• تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
  • توسط: ادمین
  • زمان مطالعه: ۵ دقیقه

عکاسی در شهر پاریس یکی از تجربه‌های بی‌نظیر برای هر علاقه‌مند به هنر عکاسی است. این شهر به‌خاطر زیبایی‌های معماری، بناهای تاریخی، خیابان‌های پر جنب‌وجوش، پارک‌های شگفت‌انگیز و مکان‌های فرهنگی متعدد، یکی از بهترین شهرها برای عکاسی محسوب می‌شود. هزاران لوکیشن عکاسی در شهر وجود دارد. غیرممکن است که بتوانید دوربین خود را در گوشه‌گوشه شهر بیرون نیاورید. اگر قصد سفر به پاریس دارید و به عکاسی در جاذبه‌های مختلف علاقه‌مند هستید، این مقاله برای شماست. در ادامه درباره ۱۰ مورد از بهترین لوکیشن­ها و ژست عکاسی با جاذبه‌های دیدنی پاریس، صحبت خواهیم کرد.

 

۱. برج ایفل، Eiffel Tower

 

منطقه تروکادرو بدون شک بهترین مکان برای عکاسی از برج ایفل است. پله‌های تروکادرو یکی از بهترین لوکیشن­های عکاسی و البته یکی از شلوغ‌ترین نقاط در پاریس است. این میدان اغلب اوقات مملو از اتوبوس‌های گردشگران است. بهترین زمان برای عکاسی در تروکادرو، طلوع خورشید است، به‌خصوص در زمستان که خورشید درست پشت برج ایفل طلوع می‌کند.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت برج ایفل مراجعه کنید.

ساعات کاری برج ایفل: هر روز ۹:۳۰ تا ۱۰:۴۵

 

برج ایفل

 

۲. کافه رستوران لِمِیزون رز، La Maison Rose

 

با قدم‌زدن در خیابان زیبای Rue de l’Abreuvoir با کافه رستوران La Maison Rose روبرو خواهید شد. این کافه رستوران به لطف نمای صورتی و سبز پاستلی خود به‌شدت در اینستاگرام مشهور شده و اکنون یکی از مکان‌های نمادین برای عکاسی به‌حساب می‌آید. اگر قصد عکس‌گرفتن در کافه رستوران La Maison Rose را دارید، بهترین موقع ساعات اولیه صبح است که خیابان خلوت‌تر است. البته رستوران در این ساعات بسته است اما می‌توانید با خیال راحت عکس‌های خوبی با پس‌زمینه نمای جذاب آن بگیرید. بااین‌حال نمی‌توان از زیبایی بهارخواب پر و جنب‌وجوش آن وقتی رستوران باز است، چشم‌پوشی کرد. به صورت کلی اگر اهل رستوران رفتن و عکس گرفتن در فضای کافه رستوران هستید برای شناخت لوکیشین‌های بیش‌تر به صفحه رستوران های پاریس مراجعه فرمایید.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت کافه رستوران لِمِیزون رز مراجعه کنید.

ساعات کاری کافه رستوران لِمِیزون رز: چهارشنبه تا جمعه ۱۲ تا ۳۳ - شنبه و یکشنبه ۱۱:۳۰ تا ۲۲ - دوشنبه و سه‌شنبه تعطیل

 

کافه رستوران لِمِیزون رز

 

۳. پل الکساندر سوم، Pont Alexandre III

 

پل الکساندر سوم احتمالاً زیباترین و باشکوه‌ترین پل شهر پاریس است. یکی از بهترین نقاط عکاسی در پاریس به‌خصوص هنگام غروب، قطعاً همین پل است. روی این پل از چند زاویه می‌توانید عکاسی کنید: روی پل بایستید به‌گونه‌ای که برج ایفل در پس‌زمینه باشد. همچنین می‌توانید به سمت منطقه ساحلی کوای دو سن که در امتداد رود سن قرار دارد، قدم بزنید و عکس بگیرید.

 

پل الکساندر سوم

 

۴. منطقه ساحلی کوای دو لا سِن، Quais de Seine

 

Les Quais به مناطق ساحلی دو طرف رودخانه سن گفته می‌شود. نمی‌توان انکار کرد که پاریس یکی از رمانتیک‌ترین مکان‌های جهان است و هیچ‌چیز بهتر از پیاده‌روی در امتداد رود سن و عکاسی در غروب آفتاب نیست. در این منطقه جاهای دیدنی بسیاری وجود دارد که حین پیاده‌روی می‌توانید عکس‌های زیادی هم بگیرید. اگر به دنبال لوکیشن و ژست عکاسی در پاریس هستید، ایده پیک‌نیک کنار رودخانه سن می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد.

 

منطقه ساحلی کوای دو لا سِن

 

۵. کلیسای نوتردام، Cathédrale Notre-Dame de

 

کلیسای نوتردام که در سال ۱۱۶۳ ساخته شده یکی از زیباترین بناهای ساخته شده در سبک معماری گوتیک است. این کلیسا هر ساله حدود ۱۳ میلیون توریست را به پاریس می‌کشاند. از چندین زاویه می‌توانید در این لوکیشن عکس بگیرید که یکی از آن‌ها مشابه عکس زیر است که کلیسا در گوشه عکس و در پس‌زمینه قرار گرفته است.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت کلیسای نوتردام مراجعه کنید.

ساعات کاری کلیسای نوتردام: به دلیل تعمیرات ناشی از آتش‌سوزی فعلاً امکان ورود به آن نیست.

 

کلیسای نوتردام

 

۶. طاق پیروزی، Arc de Triomphe

 

این بنا که در انتهای خیابان شانزلیزه واقع شده به یاد افرادی که در انقلاب صنعتی فرانسه و جنگ‌های ناپلئونی کشته شدند، ساخته شده است. می‌توانید در خیابان شانزلیزه قدم بزنید و از مراکز خرید پاریس دیدن کنید و سپس برای عکاسی سراغ بلندترین طاق جهان یعنی طاق پیروزی بروید و یکی از بهترین عکس‌ها را از یکی از زیباترین مناظر پاریس بگیرید. البته اگر می‌خواهید در پس‌زمینه عکس کسی نباشد باید کمی صبوری به خرج دهید.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت طاق پیروزی مراجعه کنید.

ساعات کاری طاق پیروزی: هر روز ۱۰ تا ۲۲:۱۵

 

طاق پیروزی

 

۷. باغ لوکزامبورگ، Jardin Du Luxembourg

 

یکی از زیباترین باغ‌های شهر و یکی از بهترین نقاط عکاسی پاریس، قطعاً باغ لوکزامبورگ است که از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران هم به‌حساب می‌آید. در باغ لوکزامبورگ مناظر زیبایی از درختان، گل‌ها، فواره‌های آب و برکه‌ها را خواهید دید. این باغ که در اواخر قرن شانزدهم به دستور ملکه مدیسیس لوکزامبورگ، همسر هنری چهارم ساخته شد، محلی آرام و دل‌نشین برای پیاده‌روی، نشستن و لذت‌بردن از طبیعت و فضای باز است. تغییر فصل هیچ‌چیزی از زیبایی‌های باغ لوکزامبورگ کم نمی‌کند. پس هر وقت از سال که با تور پاریس به این شهر سفر کردید حتماً از این باغ دیدن کنید. شاید باورش سخت باشد؛ ولی در این باغ ابزار و وسایلی هست که می‌توانید به کمک آن‌ها عکاسی بهتری داشته باشید. در سرتاسر باغ میز و صندلی‌هایی را پیدا خواهید کرد که می‌توانید از آن‌ها برای عکس‌انداختن و ژست‌گرفتن استفاده کرد.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت باغ لوکزامبورگ مراجعه کنید.

ساعات کاری باغ لوکزامبورگ: هر روز ۷:۳۰ تا ۱۶:۳۰

 

باغ لوکزامبورگ

 

۸. موزه لوور و هرم لوور، Louvre Museum & Louvre Pyramid

 

موزه لوور که تابلو مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی در آن قرار دارد، یکی از مشهورترین گالری‌های هنری جهان است. حتی اگر قصد بازدید از این مجموعه عظیم و جذاب را ندارید، می‌توانید یک عکس با پس‌زمینه هرم چشمگیر لوور بیندازید. محوطه بیرونی موزه لوور همیشه و به‌خصوص در تعطیلات آخر هفته یا فصل تابستان پر ازدحام است. اگر می‌خواهید یک عکس عالی بگیرید، طلوع آفتاب بهترین زمان برای انجام این کار است.

 

موزه لوور

 

۹. پارک دیزنی‌ لند، Disneyland

 

پارک دیزنی‌لند پاریس یکی از جاذبه‌های گردشگری در اطراف شهر پاریس است که در حدود ۳۲ کیلومتری شرق پاریس واقع شده است و یکی از پرطرف‌دارترین مجموعه‌های تفریحی و سرگرمی در اروپا و جهان به‌حساب می‌آید. پارک دیزنی‌لند پاریس از دو بخش اصلی تشکیل شده است: پارک دیزنی‌لند و والت‌دیزنی استودیوها. هر سال میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان به این پارک می‌آیند تا از تجربه حضور در دنیای والت‌دیزنی لذت ببرند.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت پارک دیزنی‌لند مراجعه کنید.

ساعات کاری پارک دیزنی‌لند: دوشنبه تا پنجشنبه ۹:۳۰ تا ۱۶:۳۰- جمعه ۹:۳۰ تا ۲۰ - شنبه و یکشنبه ۹:۳۰ تا ۲۲

 

پارک دیزنی لند

 

۱۰. مولن روژ، Moulin Rouge cabaret

 

یکی از بهترین شب­های مفرح خود را می‌توانید در مولن روژ بگذرانید. حتی اگر علاقه‌ای به کافه بار رفتن ندارید، می‌توانید از نمای بیرونی قرمزرنگ آن به‌عنوان پس‌زمینه عکس‌های خود استفاده کنید و آن را در مجموعه عکس‌های پاریس گردی خود قرار دهید.

 

مولن روژ

دیدگاه ها:

سایه محمدلو
۱۲ خرداد ۱۴۰۳

سلام وقت بخیر تور تک برای پاریس دارید؟

سوسن گل پرور
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

فقط ویو برج ایفل واقعا بهترین عکسارو میشه اونجا گرفت!

دیدگاهتان را بنویسید


رزرو