• تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲
  • توسط: ادمین
  • زمان مطالعه: ۹ دقیقه

"جواهر سبز اقیانوس هند" این اسم دوست‌داشتنی‌ای است که به سرزمین زیبا و دیدنی سریلانکا داده شده است. چرا؟ چون این جزیرهٔ سبز و زیبا مانند جواهری گران‌قدر در میان اقیانوس هند می‌درخشد. جاهای دیدنی سریلانکا آن‌قدر زیاد است که با یک سفر نمی‌توانید همهٔ آنها را بازدید کنید. طبیعت زیبا، فرهنگ غنی، و تاریخ باستانی سریلانکا، این کشور را به مقصدی جذاب برای توریست‌ها و جهانگردها تبدیل کرده است.

سریلانکا با مساحتی حدود ۶۵,۶۱۰ کیلومترمربع، از شمال به هند و چین، از شرق به دریای بنگال، و از جنوب به اقیانوس هند منتهی می‌شود. جمعیت سریلانکا حدود ۲۲ میلیون نفر، تشکیل شده از اقوام مختلف از جمله سینهالی‌ها، تامیل‌ها، مورها و مسلمانان است. این تنوع فرهنگی به سریلانکا یک جلوه خاص می‌بخشد و مساجد، کلیساها، و ویهارایی‌های بودایی را در کنار یکدیگر گرد می‌آورد.

آب‌وهوای سریلانکا گرم و مرطوب است، با دو فصل بارانی و خشک. فصل بارانی از نوامبر تا مارس به مدت ۵ ماه طول می‌کشد و بیشترین بارندگی را در مناطق جنوبی و مرکزی دارد. در ماه‌های باقی‌مانده، هوا گرم و خشک است که شرایط مناسبی برای سفر ایجاد می‌کند. برای سفر به سریلانکا، بهترین فصل بهار و پاییز است که هوا ملایم است و باران کمتری می‌بارد. این دوره‌ها امکان بازدید از جاهای دیدنی سریلانکا مثل مناطق مختلف شهرها و صحراها را فراهم می‌سازد. همچنین، سواحل جنوبی و غربی در ماه‌های دسامبر تا مارس برای علاقه‌مندان به سفرهای ساحلی بسیار جذاب هستند.

توصیه می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد ویزای سریلانکا و اطلاعات مرتبط با تور سریلانکا به صفحه "تور سریلانکا" مراجعه کنید.

 

شهرهای مهم و دیدنی سریلانکا

 

سریلانکا به‌عنوان یک مقصد گردشگری محبوب به‌خاطر معابد باستانی، ساحل‌های زیبا، پارک‌های ملی غنی، و فرهنگ محلی پویا شناخته می‌شود. در ادامه به معرفی ۱۰ تا از شهرهای زیبا و معروف سریلانکا و جاهای دیدنی هر کدام می‌پردازیم.

 

شهر کلمبو سریلانکا

 

شهر زیبای کلمبو پایتخت پر انرژی و جذاب سریلانکا، یکی از جاهای دیدنی سریلانکاست. کلمبو یکی از مهم‌ترین مراکز اقتصادی، فرهنگی، و تجاری کشور سریلانکاست. این شهر با ترکیبی از معابد باستانی، ساختمان‌های تاریخی، بازارهای شلوغ، و سواحل زیبا، یک مقصد گردشگری چندوجهی است.

اگر به دنبال شهری آرامش‌بخش و مردمی بسیار خونسرد هستید، کلمبو مقصد بی‌نظیری برای شماست. طبیعت و سواحل کلمبو شما را یاد صحنه‌های مراقبه راهبان بودایی می‌اندازد. مناظر این شهر طوری است که اگر فقط تنها چند ساعت خود را در این مناطق بگذارید، در دنیایی از آرامش غرق خواهید شد.

بهترین زمان برای سفر به کلمبو، پایتخت زیبای سریلانکا، ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس است. این ماه‌ها، زمان کم‌بارش سال محسوب می‌شود. در سایر ماه‌های سال شما شاهد بارش‌های پراکنده‌ای در کلمبو خواهید بود.

 

جاهای دیدنی شهر کلمبو سریلانکا

 

جاهای دیدنی کلمبو سریلانکا

 

فورت کلمبو (Colombo Fort)

مسجد جامع (Jami Ul-Alfar Mosque)

معبد گانگارامایا (Gangaramaya Temple)

بازار پتاه (Pettah Market)

پارک ویدوریا (Viharamahadevi Park)

کلبه نوری (Galle Face Green)

موزه ملی سریلانکا (National Museum of Colombo)

برج بانک مرکانتایل (Bank of Ceylon Tower)

مسجد کلمبو (Colombo Grand Mosque)

کلمبو سنترال (Colombo Central)

 

شهر کندی سریلانکا

 

شهر کندی یکی از جاهای دیدنی سریلانکاست که نباید از دست بدهید. این شهر بعد از پایتخت، دومین شهر بزرگ و معروف سریلانکا به شمار می‌آید. فاصله شهر کندی با پایتخت یعنی شهر کلمبو، تقریباً یک ساعت و نیم است. با سفر به این شهر می‌توانید سوغاتی‌های بسیار زیبای سریلانکا را تهیه کنید و از بهترین صنایع‌دستی، ظروف برنجی، صنایع چوبی، حکاکی و یا حتی حجاری بازدید کنید.

 

جاهای دیدنی شهر کندی سریلانکا

 

جاهای دیدنی کندی سریلانکا

 

دریاچه کندی (Kandy Lake)

معبد دنتاگیریا (Temple of the Tooth Relic - Dalada Maligawa)

باغ‌های پرهنگ (Peradeniya Botanical Gardens)

مسجد جامع کندی (Kandy Jumma Mosque)

آبشار باهیراواکاندی (Bahiravokanda Vihara Buddha Statue)

بازار پتا (Pettah Market)

تپه کندی (Kandy View Point)

موزه ملی کندی (National Museum Kandy)

 

شهر بنتوتا

 

بنتوتا یکی از شهرهای ساحلی سریلانکا است که در جنوب غربی این کشور واقع شده است. این شهر جذاب با سواحل زیبا، فرهنگ محلی فوق‌العاده، و فعالیت‌های تفریحی متنوع معروف است. یکی از ویژگی‌های برجسته بنتوتا، موقعیت جغرافیایی آن است که به‌عنوان نقطه تلاقی دریای هند و اقیانوس آرام شناخته می‌شود.

سواحل طلایی و آب همیشه گرم در بنتوتا یکی از دلایل اصلی جلب گردشگران است. این شهر فرصت‌های بی‌نظیری برای شنا، غواصی، و سایر ورزش‌های آبی فراهم می‌کند. شهر بنتوتا همچنین دارای بازارها، رستوران‌ها، و مراکز خرید جذاب است که گردشگران می‌توانند از خرید لذت ببرند و بافرهنگ محلی آشنا شوند. در اطراف بنتوتا، مناطق سبز و کوهستانی نیز وجود دارد که برای طبیعت‌گردی و پیاده‌روی بسیار مناسب است.

فرودگاه بنتوتا-متراهیتا یکی از اصلی‌ترین فرودگاه‌های سریلانکا است که به شما امکان دسترسی آسان به این شهر ساحلی را می‌دهد.

 

جاهای دیدنی شهر بنتوتا سریلانکا

 

جاهای دیدنی بنتوتا سریلانکا

 

ساحل بنتوتا

رودخانه بنتوتا

باغ بریف بنتوتا (Brief Garden Bentota)

معبد گاله پاتا ویهارا (Gaalipata Vihare)

معبد کاند ویهاری (Kande Vihare)

پرورشگاه لاک پشت کوسگودا (Kosgoda)

جزیره سینامون (Cinnamon)

قلعه هلندی گال (Galle Dutch Fort)

باغ لونوگانگا (Lunuganga)

 

شهر الا سریلانکا

 

اگر می‌خواهید یکی از بهترین جاهای دیدنی سریلانکا را ببینید، از طریق مسیر راه آهن کندی تا الا به شهر زیبا و دیدنی الا سفر کنید. الا شهر کوچکی است؛ اما از مسیرهای چشم‌نواز کوه‌پیمایی و آبشارها گرفته تا کافه‌های محلی و جذاب، این شهر را به یکی از جاهای دیدنی سریلانکا تبدیل کرده است.

شهر الا در ارتفاع ۱٬۰۴۱ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته و مزارع چای و مناظر خیره‌کننده‌اش، باعث شده تا مقصد جذابی برای توریست‌هایی که به سریلانکا سفر می‌کنند، باشد. بازدید از آبشارها، تپه‌ها و معابد باستانی و همچنین چشیدن طعم غذاهای محلی سریلانکا، می‌تواند سفر به الا سریلانکا را برای شما تبدیل به یک تجربه به‌یادماندنی کند.

 

جاهای دیدنی شهر الا سریلانکا

 

جاهای دیدنی الا سریلانکا

 

صخره الا (Ella Rock)

آبشار راونا (Ravana Falls)

پل دمودار ناین آرک (Nine Arch Bridge)

قلعه آدام کوچک (Hike Little Adam’s Pea)

پارک طبیعت هورتون پلینس (Horton Plains National Park)

سافاری در پارک طبیعت اوداوالاوه (Udawalawe National Park)

کارخانه چای (Tea Factory)

صرف غذا در کافه چیل (Cafe Chill)

 

شهر سیگیریا سریلانکا

 

شهر سیگیریا، یک شهر باستانی و قدیمی در سریلانکاست که مقصدی بسیار جذاب برای افرادی است که به تاریخ علاقه دارند. این شهر عجیب و جذاب روی یک تخته‌سنگ با ارتفاع 180 متری وسط جنگل‌های سبز و زیبای سریلانکا ساخته شده است.

شهر سیگیریا به نام تخته سنگ شیر نیز شهرت دارد. چرا که برای رسیدن به سطح شهر سیگیریا باید از پله‌ها و اتاق‌هایی که از دهان یک شیر سنگی بیرون آمده بالا بروید. در مسیر رسیدن به سطح سیگیریا، تعداد بسیار زیادی فواره، باغ، حوضچه و غیره وجود دارد که بسیار جذاب و دیدنی است.

این شهر آن‌قدر زیبا است که به‌عنوان هشتمین عجایب جهان مشهور شده است. جالب است بدانید که در قرن سوم پیش از میلاد، قلعه‌ای در این شهر ساخته شد که در ابتدا از آن به‌عنوان عبادتگاه و سال‌ها بعد به عنوان اقامتگاه سلطنتی استفاده شده است.

 

جاهای دیدنی شهر سیگیریا سریلانکا

 

جاهای دیدنی سیجیریا سریلانکا

 

برج سیگیریا (سنگسپار)

حمام‌های کاستل (Castle Baths)

حدائق آبی پنیو (Pannila Water Gardens)

سنگ‌های حکایت‌گو (Cobra Hood Cave)

معبدهای ازمتژوپان (Temples of Isurumuniya)

پارک ملی سیگیریا (Sigiriya Sanctuary)

سنگ‌های نگاره‌دار ماتاله (Matale Aluvihare Rock Temple)

 

شهر نووارا الیا سریلانکا

 

شهر نووارا الیا معروف به شهر نور، از شهرهای معروف و جاهای دیدنی سریلانکاست. این شهر در ارتفاع ۱۸۶۸ متری واقع شده و دمای هوای متعادل و مناظری بسیار زیبا دارد. نوورارا الیا واقع در منطقه مرکزی کشور سریلانکا است. این شهر به‌عنوان "پنجمین انگلیس" یا "لندن کوهستانی" نیز شناخته می‌شود.

شهر نووارا علاوه بر اینکه از مهم‌ترین مناطق تولید چای در سریلانکا به شمار می‌رود، پایتخت ادارای این کشور نیز محسوب می‌شود. اقتصاد شهر نووارا الیا بر پایه‌ی کشت چای و سبزیجاتی است که در آب‌وهوای خنک می‌رویند. همچنین گردشگری و جذب توریست هم رونق بسیاری در این شهر زیبا دارد.

 

جاهای دیدنی شهر نووترت الیا سریلانکا

 

جاهای دیدنی نووارا الیا سریلانکا

 

پارک ویکتوریا (Victoria Park)

باغ چای مکرودونا (Mackwoods Labookellie Tea Centre)

دریاچه گرگوری (Gregory Lake)

تپه سینگهاجارا (Single Tree Hill)

کلبه گلف نوارا الیا (Nuwara Eliya Golf Club)

باغ ملی هوراگولا (Hakgala Botanical Garden)

مزرعه تماشاخا (Thotupola Kanda)

باغ گل گلسیه (Glenloch Tea Factory)

 

شهر گال سریلانکا

 

اگر به دنبال کسب تجربه‌ای متفاوت از سفر به سریلانکا هستید، بازدید از شهر گال را فراموش نکنید. این شهر زیبا، یک شهر دفاعی در این کشور بوده است. این شهر جامعه مهاجر بسیار زیادی دارد و به یکی از شهرهای معروف زندگی هنرمندان در سریلانکا تبدیل شده است.

جالب است بدانید که در قرن هفدهم بر روی تپه‌ای رو به دریا استعمارگران آلمانی یک قلعه با سبک معماری بسیار معروف ساخته‌اند که اکنون یکی از جاهای دیدنی سریلانکا به شمار می‌آید.

 

جاهای دیدنی شهر گال سریلانکا

 

جاهای دیدنی گال سریلانکا

 

پلدنیا (Galle Fort)

مسجد گال (Galle Mosque)

کلیسای مرکزی (All Saints' Church)

بازار گال (Galle Market)

معبد یونسالانی (Yatagala Raja Maha Viharaya)

ساحل جونگ (Jungle Beach)

موزه گال (Galle National Museum)

ساحل اندیکولا (Unawatuna Beach)

فرهنگسرای مارتینوس (Martin Wickramasinghe Folk Museum Complex)

 

شهر آنورجاپورا سریلانکا

 

یکی از بنیان‌گذاران انجمن راهبه‌های بودایی، تقریباً ۳۰۰ سال پیش از میلاد مسیح، شهر آنورجاپورا در سریلانکا به وجود آورد.

تاریخ جذاب و عجیب این شهر باعث شده است که سالانه توریست‌های زیادی برای دیدن آن به سریلانکا سفر کنند. حدود ۱۳۰۰ سال پیش شهر آنورجاپورا به دلیل وجود بناهای تاریخی، معابد و قصرهایش روبه‌رشد و شکوفایی بود. جمعیت زیادی در این شهر مقدس و تاریخی زندگی می‌کردند؛ اما در قرن دهم آنورجاپورا مورد حمله واقع شد. پس از این حمله، محلی‌ها این شهر زیبا را رها و ترک کردند و نهایتاً شهر خالی از سکنه شد. مدت‌ها گذشت تا این شهر دوباره به دست اروپاییان کشف شد.

اکنون خرابه‌ها و خانه‌های به‌جامانده از زمان قدیم، تبدیل به مکانی شگفت‌انگیز برای بازدید توریست‌ها شده که نباید آن را از دست بدهید.

 

جاهای دیدنی شهر آنورجاپورا سریلانکا

 

جاهای دیدنی آنورجاپورا سریلانکا

 

معابد مقدس (Sacred City of Anuradhapura)

ستون اشوکا (Ashoka Pillar)

دریاچه میهانتالا (Mihintale)

درخت بو (Bo Tree)

کلان‌شهر آنورادهاپورا (Anuradhapura Urban Area)

توپاوا

معبد ایسورومونیا (Isurumuniya)

آبشار توپیتیلا (Tupitila Falls)

 

شهر دامبولا سریلانکا

 

تابه‌حال اسم معبد طلایی بودا را شنیده‌اید؟ این معبد زیبا و معروف در شهر دیدنی دامبولا در سریلانکا واقع شده است. دامبولا از معروف‌ترین جاهای دیدنی سریلانکاست که نباید بازدید از آن را فراموش کنید. شهر دامبولا پر از معابد مقدس است. اولین معبد شهر دامبولا در قرن اول میلادی ساخته شده است. در هر کدام از این معابد تقریباً حدود ۱۵۷ مجسمه از بودا و پادشاهان مقدس وجود دارد. جالب است بدانید که بلندترین مجسمه بودای جهان با ارتفاع حدود ۳۰ متر در این شهر وجود دارد.

 

همچنین در شهر دامبولا غارهایی به چشم می‌خورد که بخشی از زندگی بودا و حتی تاریخ سریلانکا روی دیوارهای آنها نقاشی شده است. بازدید از این غارها را به‌هیچ‌ وجه از دست ندهید.

جاهای دیدنی شهر دامبولا سریلانکا

 

جاهای دیدنی دامبولا سریلانکا

 

معبد سنگسپار دامبولا (Dambulla Cave Temple)

قلعه چهار صدر (Dambulla Golden Temple)

آبشار رانوانوا (Rangiri Dambulla Rajamaha Viharaya)

موزه دامبولا (Dambulla Museum)

آبشار دوفوهلا (Duvili Ella Waterfall)

پویاشیلی (Popham's Arboretum)

مزارع چای و سبزیجات (Tea and Vegetable Farms)

 

شهر پولوناروا سریلانکا

 

یکی از خیره‌کننده‌ترین و جذاب‌ترین مقاصد گردشگری هر توریستی که به سریلانکا سفر می‌کند، شهر پولونارو است. این شهر پایتخت قدیمی و یکی از جاهای دیدنی سریلانکاست. شهر پولوناروا سریلانکا به‌عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده است. این شهر در استان نیکووارا واقع شده و به‌عنوان یکی از دیارهای مهم مرکز مذهب بودایی در سریلانکا شناخته می‌شود

موزه باستان شناسی و قصر عظیم سلطنتی که در شهر پولوناروا واقع شده‌اند، بسیار شگفت انگیز و چشم‌نواز هستند. اگر از علاقمندان به تاریخ و باستان‌شناسی هستید، به‌هیچ‌وجه بازدید از این شهر زیبا را از دست ندهید.

 

جاهای دیدنی شهر پولوناورا سریلانکا

 

جاهای دیدنی پولوناروا سریلانکا

 

معابد گال ویهارا (Gal Vihara)

کهنسالارا (Quadrangle)

آبشار پرکی‌ویلا (Parakrama Samudra)

کهنه‌ترین شهرک (Old Town)

معبد هولی‌توتا (Holi Tota)

معبد تمپل‌اوتایا (Temple of the Tooth)

آثار سرداب‌ها (Polonnaruwa Archaeological Museum)

باغ شهر (Royal Palace Park)

 

در نهایت باید گفت کشور سریلانکا، مقصدی بسیار جالب و دوست‌داشتنی برای افرادی است که علاقه‌مند به طبیعت، باستان‌شناسی، معماری و تفریحات ساحلی هستند. در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین و زیباترین شهرهای این کشور زیبا را معرفی کنیم. اگر شما هم تجربه سفر به این شهرها را داشتید، حتماً نظر خود را در بخش کامنت این مقاله با ما در میان بگذارید. جذابیتی که در تور سریلانکا تجربه می‌کنید مانند جذابیت تور ژاپن است. مکان‌های تاریخی، طبیعت‌ زیبا، فرهنگ جذابیت‌هایی که می‌توان آن را در آسیای شرقی پیدا کرد.

دیدگاه ها:

هنوز دیدگاهی برای این مقاله نوشته نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید


رزرو