• تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
  • توسط: ادمین
  • زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

مالاگا، شهری با تاریخی به قدمت بیش از دو هزار سال در جنوب اسپانیا است که در قلب ساحل کاستا دل سول واقع شده و یکی از قدیمی‌ترین بنادر مدیترانه‌ای به شمار می‌رود. این شهر زیبا با معماری خیره‌کننده و فرهنگ غنی، گردشگران را به سفری در دل تاریخ دعوت می‌کند. در هر گوشه‌ای از مالاگا می‌توان شاهد لایه‌های مختلفی از تمدن‌های باستانی بود: از خرابه‌های تئاتر رومی گرفته تا قلعه قرون‌وسطایی مورها که بر روی بقایای یک فانوس دریایی فنیقی ساخته شده است.

قلعه باشکوه آلکازابا و کلیسای باروک بی‌نظیر مالاگا نیز از دیگر جاذبه‌های این شهر دیدنی هستند. هر یک از این آثار تاریخی، داستان‌های فراوانی برای گفتن دارند و بازدیدکنندگان را با فرهنگ و میراث مالاگا آشنا می‌کنند. اگر به دنبال یک مقصد منحصربه‌فرد هستید که ترکیبی از تاریخ، هنر و زیبایی‌های طبیعی را در خود جای‌داده باشد، مالاگا بهترین انتخاب است. با انتخاب تور اسپانیا از مجموعه آریا کیا سفر، فرصت دیدن مالاگا زیبا در فصول مختلف سال را خواهید داشت.

 

۱. قلعه آلکازابا، Alcazaba de Málaga

 

آلکازابا قلعه باستانی موروها در قرن یازدهم بود که بر روی ویرانه‌های یک دژ رومی ساخته شد و در قرن سیزدهم بازسازی شد. قلعه آلکازابا به مدت چند صدسال محل حکمرانی مسلمان‌ها در این شهر بوده است.

این قلعه استراتژیک بر روی تپه مونته د گیبرالفارو قرار گرفته است و سه دیوار دفاعی، ۱۱۰ برج اصلی و چندید برج کوچک‌تر دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند برخی از بقایای باقی‌مانده این قلعه فوق‌العاده را از جمله برج تور د لا ولا، درب کریستو (ورودی) و برج دفاعی تور دلومناخه ببینند.

آلکازابا یکی از آثار به‌جامانده معماری اسلامی از دوره نصریان است که باغ‌های دلپذیر، چشمه‌های باطراوت و استخرهای زیبایی دارد. ورودی آلکازابا در پایین قلعه قرار دارد. به همین دلیل باید خود را برای پیاده‌روی در سربالایی و بالارفتن از پله‌ها آماده کنید تا بتوانید زیبایی‌های منحصربه‌فرد این قلعه را ببینید.

قلعه آلکازابا یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری مالاگا است که سالانه بیش از نیم‌میلیون بازدیدکننده دارد.

ساعات بازدید: زمستان ۹ تا ۱۸، تابستان ۹ تا ۲۰ (هر روز)

هزینه بلیت: ۳.۵ یورو

 

قلعه آلکازابا

 

۲. کلیسای جامع مالاگا، Catedral de Málaga

 

کلیسای جامع مالاگا از جاهای دیدنی مالاگا اسپانیا است که قدمت آن به قرن ۱۵ میلادی باز می‌گردد. این کلیسا در واقع جایگزین مسجد بزرگ شهر شد. کلیسای جامع مالاگا یکی از آثار ارزشمند رنسانس اسپانیایی محسوب می‌شود. در این کلیسا نشانه‌هایی از معماری باروک را هم خواهید دید که در قرون ۱۷ و ۱۸ به این کلیسا اضافه شده‌اند.

یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای این کلیسا، کلیسای کوچک‌تر «کاپیا دل روساریو» است که در ضلع جنوبی کلیسای جامع واقع شده است. در این کلیسا نقاشی زیبایی از مریم مقدس به همراه قدیسان وجود دارد که توسط نقاش معروف اسپانیایی آلونسو کانو کشیده شده است.

بر روی دیوارهای سمت چپ «کاپیا د لوس رِیِس» تندیس‌های بر زانو نشسته‌ای از پادشاهان کاتولیک اثر پدرو د منا را می‌بینید. این کلیسای کوچک همچنین مجسمه کوچکی از مریم مقدس را در خود دارد که فردیناند و ایزابلا آن را در محافل نظامی با خود حمل می‌کردند. فردیناند و ایزابلا، پادشاه و ملکه کاتولیک اسپانیا بودند که در قرن پانزدهم میلادی حکومت می‌کردند.

محراب مدرن کاپیا مایور یکی دیگر از جاذبه‌های این کلیسا (Capilla Mayor)، دارای صحنه‌هایی از مصائب مسیح از قرن ۱۵۸۰ است. در این کلیسا ۴۰ مجسمه چوبی از قدیسان هم هست که اثر هنرمندان پدرو د منا و خوزه میکائیل الفارو هستند.

نمای بیرونی کلیسا به دلیل کمبود بودجه هیچ‌وقت تکمیل نشد. اگرچه طرح اصلی شامل دو برج بود، اما فقط برج شمالی به ارتفاع ۸۶ متر ساخته شد. به همین دلیل، مردم محلی این کلیسا را «لا مانکیتا» می‌نامند که به معنی «زنی با یک دست» است. گردشگران می‌توانند تا ارتفاع ۸۶ متری برج شمالی بالا رفته و مناظر وسیع و شگفت‌انگیزی را مشاهده کنند.

این کلیسا که یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری مالاگا است، سالانه بیش از ۵۰۰ هزار گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند.

ساعات بازدید دوشنبه تا جمعه ۱۰ تا ۱۹:۳۰، شنبه ۱۰ تا ۱۸، یکشنبه ۱۴ تا ۱۸

هزینه بلیت: ۱۰ یورو

 

کلیسای جامع مالاگا

 

۳. شهر قدیمی، Old Town

 

پیرامون کلیسای جامع، شهر قدیمی قرار دارد که پر از کوچه‌ها و خیابان‌ها و میدان‌های زیبا است. در شهر قدیمی که یکی از جاهای دیدنی شهر مالاگا است، خیابان‌های جالب بسیاری وجود دارد که پر از فروشگاه‌های کوچک، کافه‌ها و رستوران‌های دنج هستند.

اگر می‌خواهید پی به پویایی و سرزندگی این شهر ببرید باید به سراغ میدان کونستیتوسیون بروید که در مرکز شهر قدیمی قرار دارد. این میدان نقطه شروع خوبی برای کشف جاذبه‌های بی‌پایان مالاگا است.

نزدیک میدان کونستیتوسیون، کلیسای ایگلسیا ده سان خوان باوتیستا قرار دارد که پس از بازپس‌گیری شهر در قرن ۱۵ توسط پادشاهان کاتولیک ساخته شد. در این کلیسا ترکیبی از معماری گوتیک و مُدَجَّنان را خواهید دید. داخل آن نیز به سبک باروک تزیین شده است.

مُدَجَّنان از مسلمانان مراکشی‌تبار اسپانیا بودند که پس از یورش مسیحیان به اندلس، آنجا را ترک نکرده و تحت سلطه آنان به زندگی خویش در اسپانیا ادامه دادند.

ساعات بازدید:-

هزینه بلیت: -

 

شهر قدیمی

 

۴. قلعه جیبرالفارو، Castillo de Gibralfaro

 

قلعه جیبرالفارو یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری مالاگا است که بر روی تپه‌ای در کوه جیبرالفارو و بالاتر از قلعه آلکازابا واقع شده است. قلعه جیبرالفارو یکی دیگر از قلعه‌های قرون‌وسطایی موری است. این قلعه در قرن ۱۰ جای یک فانوس دریایی ساخته شد.

چند قرن بعد یعنی در قرن ۱۴ میلادی سلطان گرانادا یعنی یوسف اول قلعه را گسترش داد؛ اما آنچه سبب شهرت این قلعه شده، محاصره سه‌ماهه آن توسط پادشاه و ملکه کاتولیک (فردیناند دوم آراگون و ایزابلا اول کاستیل) است.

اگرچه بخش بزرگی از قلعه از بین رفته است، اما این قلعه همچنان به لحاظ تاریخی جذابیت زیادی دارد. مشهورترین بقایای قلعه، باروهای قدیمی عظیمی هستند که سر به فلک کشیده‌اند. در داخل دیوارهای دفاعی نیز آثار به‌جامانده از معماری اسلامی را می‌توان دید.

از بالای قلعه جبلالفارو، مناظری زیبا از شهر مالاگا و دریای مدیترانه قابل‌مشاهده است که همین سبب جذابیت آن برای گردشگران می‌شود. این قلعه که یکی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری مالاگا هم شناخته می‌شود، هر ساله میزبان بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر جهان است. در قلعه جبلالفارو، موزه‌ها و نمایشگاه‌هایی هست که تاریخ و فرهنگ مردم اسپانیا را به صورت کامل و دقیق نشان می‌دهند.

ساعات بازدید: هر روز ۹ تا ۲۰

هزینه بلیت: ۳.۵ یورو

 

قلعه جیبرالفارو

 

۵. تئاتر رومانو، Teatro Romano

 

در سمت غرب کوه جبرالفارو، تئاترو رومانو واقع شده که یکی از جاهای دیدنی مالاگا به‌حساب می‌آید. تئاترو رومانو در حقیقت باقیمانده‌هایی از یک تئاتر باستانی رومی است که قدمت آن به دوران امپراتور اوگوستوس برمی‌گردد. این بنای شگفت‌انگیز درست پایین تپه‌ای که قلعه آلکازابا واقع شده قرار دارد. اگر تابه‌حال آثار به‌جامانده از روم باستان را ندیده‌اید، حتماً از این تئاتر دیدن کنید. برای دیدن این بنای فوق‌العاده کافی است خود را به ورودی آن که در نزدیکی ورودی قلعه آلکازابا قرار دارد، برسانید و سپس از پله‌ها پایین بروید.

تئاتر رومی بیش از ۳۰۰ سال مورداستفاده قرار می‌گرفت؛ اما بعدها به دست فراموشی سپرده شد. به‌طوری‌که در دوره حکمت مورها به معدنی تبدیل شد که از سنگ‌های آن برای ساخت‌وساز بناهای دیگر استفاده می‌شد. این بنای باستانی در سال ۱۹۵۱ به یک جاذبه گردشگری در مالاگا تبدیل شد.

ساعات بازدید: هر روز ۱۰ تا ۱۸ (به جز دوشنبه‌ها که تعطیل است)

هزینه بلیت: رایگان

 

تئاتر رومانو

 

۶. خانه و موزه پیکاسو، Museo Picasso Málaga

 

شاید شناخته‌شده‌ترین فرد متولد شده در مالاگا را بتوان پیکاسو دانست. موزه پیکاسو یکی از جاذبه‌های بسیار مهم این شهر برای علاقه‌مندان به هنر مدرن است که آثار این هنرمند را که متعلق به سال‌های ۱۸۹۲ تا ۱۹۷۲ هستند در خود جای‌داده است.

این موزه که در قسمت قدیمی شهر قرار دارد، در خانه‌ای قدیمی و سنتی واقع شده که خود نشان‌دهنده معماری بومی این منطقه است. این خانه که در میدان دلا مرسد قرار گرفته، محل تولد پیکاسو بوده است.

موزه پیکاسو مالاگا نمادی از تمام دوران زندگی هنری پیکاسو است که از آثار اولیه تا نوآوری‌های هنری انقلابی او را در برمی‌گیرد. از مهم‌ترین آثاری که در این موضوع وجود دارد، می‌توان به مادر و کودک (۱۹۲۱)، آکروبات (۱۹۳۰)، زنی با بازوهای بلند (۱۹۳۶)، ژاکلین نشسته (۱۹۵۴)، شناگر (۱۹۷۱) و شمشیرزن (۱۹۷۲) اشاره کرد.

موزه پیکاسو یکی از جاذبه‌های محبوب مالاگا است که هر سال بیش از ۶۰۰ هزار گردشگر از آن دیدن می‌کنند.

ساعات بازدید: هر روز ۱۰ تا ۱۹

هزینه بلیت: ۱۲ یورو

 

خانه و موزه پیکاسو

 

۷. بندر مالاگا، Puerto de Málaga

 

بندر زیبای مالاگا یکی از بهترین جاهای دیدنی مالاگا و قدیمی‌ترین بندر اروپا است که جذابیت تاریخی زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین بندرهای اسپانیا همین بندر مالاگاست که بزرگ‌ترین خط کشتی کروز جهان در اینجا لنگر می‌اندازد.

بندر مالاگا در ساحل کاستا دل سول قرار گرفته است و ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد یعنی زمانی که فنیقی‌ها این شهر را اشغال کردند، احداث شد. پس از آن و در آغاز قرن ۲ میلادی که این شهر تحت حکومت رومی‌ها قرار گرفت، این بندر به دروازه تجاری امپراتوری روم تبدیل شد.

یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید برای صرف غذا و نوشیدنی در مالاگا انتخاب کنید، رستوران‌ها و کافه‌های مجاور آب این بندر است.

ساعات بازدید: -

هزینه بلیت: -

 

بندر مالاگا

 

۸. موزه کارمن تیسن، Museo Carmen Thyssen Málaga

 

موزه کارمن تیسن مالاگا یکی از جاهای دیدنی در مالاگا است که در مرکز شهر قدیمی و در کاخ زیبای پالاسیو ده ویلالون بر روی آثار به‌جامانده از یک ویلای رومی متعلق به قرن اول میلادی ساخته شده است. ساخت این عمارت اشرافی از دهه‌های پایانی قرن پانزدهم شروع و تا اوایل قرن شانزدهم ادامه پیدا کرد. معماری آندلسی آن نمادی از شکوفایی دوران رنسانس است: سقف‌های دارای نقوش زیبا، یک حیاط با ستون‌های مرمری و رواق‌های فریبنده.

موزه کارمن تیسن مالاگا بیشتر به دلیل وجود نقاشی‌های اسپانیایی سده‌های نوزدهم و بیستم شناخته شده است و به طور خاص نشان‌دهنده آثار هنری آندلس است.

از مهم‌ترین آثار این موزه می‌توان به نقاشی سانتا مارینا اثر فرانسیسکو ده زورباران، نقاشی روکاس ده خاوئا و ال بوته بلانکو (سنگ‌ها در خاوئا و قایق سفید) اثر خواکین سورولا و بستیدا، پرتره جولیا اثر رامون کاساس کاربو، دیدار با رودخانه گوادالکیویر اثر مانوئل بارون و کاریو و زنان در باغ اثر سسیلیو پلا و گالاردو اشاره کرد.

در این موزه همچنین یک کافی‌شاپ و یک تراس در فضای باز وجود دارد. اگر می‌خواهید بهترین تجربه را از دیدن این موزه داشته باشید، می‌توانید در تورهای راهنمای خود این موزه شرکت کنید.

این موزه جذاب که معماری زیبایی هم دارد، سالانه میزبان بیش از ۳۰۰ هزار گردشگر است.

ساعات بازدید: هر روز ۱۰ تا ۲۰ (به جز دوشنبه‌ها که تعطیل است)

هزینه بلیت: ۱۱ یورو

 

موزه کارمن تیسن

 

۹. ساحل مالاگوتا، Playa de la Malagueta

 

مالاگا سواحل دلپذیر زیادی دارد؛ اما محبوب‌ترین و نزدیک‌ترین ساحل به مرکز شهر، ساحل مالاگوتا است. مالاگوتا ساحل زیبایی است که در کنار درختان نخل آن می‌توانید یک پیاده‌روی دل‌چسب داشته باشید.

ساحل مالاگوتا امکاناتی متعددی دارد که از جمله آن‌ها کافه‌های متعدد، رستوران‌های ساحلی، دوش‌های زیاد، محوطه بازی برای کودکان و اجاره تخت‌های مخصوص آفتاب‌گرفتن و همچنین تجهیزات ورزش‌های آبی است.

ازآنجاکه آب‌های ساحل مالاگوتا بسیار تمیز و امن است، یکی از بهترین سواحل برای شنا، قایق‌رانی و دیگر ورزش‌های آبی محسوب می‌شود.

ساعات بازدید: -

هزینه بلیت: -

 

ساحل مالاگوتا

 

۱۰. موزه مالاگا، Museo de Málaga

 

موزه مالاگا در واقع از دو موزه هنرهای زیبا و موزه باستان‌شناسی تشکیل شده است. این دو موزه در یک عمارت نئوکلاسیک به نام پالاسیو د لا آدوانا د مالاگا قرار دارند که در قرن ۱۸ میلادی ساخته شده است.

در موزه هنرهای زیبا مجموعه بی‌نظیری از نقاشی‌های قرن نوزدهم به چشم می‌خورد. معروف‌ترین هنرمندان اسپانیایی که آثارشان در این موزه وجود دارد، بارتولومه استبان موریلو، لوئیس د مورالس، فرانسیسکو دی گویا، دیگو ولاسکز، فرانسیسکو دی زورباران، آلونسو کانو، رامون کاساس، مونیوز دگراین، انریکه جارا ا و خوآکین سورولا ای باستیدا هستند. در این موزه همچنین دو مورد از اولین آثار پیکاسو را هم می‌توانید ببینید که یکی از آن‌ها نقاشی پیرمرد با پتو است.

در موزه باستان‌شناسی نیز عتیقه‌های دوران روم باستان، ظروف سفالی اسپانیایی - عربی و ماکت‌هایی از قلعه‌ها به نمایش گذاشته شده است.

این موزه فوق‌العاده که تمدن این شهر را نشان می‌دهد، سالانه بیش از ۱۵۰ هزار گردشگر را به‌سوی خود می‌کشاند.

ساعات بازدید: سه‌شنبه تا شنبه ۹ تا ۲۱، یکشنبه ۹ تا ۱۵

هزینه بلیت: ۱.۵ یورو

 

موزه مالاگا

 

خلاصه

 

مالاگا با تاریخی غنی و فرهنگ پرجنب‌وجوش، مقصدی بی‌نظیر برای گردشگران است. این شهر به دلیل داشتن موزه‌های معروفی مانند موزه پیکاسو و موزه مالاگا، گردشگران را به اعماق اقیانوس هنر و تاریخ می‌برد. هر گوشه از این شهر جذابیت‌های خاص خود را دارد. مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، تنها نمونه‌هایی از جاذبه‌های تاریخی این شهر هستند. در مجموع با قدم‌زدن در خیابان‌های قدیمی، دیدن ساختمان‌های نئوکلاسیک و بازدید از جاذبه‌های تاریخی مالاگا تجربه‌ای بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی از سفر به این شهر کسب خواهید کرد.

دیدگاه ها:

هنوز دیدگاهی برای این مقاله نوشته نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید


رزرو