• تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲
  • توسط: ادمین
  • زمان مطالعه: ۵ دقیقه

از فرودگاه زوریخ چه می‌دانید؟

 

فرودگاه زوریخ (ZRH) با جابه‌جایی بیش از ۲۵ میلیون مسافر در سال، یکی از مراکز خطوط هوایی شلوغ و مهم سوییس را داراست که در ۸ مایلی مرکز شهر زوریخ قرار دارد. بزرگترین فرودگاه سوییس از طریق وسایل حمل‌ونقل عمومی در سراسر سوییس قابل‌دسترسی است. به علت قرارگیری این فرودگاه در حومه شهر زوریخ در منطقه‌ای به نام کلوتون، این فرودگاه با نام فرودگاه کلوتون Zurich-Kloten نیز شناخته می‌شود.

 

فرودگاه لاکچری زوریخ

 

فرودگاه لاکچری زوریخ

 

فرودگاه زوریخ مثل یک شهر است که در آن هیچ‌چیز کم ندارید. اغلب افراد ترجیح می‌دهند فاصله بین پروازها کوتاه باشد و انتظار و معطلی در فرودگاه را ناخوشایند می‌دانند، اما مسافرانی که در فرودگاه زوریخ زمان زیادی تا ساعت پرواز دارند خوش‌شانس‌ترین مسافران هستند! چرا که گشتن در کافه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و بارهای فرودگاه زوریخ شما را متوجه گذشت زمان نمی‌کند.

البته جذابیت‌های این فرودگاه به این امکانات محدود نمی‌شود، شما می‌توانید در فرصتی که دارید پول چنج کنید، خرید کنید، بازی کنید، سوغات سوئیس بگیرید و حتی ورزش کنید! فرودگاه زوریخ در منطقه‌ای سرسبز و زیبا قرار گرفته و این امکان برای مسافران فراهم شده تا با کرایه تجهیزات ورزشی مانند دوچرخه یا اسکیت گشتی در حوالی آن بزنید. همه چیز در این فرودگاه با دقت و سرعتی حیرت‌انگیز کنترل و مدیریت می‌شود تا تجربه‌ای خوشایند برای مسافران رقم بخورد.

 

ترمینال‌های فرودگاه زوریخ

 

ترمینال‌ های فرودگاه زوریخ

 

فرودگاه زوریخ در مجموع ۳ ترمینال دارد که دو ترمینال اصلی آن، ترمینال A و B، با فاصله ناچیز از هم قرار دارند. ترمینال E نیز یک فرودگاه میانی است که به‌راحتی از طریق مترو و شاتل داخلی فرودگاه قابل‌دسترسی است. ترمینال A مخصوص پروازهای داخلی کشور سوییس و پرازهای منطقه شینگن است و از دو ترمینال دیگر قدمت بیشتری دارد، ترمینال B، برای پروازهای منطقه شینگن و خارج از آن است و ترمینال E که جدیدترین ترمینال این فرودگاه است مخصوص مسافرانی است که به خارج از منطقه شنگن در حال سفر هستند.

 

فرودگاه زوریخ، فرودگاهی با امکانات یک شهر

 

فرودگاه زوریخ سوییس علاوه بر امکانات متنوع و کاربردی که به مسافران ارائه می‌دهد، برای سایر افراد نیز از جذابیت‌های زیادی برخوردار است و به نوعی جز جاذبه‌های دیدنی زوریخ محسوب می‌شود. خرید بدون مالیات از شعب ویکتوریا سکرت، منگو و زارا، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و چشم‌انداز کوهستانی نفس‌گیری که از تراس فرودگاه چشم‌نوازی می‌کند هرآنچه برای لذت‌بردن از یک روز به آن نیاز دارید را برای شما فراهم می‌کند.

 

امکانات فرودگاه زوریخ

 

امکانات فرودگاه زوریخ

 

در فرودگاه زوریخ سوئیس هیچ احساس محدودیتی نخواهید داشت و تمام امکانات از قبیل انبار چمدان، خدمات بهداشت و درمان، تبدیل ارز و غیره در آن برای رفاه حال شما فراهم شده است. مهم‌ترین امکانات فرودگاه زوریخ را در ادامه با هم مرور می‌کنیم:

  • پارکینگ
  • دفتر پست
  • دسترسی به وای‌فای WiFi
  • انبار چمدان واقع در ایستگاه خدمات نزدیک پارکینگ شماره ۲
  • خدمات عمومی شامل فکس، فتوکپی و...
  • چهار حمام واقع در منطق مختلف فرودگاه
  • مرکز اسپا و ماساژ
  • خودپردازهای ۲۴ ساعته تبدیل ارز
  • مرکز کرایه تجهیزات و لوازم ورزشی
  • خدمات پزشکی، دندانپزشکی و اورژانس واقع در ترمینال ۱ فرودگاه
  • انواع کافه، بار و شعب متعددی از رستوران‌های معروف زوریخ مانند برگر کینگ و مارکه
  • امکانات مخصوص مادر و کودک شامل اتاق تعویض، شیردهی، آشپزخانه، داروخانه و مرکز فروش تجهیزات نوزاد و کودک

برای خرید در فرودگاه زوریخ گزینه‌های متعدد و ممتازی پیش روی شما هستند. مسافرانی که مایل به خرید انواع کالا بدون پرداخت عوارض هستند می‌توانند هنگام ورود یا خروج به فروشگاه‌های شیک و متنوع فرودگاه زوریخ مراجعه کرده و از برندهای معروف سوییسی به‌ویژه شکلات‌های خاص سوییس خرید کنند.

 

هتل‌های فرودگاه زوریخ

 

هتل‌ های فرودگاه زوریخ

 

اگر سفر طولانی داشتید، پرواز شما بد موقع در زوریخ نشسته است یا قبل از رسیدن به هتل خود در زوریخ نیاز به یک وقفه و استراحت کوتاه دارید، در فرودگاه زوریخ یا مجاورت آن می‌توانید گزینه‌های بسیار مناسبی برای اقامت پیدا کنید و یک شب را در آن‌ها بگذرانید. Hayat place و Radisson hotel از معروف‌ترین هتل‌های فرودگاه زوریخ هستند. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در ارتباط با هتل های این شهر می‌توانید به صفحه مربوط هتل های زوریخ مراجعه فرمائید.

 

روش‌ های دسترسی به فرودگاه زوریخ

 

زوریخ از شهرهای لاکچری است که همه چیز در آن نسبتا گران است. اما خوشبختانه برای اینکه سفر به زوریخ سفری اقتصادی باشد و بتوانید در آن هزینه‌ها را مدیریت کنید راه‌هایی وجود دارد. سیستم حمل‌ونقل عمومی در زوریخ بسیار دقیق، کامل و کارآمد است که در تمام ساعات شبانه‌روز سفر به هر نقطه از شهر را برای شما ممکن می‌کند. روش‌های حمل‌ونقل عمومی برای دسترسی به فرودگاه زوریخ به‌ این‌ ترتیب هستند:

 

روش‌های دسترسی به فرودگاه زوریخ

 

مترو

 

بین فرودگاه و ایستگاه اصلی مترو زوریخ هر ۱۰ دقیقه یک قطار وجود دارد و این قطارها تا نیمه‌شب برقرار هستند. از نیمه‌شب تا ساعت ۵ صبح هیچ سرویس مترو برای رفتن به فرودگاه یا برعکس وجود ندارد و در این ساعات باید از وسایل نقلیه دیگر کمک بگیرید. مدت‌ زمان سفر بین فرودگاه و ایستگاه اصلی مترو زوریخ تنها ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

 

تراموا

 

تراموای Glattalbahn (شماره ۱۰) بین فرودگاه زوریخ و ایستگاه راه‌آهن زوریخ واقع شده و ۱۵ دقیقه یکبار در این مسیر جابه‌جا می‌شود.

 

تاکسی

 

در تمام ساعات شبانه‌روز می‌توانید برای جابه‌جایی سریع و راحت از فرودگاه زوریخ به مرکز شهر از تاکسی‌های متعددی که در محوطه بیرونی پروازهای ورودی قرار دارند استفاده کنید و این فاصله را در مدت ۲۰ دقیقه طی کنید. در شهر زوریخ هم می‌توانید تاکسی‌های فرودگاه را در مرکز شهر به‌ وفور بیابید و یکی از آنها را برای رسیدن به فرودگاه زوریخ انتخاب کنید.

 

اتوبوس

 

در یک طبقه بالاتر از قسمت check-in یا بازرسی فرودگاه، پایانه اتوبوس‌رانی قرار دارد که می‌توانید با تهیه بلیت به‌راحتی از طریق آن وارد شهر شوید. بلیت سفر با اتوبوس و تراموا بسته به منطقه و کلاس تعیین می‌شود و برای مناطق مختلف یکسان نیست. جالب است بدانید در طول زمستان یک تیم مجرب از مربیان ورزش‌های زمستانی برای انتقال مسافران به دامنه‌های برفی وجود دارد.

 

اگر قصد رزرو تور سوئیس با آریاکیاسفر را دارید تقویم جشنواره‌های سوییس را چک کنید و فرصت را برای یک تور جادویی با تجربه کنسرت‌های جذاب و غذاهای عالی غنیمت بشمارید.

 

اطلاعات فرودگاه زوریخ

 

اطلاعات فرودگاه زوریخ

 

دیدگاه ها:

عسل کمالی
۰۶ تیر ۱۴۰۳

همه چی عالیییییییی

سلماز کاشفی
۲۹ فروردین ۱۴۰۳

فرودگاه زوریخ واقعا زیباست

کامران سعیدی
۱۹ فروردین ۱۴۰۳

ممنون بابت محتوا جالبتون

Mobin
۱۷ بهمن ۱۴۰۲

واسه من یادآور خاطرات خوش سفره

صابر
۱۴ دی ۱۴۰۲

کلا از فرودگاه های اروپا نباید انتظار فرودگاه قطر یا دبی رو داشت ولی بینشون فرودگاه زوریخ از خوباست

دیدگاهتان را بنویسید


رزرو