• تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • توسط: ادمین
  • زمان مطالعه: ۷ دقیقه

اگر تاکنون اسم دریاچه زوریخ را شنیده باشید، قطعاً می‌دانید که یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی در کشور سوئیس است که به دلیل جذابیت‌های منحصربه‌فردی که دارد، همه ساله گردشگران و مسافران زیادی را جذب می‌کند. دریاچه زوریخ را می‌توان نقطه تلاقی زیبایی‌های طبیعی و امکانات شهری مدرن دانست. همچنین گران‌ترین املاک جهان را در سواحل دریاچه زوریخ که به سواحل طلایی هم معروف هستند، خواهید دید. گردشگران علاوه بر لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی و دل‌نشین این دریاچه، می‌توانند از امکان قایق‌سواری و شنا کردن در این دریاچه هم استفاده کنند و یکی از خاطره‌انگیزترین لحظات سفر خود به سوئیس را در کنار این دریاچه ثبت کنند.


دریاچه زوریخ کجاست؟


دریاچه شهر زوریخ (Lake Zurich) در جنوب شرقی شهر قرار دارد. با اینکه قسمت عمده این دریاچه در ایالت زوریخ قرار دارد اما سرچشمه‌های آن از یخچال‌های طبیعی شهر گلرو به وجود آمده‌اند.

مشخصات جغرافیایی دریاچه زوریخ


•    مساحت دریاچه زوریخ: مساحت این دریاچه حدود ۸۸ کیلومتر مربع  است
•    عمق دریاچه زوریخ: عمق این دریاچه در عمیق‌ترین قسمت به ۱۴۳ متر می‌رسد.
•    موقعیت جغرافیایی دریاچه زوریخ:

دریاچه زوریخ


بازدید از دریاچه زوریخ سوئیس


دریاچه ی زوریخ به دلیل اینکه در دل کوه‌های آلپ قرار گرفته، یکی از بی‌نظیرترین جاهایی است که می‌توانید در سوئیس و حتی اروپا برای تفریحات آبی، پیاده‌روی و کمپ‌های تابستانی انتخاب کنید.


اگر می‌خواهید بهشت را ببینید، دیدن این دریاچه را به خصوص در فصل تابستان از دست ندهید. اطراف دریاچه پر از رستوران و باغ‌های متعدد است. شگفت‌انگیزترین مناظری که احتمالاً فقط در کارت‌پستال‌ها دیده‌اید را در دریاچه زوریخ با چشمانتان خواهید دید.


امکانات دریاچه زوریخ


باتوجه به اینکه سوئیس یکی از جذاب‌ترین نقاط توریستی در کل جهان است و گردشگران زیادی هرسال از آن دیدن می‌کنند، امکانات خاصی برای تفریح و سرگرمی در جاذبه‌های آن ازجمله دریاچه زوریخ در نظر گرفته شده است. از جمله امکانات لوکس و گران‌قیمت دریاچه زوریخ می‌توان به رستوران‌های مختلف، فضای مناسب برای کمپ‌های تابستانه، قایق‌رانی، شنا و اسکی روی آب اشاره کرد.


از دیگر جاذبه‌های گردشگری زوریخ و دریاچه این شهر، پارک‌های زیبا و فضای سبز وسیع اطراف آن هستند. کرایه قایق در دریاچه زوریخ سوئیس، دوچرخه سواری در دریاچه زوریخ و حتی پیاده‌روی از دیگر تفریحاتی هستند که می‌توانید انجام دهید.


تفریحات دریاچه زوریخ


احتمالاً اولین چیزی که در مورد سوئیس به آن فکر می‌کنید، بانک‌های آن، ساعت‌های لوکس سوئیسی و شکلات‌های خوشمزه آن هستند. اگرچه سوئیس به این موارد معروف است اما آنچه سبب جذب گردشگر در این کشور شده، طبیعت فوق‌العاده آن است. اگر علاقه‌مند به سرعت و ماجراجویی هستید، باید بدانید که در دریاچه زوریخ ورزش‌های آبی متعددی از اسکی روی آب تا قایق‌سواری و ویک‌بردینگ وجود دارد که می‌توانید یکی از بی‌بدیل‌ترین تجربیات شما باشند. در اطراف دریاچه نیز امکانات زیادی را برای انجام این ورزش‌ها فراهم شده که از جمله آن‌ها تورهای ویک‌بردینگ، کایاک ‌سواری و حتی دوره‌های آموزشی ورزش‌های آبی برای تازه‌کاران هستند.


قایق‌ سواری: زیبایی و آرامش در دل آب‌ های زوریخ


یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در تور زوریخ انجام دهید، شرکت در تورهای قایق‌سواری است. با توجه به اینکه رودخانه لیمات از وسط شهر زوریخ عبور می‌کند و سپس به دریاچه زوریخ متصل می‌شود، یکی از بهترین تفریحات زوریخ را می‌توان قایق گشت و گذار در شهر با قایق‌های مدرن مجهز به امکانات لوکس دانست. به این صورت می‌توانید از زیبایی‌های طبیعی و بناهای تاریخی شهر دیدن کنید و لذت ببرید. در طول مسیر نیز می‌توانید از خوردن غذاهایی دریایی رستوران‌های محلی لذت ببرید.

قایق سواری


دوچرخه‌ سواری: تفریح و فرصتی برای ارتباط با مردم محلی


دوچرخه‌سواری در اطراف دریاچه زوریخ یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که نباید از دست بدهید. با کرایه کردن یک دوچرخه کوهستانی، می‌توانید اطراف دریاچه را کاوش کنید و از زیبایی‌های آن بهره‌مند شوید. این تجربه فرصتی عالی برای ارتباط با مردم محلی و آشنایی با فرهنگ مردم سوئیس است.

دوچرخه سواری


ماهیگیری: آرامش و لذت در آب‌ های زوریخ


ماهیگیری با قایق‌های مخصوص یکی دیگر از سرگرمی‌های دریاچه زوریخ است. ماهیگیری به خصوص برای کسانی که عاشق آرامش و طبیعت هستند، لذت‌بخش است. توجه کنید در اکثر مناطق سوئیس، ماهیگیری مجاز است، اما بهتر است در این رابطه تحقیق کنید و در صورت لزوم مجوزهای لازم را دریافت کنید.

ماهیگیری

 

سرگرمی ‌های اطراف دریاچه زوریخ


ساحل طلایی دریاچه زوریخ


معروف‌ترین سواحل دریاچه زوریخ سوئیس، ساحل طلایی است که منطقه آفتاب‌گیر دریاچه به حساب می‌آید و در بخش شمالی آن قرار دارد. ساحل طلایی منطقه مرفه نشین جامعه است و به همین دلیل خانه‌ها و ویلاهای مجللی را در آنجا خواهید دید. ساحل طلایی فضای فوق‌العاده‌ای برای گرفتن حمام آفتاب و صرف نوشیدنی‌های خنک است.

ساحل طلایی


قصر شناور چوبی اوتوکی


قصر شناور چوبی اوتوکی یکی از جاذبه‌های دیدنی منحصربه‌فرد در دریاچه زوریخ است. این قصر در واقع یک استخر شناور است که با استفاده از چوب و دیگر مصالح طبیعی ساخته شده است و قدمت آن به سال 1922 میلادی برمی‌گردد. اوتوکی یکی از جاذبه‌های مورد علاقه گردشگران و مردم محلی زوریخ است که با داشتن امکاناتی مانند استخرهای آب گرم و سرد، سونا، جکوزی و فضایی آرام برای استراحت، مکانی ایده‌آل برای لذت بردن از آب و تجربه‌ی یک روز آرام و شاد در دریاچه زوریخ است.


شهر رز/ راپرسویل


Rapperswil که به نام شهر رز نیز شناخته می‌شود، یکی از شهرهای جذاب و تاریخی اطراف دریاچه زوریخ است. شهر رز با بناهای تاریخی و مناظر زیبای طبیعی فراوانی که دارد، گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. در باغ‌های این منطقه بیش از ۱۵,۰۰۰ بوته‌ رز از ۶۰۰ گونه‌ مختلف را خواهید دید که همین باعث شده به اسم شهر رز هم شناخته شود.

شهر رز


جزیره لوتزلا


در دریاچه زوریخ یک جزیره کوچک به نام لوتزلا وجود دارد که قدمت آن به قرن هشتم میلادی برمی‌گردد. این جزیره بسیاری از جاذبه‌های دیدنی زوریخ را در خود جای داده است. رستوران‌های محلی و تاکسی‌های آبی از جمله عواملی هستند که باعث محبوبیت زیاد آن در میان گردشگران شده‌اند.

جزیره لوتزلا


پارک آبی آلپامار


آلپامار یک پارک‌ آبی معروف در منطقه دریاچه زوریخ است. این پارک آبی در شهر پففیکون قرار دارد و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و به‌روزترین پارک‌های آبی در اروپا شناخته می‌شود. آلپامار امکانات فراوانی دارد که برای سرگرمی و تفریح همه افراد مناسب هستند. سرسره‌ها، از محبوب‌ترین تجهیزات بازی پارک آبی آلپامار زوریخ هستند. یکی از جذاب‌ترین سرسره‌ها، سرسره Jungle Run است که طولانی‌ترین سرسره مرطوب در اروپا به حساب می‌آید. استخرهای آب گرم، سالن ورزشی و سالن‌های غذاخوری هم از دیگر امکانات تفریحی در این پارک آبی هستند.

پارک آبی آلپامار


رستوران ‌های دریاچه زوریخ سوئیس

 


رستوران‌های اطراف دریاچه زوریخ چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای از دریاچه و محیط اطراف آن دارند و به علاوه غذاهای لذیذ متنوعی سرو می‌کنند. مطمئن باشید که در این رستوران‌ها می‌توانید غذای مورد علاقه خود را پیدا کنید. برخی از معروف‌ترین و بهترین رستوران‌های اطراف دریاچه زوریخ موارد زیر هستند:


۱. Belvoir Restaurant & Grill: این رستوران محیطی زیبا و چشم اندازی دیدنی از دریاچه و کوهستان دارد. اگر علاقه‌مند به غذاهای گوشتی، دریایی و کباب‌های خوشمزه هستید، این رستوران قطعاً مناسب شما است.

رستوران بلویر


۲. Fischerstube Zürihorn: یک رستوران قدیمی است که قدمت آن به سال 1939 برمی‌گردد. در این رستوران می‌توانید از خوردن غذاهای سوئیسی خوشمزه لذت ببرید. به علاوه می‌توانید در باغ زیبای آن قدم بزنید و از اتاق استراحت ماهیگیران نیز بازدید کنید.

رستوران فیسچرستوب


۳. Seerestaurant L’O: یک رستوران با تم مدیترانه‌ای است که در تراس چشم اندازی به دریاچه دارد. اگر می‌خواهید طعم ماهی‌های دریاچه را تست کنید، قطعاً اولین گزینه از میان رستوران های زوریخ همین رستوران است.

رستوران سی رستورانت


بهترین زمان بازدید از دریاچه زوریخ


بهترین زمان برای بازدید از دریاچه زوریخ به ترجیح و علاقه‌مندی‌های شما بستگی دارد. اگر هدف شما لذت بردن از تفریحات آبی و زیبایی‌های طبیعی است، ماه‌های جون تا اگوست (اواسط خرداد تا اواسط شهریور) مناسب‌ترین زمان هستند. در این ماه‌ها دمای هوا مطبوع و به‌طور میانگین حدود ۲۱ درجه سانتی‌گراد است. در این ماه‌ها می‌توانید از امکانات تفریحی و ورزشی دریاچه زوریخ بهره‌مند شوید. از سوی دیگر، اگر به اسکی و تفریحات زمستانی علاقه دارید، پاییز و زمستان مناسب‌ترین زمان برای رزرو تور زوریخ خواهند بود؛ بنابراین، بهتر است قبل از تصمیم‌گیری در مورد زمان سفر، اهداف و علاقه‌مندی‌های خود را در نظر بگیرید و بر این اساس زمان مناسب برای بازدید از دریاچه زوریخ را انتخاب کنید.

دیدگاه ها:

هنوز دیدگاهی برای این مقاله نوشته نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید


رزرو