• تاریخ انتشار: ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توسط: ادمین
  • زمان مطالعه: ۸ دقیقه

احتمالاً موقع سفر به آتن تنها هدف شما دیدن آکروپولیس و دیگر جاذبه‌های تاریخی آن نیست، شاید بخواهید کمی هم خرید کنید. به همین دلیل در ادامه سعی داریم ۱۰ مورد از مراکز خرید معروف آتن را که احتمالاً برای هر کسی با هر سلیقه‌ای مناسب هستند، معرفی کنیم. اگر قصد خرید تور پاریس رم آتن را دارید این صفحه را تا انتها مطالعه فرمایید تا با خیالی آسوده‌تر به خرید بپردازید.

 

۱. مال آتن

 

مال آتن بزرگ‌ترین مرکز خرید آتن است که یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در جنوب شرقی اروپا هم محسوب می‌شود. این مرکز خرید ۴ طبقه در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد. ویژگی شاخص مال آتن سقف تمام شیشه‌ای آن است که سبب می‌شود در طول روز کل این مرکز خرید غرق در نور خورشید شود.

مال آتن از معروف‌ترین مراکز خرید آتن با بیش از ۲۰۰ مغازه است که در میان آن‌ها فروشگاه‌های برندهای معروفی همچون آدیداس، برشکا، اچ اند ام، مارکس اند اسپنسر، مانگو، سواروسکی به چشم می‌خورد. در این مرکز خرید هر چه بخواهید وجود دارد از لباس، کتاب، مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی گرفته تا لوازم الکترونیکی، لوازم ورزشی و اسباب‌بازی.

در مال آتن حدود ۲۵ رستوران وجود دارد که شاید بهترین مورد را بتوان Gourmet Burger دانست که در طبقه سوم قرار دارد. در طبقات بالا، منظره زیبایی از استادیوم المپیک را خواهید دید. در این مرکز خرید همچنین یک سالن بولینگ و ۱۰ سینما وجود دارد.

ساعت کاری: دوشنبه تا شنبه ۱۰ تا ۲۱

لوکیشن: 

 

مال آتن

 

۲. گلدن هال

 

گلدن هال، یکی از مراکز خرید در آتن یونان است که طراحی بسیار چشمگیری دارد و حتی در سال‌های اخیر در کنار تعدادی از مراکز خرید رم، به‌عنوان بهترین مرکز خرید اروپا هم انتخاب شده است. گلدن هال با مساحت ۴۱۰۰۰ مترمربع، در حومه شمالی شهر واقع شده و حدود ۱۳۱ مغازه و بوتیک دارد.

در این مرکز خرید مجموعه‌ای از بهترین برندهای بین‌المللی و یونانی را شاهد خواهید بود که از جمله آن‌ها زارا، آتیکا، آدیداس، کالوین کلین، سونی، آلمانوس، لا مارتینا، گپ، دیزل و مک هستند.

به‌علاوه در گلدن هال یک فودکورت بزرگ وجود دارد که برندهای معروفی همچون کافی وی، فلو کافه، استارباکس و ایل بارتو در آن شعبه دارند. برای کودکان نیز یک پارک بازی‌های خلاقانه‌ای به اسم I-Play در طبقه دوم در نظر گرفته شده است.

اگر از خرید خسته شدید می‌توانید از موزه المپیک آتن که در طبقه اول این گلدن هال قرار دارد، دیدن کنید. در این موزه می‌توانید اطلاعاتی از تاریخچه بازی‌های المپیک از یونان باستان تا به امروز کسب کنید.

 ساعت کاری: دوشنبه تا جمعه ۱۰ تا ۲۱ - شنبه ۱۰ تا ۲۰

لوکیشن:

 

گلدن هال

 

۳. مک آرتور گلن

 

این مرکز خرید که در واقع یک اوت‌لت است از ارزان‌ترین مراکز خرید آتن محسوب می‌شود. مک آرتور گلن در فاصله نیم ساعتی از مرکز آتن، نزدیک به باغ‌وحش آتن و در فاصله نه‌چندان دور از فرودگاه آتن قرار دارد. مک آرتور گلن بیش از آنکه به یک مرکز خرید شبیه باشد همچون یک دهکده کوچک به سبک نئوکلاسیک در حومه شهر است که فضای سبز، گل‌ها و درختان زیبای آن لذت خرید را دوچندان می‌کنند.

در این مرکز خرید برندهای معروفی مانند نایک، گِس و ورساچه وجود دارند که گاهی کالاهای خود را با ۷۵ درصد تخفیف به فروش می‌رسانند.

مک آرتور گلن که به «دهکده تخفیف» هم معروف است، علاوه بر فضای سبز فوق‌العاده، چندین پارک، کافه و رستوران دارد. اگر می‌خواهید هنگام نوشیدن قهوه از شنیدن یک موسیقی هم لذت ببرید، Petite Fleur را از دست ندهید. اگر پس از یک خرید طولانی خواستید یک پیتزای خوشمزه نوش جان کنید، حتماً به سراغ Baretto بروید.

از دیگر مزیت‌های این مرکز خرید می‌توان به حدود ده ترامپولین، چندین زمین‌بازی و بسیاری موارد دیگر برای سرگرم‌شدن کودکان اشاره کرد.

ساعت کاری: دوشنبه تا شنبه ۱۱ تا ۲۰

لوکیشن: 

 

مک آرتور گلن

 

۴. مرکز خرید مترو آتن

 

اگرچه تعداد مغازه‌ها در مرکز خرید مترو آتن نسبت به موارد قبلی کمتر است؛ اما باز هم با حدود ۹۰ فروشگاه در پنج‌طبقه گزینه خوبی به‌حساب می‌آید. اگر علاقه‌مند به مد روز هستید، این مرکز خرید بهترین انتخاب است. در مرکز خرید مترو آتن برندهای مختلفی از جمله زارا هوم، اویشو و پابلیک حضور دارند. اگر علاقه‌مند به مد هستید بهتر است هتل آتن خود را در نزدیکی این مرکز خرید انتخاب کنید تا هر لحظه به آن سر بزنید و سیراب شوید.

در مرکز خرید مترو آتن ۱۸ کافه و رستوران وجود دارد که شاید جالب‌توجه‌ترین آن‌ها کافه Flocafe روی پشت‌بام باشد. در این کافه حین نوشیدن قهوه می‌توانید از دیدن منظره خیره‌کننده‌ای از شهر لذت ببرید. یکی از شعبات رستوران زنجیره‌ای آمریکایی TGI Fridays هم در این مرکز خرید هست که اتفاقاً در آتن بسیار محبوب است. اگر هوس یک پیتزای خوشمزه کردید حتماً به La Pasteria سر بزنید.

برای راحتی بیشتر می‌توانید کودکانتان را به مرکز تفریحی سرپوشیده‌ای که در طبقه دوم قرار دارد، بسپارید و از خرید خود لذت ببرید. اگر از خرید خسته شدید می‌توانید در یکی از ۵ سینمایی که در طبقه بالا قرار دارد، بروید و به تماشای یک فیلم بنشینید.

ساعت کاری: هر روز ۹ تا ۲۳

لوکیشن:

 

مرکز خرید مترو آتن

 

۵. آتن هارت

 

آتن هارت یک مرکز خرید زیبا و چشم‌نواز در مرکز شهر است که با ترکیب هنرمندانه فلز، چوب و شیشه ساخته شده است. سقف آتن هارت از پنل‌های شیشه‌ای شفاف ساخته شده است. وقتی این سقف کشویی کنار برود، نمای زیبایی از آکروپولیس نمایان خواهد شد و مرکز خرید غرق نور می‌شود.

این مرکز خرید ۴ طبقه، ۲۰۰۰۰ مترمربع مساحت دارد. در این مرکز خرید برندهای معروفی در زمینه مد، زیبایی، فناوری، لوازم‌خانگی و جواهرات وجود دارد.

در آتن هارت همچنین کافه‌ها و رستوران‌های زیادی وجود دارد که مکان خوبی برای رفع خستگی هستند. اگر دیگر حوصله خرید نداشتید، می‌توانید به سینما بروید. اگر خوش‌شانس بودید و در زمستان به این مرکز خرید رفتید، پیست یخی آن را از دست ندهید. 

ساعت کاری: دوشنبه تا پنجشنبه ۱۶ تا ۲۱ - جمعه ۱۶ تا ۲۰

لوکیشن:

 

آتن هارت

 

۶. آتیکا

 

آتیکا که هارودز آتن هم نامیده می‌شود، یک ساختمان تاریخی نئوکلاسیک، مدرن و شیک در آتن است. در این مرکز خرید که در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد، طیف گسترده‌ای از فروشگاه‌های لباس‌های مارک‌دار باکیفیت، وسایل ورزشی و وسایل سفر، جواهرات، لوازم جانبی و عطر وجود دارد.

پورشه، پرادا، گس، آرمانی، باربری، هرمس، سالواتوره فراگامو، کارتیه، بروکس برادرز، کالوگیرو، لینکز لندن، فیلیپ پلین، آندر آرمور و ریپلی و اسکادا تنها برخی از برندهای معروفی هستند که در آتیکا فروشگاه دارند. در مجموع بیش از ۸۵۰ برند در ۸ طبقه به فروش اجناس خود مشغول هستند.

برای رفع خستگی به کافه رستورانی که در طبقه آخر قرار دارد، بروید و از منظره خیره‌کننده‌ای از شهر که پیش روی شماست، لذت ببرید. 

ساعت کاری: دوشنبه تا جمعه ۱۰ تا ۲۱ - شنبه ۱۰ تا ۲۰

لوکیشن:

 

آتیکا

 

۷. اَوِنیو مال

 

اونیو یکی از مال‌های آتن است که با مساحت حدود ۶۵۰۰ مترمربع، مرکز خرید نسبتاً کوچکی به‌حساب می‌آید. این مرکز خرید حدود ۳۵ مغازه دارد. بااین‌حال در آن می‌توانید محصولات برندهای معروفی مانند مت فشن، صِفورا و سوآچ را خریداری کنید. بزرگ‌ترین شعبه فروشگاه زنجیره‌ای فرانسوی کارفور در اونیو مال قرار دارد.

ساعت کاری: دوشنبه تا جمعه ۹ تا ۲۱- شنبه ۹ تا ۲۰

لوکیشن:

 

اَوِنیو مال

 

۸. هوندوس سنتر آتن

 

هوندوس سنتر با حدود ۸۰ مغازه، یکی از مراکز خرید در آتن یونان و بزرگ‌ترین مراکز خرید لوازم آرایشی و زیبایی است. در این مرکز خرید هر چه مربوط به لوازم آرایشی و عطر باشد را می‌توانید پیدا کنید.

هوندوس در واقع یک فروشگاه زنجیره‌ای یونانی است که در سال ۱۹۶۷ تأسیس شد و در سرتاسر کشور شعبه‌های متعددی دارد.

ساعت کاری: دوشنبه تا جمعه ۹ تا ۲۱ - شنبه ۹ تا ۲۰

لوکیشن: 

 

هوندوس سنتر آتن

 

۹. کاپیتول آتن

 

کاپیتول آتن مجموعه‌ای عظیم در نزدیکی موزه ملی باستان‌شناسی است. کاپیتول آتن علاوه بر اینکه یکی از بهترین مراکز خرید آتن است، میزبان فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی متعددی هم هست.

۳ طبقه فوقانی این مرکز خرید به موزه موتور هلنیک اختصاص دارد. در این موزه بیش از ۱۱۰ خودرو از قرن ۱۹ و ۲۰ به نمایش گذاشته شده است.

در این مرکز خرید مغازه‌های مختلف متعددی وجود دارد و احتمالاً هر آنچه از یک مرکز خرید انتظار داشته باشید را برآورده می‌کند. از دیگر مزیت‌های کاپیتول آتن می‌توان به رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، فضای سبز، فواره‌ها و سینمای سه‌بعدی آن اشاره کرد.

ساعت کاری: -

لوکیشن:

 

کاپیتول آتن

 

۱۰. آتن میلنیوم مال

 

آتن میلنیوم مال از جمله مراکز خرید شهر آتن است که در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر یعنی در خیابان پانگراتی قرار دارد. وسعت این مرکز تجاری در حدود ۲۰ هزار مترمربع است و پارکینگی با ظرفیت ۷۵۰ ماشین دارد. علاوه بر برندهای محبوب و متنوعی که در این مال هستند، این مجموعه امکانات دیگری مثل سوپرمارکت، پنج سالن سینما، رستوران و کافه هم دارد. آتن میلنیوم مال که نامش در شورای بین‌المللی مراکز خرید (ICSC) ثبت شده، با وجود بازسازی ظاهر نئوکلاسیک قدیمی خود را حفظ کرده است. 

ساعت کاری: دوشنبه تا جمعه ۹ تا ۲۱ - شنبه ۹ تا ۲۰

لوکیشن:

 

آتن میلنیوم مال

 

خلاصه

 

آتن یکی از شهرهای کهن اروپایی است که پیشینه تاریخی و فرهنگی طولانی دارد. اگرچه نمی‌توان جذابیت آثار و بناهای باستانی آتن را نادیده گرفت اما خرید هم جزئی جدایی‌ناپذیر از هر سفری است. از بازارهای محلی گرفته تا مراکز خرید لوکس، آتن مراکز خرید بسیار متنوعی دارد که قطعاً می‌توانند جذابیت‌های سفر را برای گردشگران مضاعف کنند. گستره و تنوع مراکز خرید در آتن به‌گونه‌ای است که هر کسی، بدون توجه به سلیقه و بودجه، می‌تواند تجربه خریدی خاص و فراموش‌نشدنی در این شهر داشته باشد. برای اطلاع از سایر مراکز خرید اروپا از جمله مراکز خرید زوریخ یا مراکز خرید بارسلون می‌توانید به صفحات آن‌ها مراجعه کنید و اخبار و طلاعات آن‌ها مطلع شوید.

دیدگاه ها:

هنوز دیدگاهی برای این مقاله نوشته نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید


رزرو