های رم که نه تنها در ایتالیا بلکه در تمام دنیا رویدادی عظیم و با اهمیت تلقی می‌شود، فستیوال فیلم رم است. جشنواره فیلم رم یک جشنواره بین‌المللی است که تمامی محصولات رسانه از جمله انیمیشن، موسیقی، فیلم و سریال‌های تولید شده طی سال در آن با هم به رقابت می‌پردازند و جایزه نهایی به بهترین آنها در هر زمینه تعلق می‌گیرد. علاقه‌مندان به فیلم و سینما می‌توانند برای شرکت در فستیوال فیلم رم که از بزرگ‌ترین فستیوال‌های رم است تاریخ برگزاری آن را چک کرده و برای گرفتن تور رم در آن زمان اقدام کنند.

پیش‌بینی می‌شود این فستیوال از مهم‌ترین فستیوال‌های ۲۰۲۴ رم باشد و باشکوه‌تر از سال‌های پیش برای ترویج فرهنگ مردم ایتالیا و سواد جامعه تلاش کند.

زمان برگزاری: ماه اکتبر

مکان برگزاری: ایتالیا، رم

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت فیلم رم ایتالیا مراجعه کنید.

 

جشنواره فیلم رم

 

کارناوال رم | Carnivale di rome

 

فوریه یکی از هیجان‌انگیزترین ماه‌هایی است که برای سفر به رم می‌توانید انتخاب کنید. ایتالیا و به‌خصوص رم در سراسر فوریه شاهد انواع فستیوال‌ها، رژه‌ها و کنسرت‌هاست و بومیان و توریست‌ها نیز در کنار هم این مراسم‌ها را جشن می‌گیرند. مانند بسیاری از فستیوال‌های رم که ریشه در تاریخ و گذشته‌های دور و دراز دارند، کارناوال رم نیز برای بالیدن به تاریخ کهن رم هر سال برپا می‌شود. در طول برگزاری کارناوال رم به مدت یک هفته تمام شهر غرق در نور و صدا شده و مردم با لباس‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های شورانگیز به رقص و پایکوبی می‌پردازند. این کارناوال نقاط مختلف شهر از جمله مراکز خرید رم را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

زمان برگزاری: ۱۵ فوریه تا اواخر فوریه

مکان برگزاری: مکان‌های مختلف شهر رم

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت کارناوال رم مراجعه کنید.

 

کارناوال رم

 

فستیوال ویارجو| Viareggio Festival

 

یکی دیگر از جشن‌های زمستانی ایتالیا که در ماه فوریه برگزار می‌شود، فستیوال بزرگ ویارجو است. این مراسم بیش از یک قرن قدمت دارد و همه ساله مردم را با عروسک‌های کوچک و بزرگ دور هم جمع می‌کند. عروسک‌هایی که برای این فستیوال طراحی و ساخته می‌شوند گاهی هم‌قد بناهای بلند رم هستند و تماشای آنها برای کودکان و حتی بزرگسالان هم حیرت‌انگیز است.

برای تماشای رژه این عروسک‌ها در موسیقی و نور و رنگ، آتش بازی و تست کردن بهترین غذاها و نوشیدنی‌ها، قبل از رزرو تور ایتالیا، به وب‌سایت ویارجو مراجعه کنید.

زمان برگزاری: ماه فوریه

مکان برگزاری: ایتالیا، توسکانی

 

فستیوال ویارجو

 

فستیوال گل اینفیوراتا | Infiorata Festival

 

سیسیل، اومبریا و لاتزیو در ماه می شما را برای تماشای فرشی از گل به خود فرا می‌خوانند. هنرمندان زیادی در این موقع از سال هنر گل‌آرایی خود را به سبکی عجیب و چشم‌نواز در خیابان‌های شهرهای مختلف ایتالیا به نمایش می‌گذارند و اگر شانس حضور در ایتالیا در این زمان را داشته باشید تجربه‌ای فراموش‌نشدنی دیدن مشهورترین نقاشی‌های دنیا که با گل روی زمین رسم شده‌اند رقم خواهید زد.

فستیوال اینفیوراتا یکی از دیدنی‌ترین فستیوال‌های ۲۰۲۳ ایتالیا بود که در لیست پربازدیدترین‌های دنیا قرار گرفت و از سراسر جهان بازدیدکننده داشت. اگر قصد سفر به شهر‌های ایتالیا و لذت بردن اززیبایی‌های آن شهر از جمله جاذبه های فلورانس را دارید سعی کنید سفر خود  را مصادف با فستیوال اینفیوراتا کنید تا زیبایی های شهر را دوچندان ببینید.

زمان برگزاری: ماه می

مکان برگزاری: شهرهای مختلف ایتالیا

 

فستیوال گل اینفیوراتا

 

فستیوال پل | Bridge festival

 

در میان فستیوال‌های ایتالیا، فستیوال پل یکی از شناخته‌شده‌ترین آنها در دنیاست. در این مراسم افراد در دو گروه ۲۰ نفره در دو طرف پل پونته دی مزو مقابل هم به رقابت می‌پردازند و تلاش می‌کنند ارابه‌ای بزرگ را به سمت هم هل دهند. علاوه بر تماشای این رقابت هیجان‌انگیز، برنامه‌های سرگرم‌کننده دیگری نیز برای شادی تماشاچیان تدارک دیده می‌شود تا رویدادی به‌یادماندنی رقم بخورد.

زمان برگزاری: ماه جون

مکان برگزاری: ایتالیا، شهر پیزا

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت پل مراجعه کنید.

 

فستیوال پل

 

ایتالیا، کشور جشن‌ های پایان‌ ناپذیر

 

ایتالیا کشور شگفت‌انگیزی است و بازدید از آن در هر موقع از سال ارزشش را دارد. اما اگر مسافر ایتالیا هستید بهتر است تاریخ سفر خود را با یکی از فستیوال‌های ۲۰۲۴ ایتالیا مطابقت دهید و خاطراتی ماندگار برای خود رقم بزنید. علاوه بر فستیوال‌های ایتالیا که در این صفحه معرفی شدند، ایتالیا در طی سال شاهد جشنواره‌های متعدد دیگری نیز است که می‌تواند تاریخ تور ایتالیا خود را با آن‌ها هماهنگ کنید.

دیدگاه ها:

نگار موسوی
۱۶ خرداد ۱۴۰۳

سلام وقت بخیر تور فلورانس و ونیز برای تابستون دارید؟

ساناز
۲۶ فروردین ۱۴۰۳

چقدر ایتالیا جای جذابیه.! ممنون از مطالب مفیدتون

شبنم
۱۵ فروردین ۱۴۰۳

بسیار جذاب بود ممنون بابت مطالب زیباتون

ali
۲۲ اسفند ۱۴۰۲

مرسی که جزییاتش رو گذاشتید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید


رزرو