• تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲
  • توسط: ادمین
  • زمان مطالعه: ۴.۵ دقیقه

فرودگاه بین‌المللی وین (Vienna International Airport) به عنوان بزرگ‌ترین فرودگاه اتریش، در شهر شوخات است. به طور متوسط بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا از مرکز شهر وین به آنجا برسید. این فرودگاه به‌عنوان مرکز بسیاری از خطوط هوایی از جمله خطوط هوایی اتریش و یورووینگز اروپا عمل می‌کند و دروازه‌ای به سوی دیدنی‌های وین محسوب می‌شود.

برخی از خطوط هوایی معروف که از فرودگاه بین‌المللی وین پرواز می‌کنند، عبارت‌اند از: لوفت هانزا، ترکیش ایرلاینز، امارات و قطر ایرویز.  فرانکفورت، زوریخ، لندن، پاریس و آمستردام از جمله مقاصد محبوب بین‌المللی این فرودگاه به‌حساب می‌آیند. در این صفحه  با این فرودگاه بیش‌تر آشنا خواهید شد و اطلاعات بیشتری راجع به فرودگاه وین به دست خواهید آورد.

 

ترمینال‌ های فرودگاه وین

 

فرودگاه بین‌المللی وین دارای سه ترمینال اصلی؛ یعنی  ترمینال‌های ۱، ۲ و ۳ است. ترمینال ۲ در حال حاضر به دلیل بازسازی بسته است. ترمینال ۱ برای اکثر خطوط هوایی و ترمینال ۳ یا استار الاینس اتریش برای خطوط هوایی ارزان استفاده می‌شود. این دو ترمینال توسط یک راهرو سرپوشیده به هم متصل شده‌اند و به‌راحتی قابل‌دسترسی هستند.

 

ترمینال‌های فرودگاه وین

 

حمل‌ و نقل فرودگاه وین

 

فرودگاه شهر وین تقریباً در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر وین قرار دارد. این فرودگاه از طریق انواع وسایل حمل‌ونقل از جمله قطار فرودگاه شهری، اتوبوس، تاکسی و ماشین‌های کرایه‌ای، به وین متصل است. قطار فرودگاه شهری، سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای رسیدن به مرکز شهر است، قطارها هر ۳۰ دقیقه یکبار حرکت می‌کنند و تنها ۱۶ دقیقه طول می‌کشد تا به ایستگاه اصلی قطار شهر برسید.

قیمت‌ها ممکن است بسته به ارائه‌دهنده و مقصد متفاوت باشند. بااین‌حال، در اینجا چند قیمت تقریبی به‌عنوان مرجع آورده شده است:

  • تاکسی؛ هزینه متوسط تاکسی از فرودگاه وین تا مرکز شهر بسته به مسافت و ترافیک حدود ۳۶-۴۰ یورو است. اکثر تاکسی‌ها کارت اعتباری را می‌پذیرند، اما همیشه توصیه می‌شود قبل از شروع سفر با راننده قیمت را قطعی کنید.
  • شاتل؛ ترانسفر شاتل راهی محبوب و مقرون‌به‌صرفه برای رفت‌وآمد به این فرودگاه است. قیمت سرویس شاتل عمومی، بسته به ارائه‌دهنده و مقصد از حدود ۱۰ تا ۱۵ یورو برای هر نفر شروع می‌شود. خدمات شاتل خصوصی نیز موجود است و ممکن است برای ترانسفر یک‌طرفه برای هر نفر حدود ۳۰ تا ۴۰ یورو هزینه داشته باشد.

همیشه توصیه می‌شود که قیمت‌ها را با ارائه‌دهندگان مختلف بررسی کنید. همچنین بلیط‌ها را از قبل رزرو کنید تا از دردسرهای لحظه آخری جلوگیری کنید. علاوه بر این، بسیاری از هتل‌های وین خدمات شاتل را به مهمانان خود ارائه می‌دهند، بنابراین ارزش آن را دارد که با هتل خود مشورت کنید تا ببینید آیا چنین خدماتی را ارائه می‌دهند یا خیر.

 

حمل‌ونقل فرودگاه وین

 

خدمات و امکانات فرودگاه وین

 

فرودگاه بین‌المللی وین طیف گسترده‌ای از خدمات و امکانات را به مسافران خود ارائه می‌دهد، از جمله: وای‌فای رایگان، انبار چمدان، سالن‌های استراحت، فروشگاه‌های معاف از مالیات، رستوران‌ها و کافه‌ها، دستگاه‌های خودپرداز، صرافی و امکانات پزشکی. در ادامه برخی از این امکانات توضیح داده شده‌اند.

 

خدمات خانواده

 

  • امکانات مراقبت از نوزاد؛ میزهای تعویض در اکثر سرویس‌های بهداشتی بزرگ موجود است. کالسکه نیز برای استفاده در فرودگاه به‌صورت رایگان در دسترس است.
  •  مناطق بازی کودکان؛ اگر با بچه‌های ۴ تا ۱۰ساله سفر می‌کنید، می‌توانید از Family Fun Gate، یک زمین‌بازی سرپوشیده با دیوار کوهنوردی، سرسره، هزارتو، درهای گردان و موارد دیگر دیدن کنید. یکی دیگر از مناطقی که می‌توانید بررسی کنید، Family Corner با صفحه‌نمایش‌های بازی تعاملی است.

 

خدمات و امکانات فرودگاه وین

 

غذا و نوشیدنی

 

رستوران‌های کوچک غذا در سرتاسر فرودگاه وین با برنامه‌های زمانی متفاوت به‌صورت ۲۴ ساعته به گردشگران خدمات ارائه می‌دهند. لندساید و Airside از جمله باکیفیت‌ترین رستوران‌های وین محسوب می‌شوند.علاوه بر رستوران‌های متنوع سوپرمارکت‌های معتبری هم در این فرودگاه وجود دارند. اگر در حال ورود به کشور هستید و در راه خانه نیاز به خرید مواد غذایی دارید، سوپرمارکت اسپار در فرودگاه وجود دارد. این فروشگاه اکنون خدمات سفارش آنلاین را نیز ارائه می‌دهد.

 

خدمات درمانی

 

خدمات پزشکی شامل واکسیناسیون مسافرتی و مراقبت‌های فوری در مرکز پزشکی موجود است. علاوه‌برآن، داروخانه‌ای وجود دارد که از ساعت ۸ صبح تا ۷ عصر فعال است.

 

دستگاه‌ های خودپرداز

 

اگر به پول نقد نیاز داشته باشید، دستگاه‌های خودپرداز موجود هستند. همچنین کانترهای صرافی و رایفایزن بانک را می‌توان در لندساید و ایرساید پیدا کرد. ساعت کاری هر کدام بسته به مکان متفاوت است.

 

فرودگاه وین

 

فروشگاه

 

در این فرودگاه طیف وسیعی از فروشگاه‌های خرده‌فروشی در دسترس است. فروشگاه‌های معروف معاف از عوارض گمرکی در این فرودگاه عبارت‌اند از:

  •  Heinemann Duty-Free
  • Dufry
  • SKY Duty-Free
  • Aelia Duty Free
  • Gebr. Heinemann
  • Eurotrade Retail
  • Swarovski Boutique
  • Victoria’s Secret Beauty & Accessories
  • Hermes Boutique

این فروشگاه‌ها طیف گسترده‌ای از محصولات از جمله: الکل، تنباکو، عطر، لوازم آرایشی، شیرینی و کالاهای لوکس را ارائه می‌دهند. خرید از فروشگاه‌ها یک فعالیت محبوب در بین مسافران است، زیرا به آن‌ها این امکان را می‌دهد که محصولات را با قیمت‌های معاف از مالیات خریداری کنند. خرید از فروشگاه‌های فرودگاه وین از جمله گزینه‌های مناسب برای خرید در سفر به وین محسوب می‌شود.

 

سالن‌ های فرودگاه وین

 

فرودگاه بزرگ وین سالن‌های متعددی دارد که فضایی آرام و راحت را برای استراحت قبل از پرواز ارائه می‌دهند. سالن‌هایی مختص به مسافران ممتازوجود دارد از جمله سالن سناتور ایرلاین اتریش و سالن اسکای. علاوه بر این‌ها سالن‌هایی برای مسافران با عضویت Priority Pass هم وجود دارد که می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت.

 

اطلاعات فرودگاه وین

 

اطلاعات فرودگاه وین

 

دیدگاه ها:

محمود حمیدی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرودگاه بسیار زیبایی هستش

سهراب
۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

بسیار عالی و کامل. با تشکر از سایت خوبتون!

shakibahojati73
۲۹ فروردین ۱۴۰۳

چه فرودگاه زیبایی!

دیدگاهتان را بنویسید


رزرو