• تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲
  • توسط: ادمین
  • زمان مطالعه: ۸ دقیقه

کشور هلند به سرزمین گل‌های لاله شهرت دارد؛ اما این کشور علاوه بر گل‌های رنگارنگ لاله، میزبان فستیوال‌های رنگارنگ دیگری نیز است؛ فستیوال‌هایی که تاریخ و فرهنگ این کشور را به نمایش می‌گذارند. شهرت کشور هلند علاوه بر طبیعت بکر و تاریخ غنی که در تمام ساختمان‌هایش آن را به رخ می‌کشد، به‌خاطر فستیوال‌ها و رویدادهای جذابی است که در سراسر سال برگزار می‌کند.

هلندی‌ها همه جشنواره‌های مهم فرهنگی و هنری را به بهترین شکل برگزار می‌کنند و هر مسافر و گردشگری از تماشای این فستیوال‌ها از نزدیک لذت می‌برد، چرا که هرکدام از فستیوال‌های هلند به شیوه خاصی منحصربه‌فرد است. فستیوال‌های هلند همواره جز محبوب‌ترین جشن‌های اروپا به حساب می‌آیند. به همین خاطر اگر دوست دارید از یک جشن باشکوه لذت ببرید، حتماً در ایام بهار و تابستان سفری را به کشور هلند داشته باشید.

ما در این صفحه علاوه بر معرفی فستیوال‌های زیبای هلند، توضیحاتی را درباره آن‌ها ارائه می‌دهیم. بنابراین تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات شما نسبت به کارناوال‌ها و جشن‌های بی‌نظیر کشور گل‌های لاله افزایش پیدا کند و تور هلند خود را متناسب با یکی از این فستیوال‌ها انتخاب کنید. در ادامه این صفحه به معرفی مشهورترین فستیوال‌های ۲۰۲۴ هلند، آمستردام و سایر شهرهای هلند پرداخته‌ایم که هرگز نباید آنها را از دست داد!

 

جشنواره گل زوندرت | Bloemencorso Zundert 

 

بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین رژه گل در جهان موسوم به رژه گل زوندرت یا بلومنکورسو است که در شهر زوندرت هلند برگزار می‌شود که طبق تجربه هرساله یکی از شگفت‌انگیزترین فستیوال‌های ۲۰۲۴ هلند خواهد بود. در این فستیوال بزرگ بیش از ۲۰ گونه از زیباترین گل‌های موجود در جهان با ریتم تماشایی به حضار نشان داده می‌شوند. این گل‌ها در هیبت مجسمه‌های غول‌پیکر به‌قدری باظرافت ساخته شده‌اند که ممکن است برای لحظه‌ای فراموش کنید که سرتاپای این مجسمه‌ها از گل پوشیده شده.

یکی از جذابیت‌های این فستیوال برگزاری آن در شهر زوندرت است که زادگاه مشهورترین نقاش امپرسیونیست جهان است و امروزه میزبان تأثیرگذارترین جشنواره گل شده است. در نبرد گل‌های زیبا با میراث تاریخی هلند در این فستیوال نمی‌توان گفت کدام‌ یک بیشتر توجه تماشاگران را به خود جلب می‌کند!

زمان برگزاری جشنواره رژه گل زوندرت: ۳ و ۴ سپتامبر ۲۰۲۴، ساعت ۱۰ تا ۱۶

مکان برگزاری جشنواره رژه گل زوندرت: هلند، شهر زوندرت

برای ورود به وب‌سایت جشنواره رژه گل زوندرت و کسب اطلاعات بیش‌تر کلیک کنید.

 

جشنواره گل زوندرت

 

جشنواره نور آمستردام | Amsterdam Light Festival

 

فستیوال نور آمستردام جشن نور و رنگ‌هاست که بازدیدکنندگان را با فرم جدیدی از هنر آشنا می‌کند. این فستیوال آمستردام یک رویداد سالانه است که در فصل زمستان از نیمه آذر آغاز می‌شود و تا اوایل بهمن ادامه دارد.

این جشنواره اولین‌بار از ایده و ابتکار شخصی چند هنرمند هلندی سرچشمه گرفت و امروزه ارگان‌ها و سازمان‌های فرهنگی و هنری بیشتری در برگزاری آن مشارکت دارند و از آن حمایت می‌کنند. «فستیوال نور» به لطف انقلاب تکنولوژی و پیوند آن با هنر شکل جدیدی از هر دو را در قالب آثار هنری به نمایش می‌گذارد.

هلندی‌ها برای تأثیرگذاری بیشتر این فستیوال آمستردام بهترین زمان از سال را انتخاب کرده‌اند، زیرا آثار هنری نورانی در سراسر خیابان‌ها و معابر در این فصل از ساعت ۴ عصر که شب روی شهر پرده می‌اندازد خودنمایی می‌کنند. انعکاس نور در کانال‌های آبی آمستردام و نورپردازی آثار سه‌بعدی هنری در شهر گرمابخش اقامت زمستانی شما در آمستردام خواهد بود.

زمان برگزاری فستیوال نور آمستردام: ۳۰ دسامبر تا ۲۱ ژانویه، ساعت ۱۷ تا ۲۳

مکان برگزاری فستیوال نور آمستردام: هلند، آمستردام

برای ورود به وب‌سایت فستیوال نور آمستردام و کسب اطلاعات بیش‌تر کلیک کنید.

 

جشنواره نور آمستردام

 

جشنواره رقص آمستردام | Amsterdam Dance Event

 

رویداد بزرگ رقص آمستردام یکی از فستیوال‌های آمستردام است که شیفتگان هنر رقص را به وجد می‌آورد. این رویداد عظیم هر سال در ماه اکتبر به مدت ۵ روز به صحنه می‌آید و بازدیدکنندگان خود را از سراسر دنیا به آمستردام دعوت می‌کند. دی جی‌های تازه‌کار در کنار دی جی‌های مشهور دنیا خود را محک می‌زنند و با طنین موسیقی‌های خود در هر سبک و سیاقی تماشاچیان را به رقص می‌آورند.

این رویداد در بیش از ۲۰۰ باشگاه و سالن کنسرت برگزار می‌شود که در آن حدود ۲۵۰۰ آرتیست شرکت می‌کنند. برنامه‌های این رویداد به قدری منظم و جذاب است که هرگز از آن خسته نخواهید شد، همچنین در فضای بیرونی سالن‌ها و فضای باز برگزاری مراسم غرفه‌های متعدد فروش غذا و خوراکی وجود دارد و به‌عنوان گردشگر می‌توانید انواع غذاها و شیرینی‌های هلندی را در آنها امتحان کنید.

اگر در این فصل قصد سفر به یک کشور اعجاب‌انگیز دارید که در آن یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های رقص و موسیقی دنیا را تجربه کنید، تاریخ سفرتان را با تاریخ فستیوال‌های آمستردام هماهنگ کنید و تجربه‌ای خاطره‌انگیز از رویداد بزرگ رقص در این شهر برای خود رقم بزنید.

زمان برگزاری فستیوال رقص آمستردام: ۱۸ تا ۲۲ اکتبر

مکان برگزاری فستیوال رقص آمستردام: سالن‌ها و فضاهای باز در شهرهای مختلف هلند

برای اطلاع دقیق از ساعت و مکان برگزاری فستیوال های 2024 هلند وارد سایت فستیوال رقص آمستردام شده و جزئیات آن را مطالعه کنید.

 

جشنواره رقص آمستردام

 

جشنواره گل کوکنهوف | Festival Keukenhof

 

در میان تمام فستیوال‌های پر سروصدای هلند، آرام‌ترین رویداد طبیعت بیشترین صدا را در جهان داشته، چرا که مردم تمام دنیا هلند را با گل‌های لاله می‌شناسند! یکی از فستیوال‌های 2023 هلند که خبر آن در تمام دنیا منتشر شد همین مراسم جذاب بود که میلیون‌ها گردشگر برای تماشای آن از نزدیک به هلند سفر کرده بودند.

هر سال بیش از ۷ میلیون پیاز گل‌های لاله در یک باغ ۸۰ هکتاری کاشته می‌شود که بازدید از آنها شما را غرق در رنگ ارغوانی خواهد کرد. باغ گل کوکنهوف هلند مرکز برگزاری بزرگ‌ترین فستیوال گل لاله در جهان است. این جشنواره که در جنوب شهر امستردام برگزار می‌شود بهار هر سال از اوایل فروردین تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد و عاشقان گل در جهان را به خود فرامی‌خواند.

زمان برگزاری جشنواره گل کوکنهوف: ۲۳ مارچ تا ۱۴ می، از ساعت ۸ تا ۱۹:۳۰

مکان برگزاری جشنواره گل کوکنهوف: Stationsweg 166A, 2161 AM Lisse, Netherlands

برای کسب اطلاعات بیش‌تر در ارتباط با این فستیوال و یا تهیه بلیت به وب‌سایت گل کوکنهوف مراجعه فرمایید.

 

جشنواره گل کوکنهوف

 

رژه سینترکلاس | Sinterklaas Parade

 

یک رویداد سنتی تماشایی در آمستردام! سینترکلاس با اسب سفیدش، در رژه‌ای رنگی و کودکانه، کودکان را رهبری می‌کند و این نمایش در مرکز شهر به اوج خود می‌رسد.

سینترکلاس یا همان سنت نیکلاس قدیس موردعلاقه کودکان و شخصیت محبوب آنهاست که در اواسط ماه نوامبر ورود او به آمستردام را با یک مراسم کودکانه و پرشور جشن می‌گیرند. این رژه هم‌زمان با شروع کریسمس در آمستردام شروع می‌شود و سینترکلاس همراه با کودکان تحت رهبری‌اش با اسب و قایق رژه‌ای طولانی و تماشایی به نمایش می‌گذارند.

کودکان در خیابان‌های شهر صف می‌کشند تا با عبور آنها شادی کنند و برایشان دست تکان دهند. سینترکلاس و همراهانش شیرینی و هدایای کوچک به کودکان می‌دهند و این مراسم تا روز پنجم دسامبر ادامه دارد، به این معنی که هر روز در آمستردام سینترکلاس با رژه رنگارنگش کودکان را به شوق می‌آورد.

مرکز اصلی این رژه میدان دام (یکی از مشهورترین جاهای دیدنی آمستردام) است که تماشاگران خود را در آنجا برای تماشای موسیقی زنده، نمایش‌های دیدنی و گرفتن هدایا از سینتر آماده می‌کنند. اگر برای حضور در فستیوال‌های ۲۰۲۴ آمستردام برنامه‌ریزی می‌کنید این مراسم در بهترین موقع سال در هلند برگزار می‌شود و می‌تواند تجربه خاطره‌انگیزی برای شما به جای بگذارد.

زمان برگزاری رژه سینترکلاس: از ۱۹ نوامبر تا ۵ دسامبر

مکان برگزاری رژه سینترکلاس: سراسر هلند

حرکت سینترکلاس از روز شروع تا پایان فستیوال در مکان‌های مختلف کشور هلند بوده و در هر مکان توقف کوتاهی خواهد داشت. برای کسب اطلاعات دقیق و جزئیات زمان و مکان فستیوال به وب‌سایت فستیوال سینترکلاس مراجعه کنید.

 

رژه سینترکلاس

 

جشنواره روز آزادی | Liberation Day

 

پنجم ماه می در هلند به‌عنوان روز آزادی در این کشور اهمیت زیادی دارد و مردم آمستردام دروازه‌های شهر را در این روز برای تمام افرادی که می‌خواهند آزادی را با آنان جشن بگیرند باز می‌کنند. جشن روز آزادی در فضای باز برگزار می‌شود تا احساس آزادی همه‌جا جریان داشته باشد. برنامه‌های متنوع در این روز شامل کنسرت‌ها، نمایش‌ها، تئاترها و جشنواره‌های رقص، غذا و غیره هستند که در مکان‌های مختلف آمستردام برپا می‌شوند. در واقع در روز آزادی آمستردام از هر کجای دیگری در هلند بیشتر شاهد شلوغی و هیجان مردم است و تمام مردم شهر حتی توریست‌ها برای پایکوبی در این روز به خیابان‌ها می‌آیند.

زمان برگزاری جشن روز آزادی: ۵ ام ماه مِی

مکان برگزاری جشن روز آزادی: میدان اصلی شهر آمستردام و سایر شهرهای هلند

 

جشنواره روز آزادی

 

جشنواره کانال آمستردام | Canal Festival Amsterdam

 

اگر طرفدار مراسم در فضای باز هستید، یکی از دیدنی‌ترین جشنواره‌های فضای باز در آمستردام فستیوال کانال در این شهر است. ازآنجایی‌که کمربند کانال‌های آبی آمستردام در سال ۲۰۱۰ از طرف یونسکو به ثبت رسید، هر سال در ماه آگوست مراسمی ۱۰ روزه برای بزرگداشت این رویداد مهم برگزار می‌شود.

ترکیبی از آب، قایق، معماری و موسیقی که به مدت ده روز در شهر جریان دارد و به‌اندازه تمام هلندی‌های مقیم آمستردام و توریست‌های حاضر در شهر بیننده دارد. جالب است بدانید بخش بزرگی از کنسرت‌ها و نمایش‌ها در فستیوال کانال آمستردام در کانال‌های آبی، داخل ایستگاه‌های مترو و موزه‌ها و به طور رایگان برگزار می‌شود. در لیست فستیوال‌های ۲۰۲۳ آمستردام، جشنواره کانال‌های آبی این شهر بیشترین تماشاچی را داشت.

اگر در تاریخ برگزاری این فستیوال آمستردام در آنجا حضور داشته باشید می‌توانید از کانال‌های آبی شهر، از داخل قایق یا هر کجای دیگر شهر که هستید صدای موسیقی زنده کلاسیک یا معاصر را باکیفیت بالا بشنوید و به مدت ۱۰ روز مداوم در رویدادهای هنری و موسیقی مختلف شهر حضور داشته باشید! در زمان برگزاری این فستیوال، رزرو هتل در شهر آمستردام کار راحتی نخواهد بود و بسیاری از گردشگران صرفا به جهت بازدید از این جشم جذاب هلندی به این کشور سفر می‌کنند.

زمان برگزاری فستیوال کانال آبی آمستردام: ۱۰ تا ۱۹ آگوست، از ساعت ۱۰ تا ۲۳

مکان برگزاری فستیوال کانال آبی آمستردام: مسیر کانال‌های آبی آمستردام

برای ورود به وب‌سایت فستیوال کانال آبی آمستردام و کسب اطلاعات بیش‌تر کلیک کنید.

 

جشنواره کانال آمستردام

 

روز پادشاه | King’s Day

 

روز تولد پادشاه ویلم الکساندر مطابق با ۲۷ آوریل هر سال یک روز مهم در تاریخ هلند است. آمستردام در این روز مملو از جمعیتی است که اغلب لباس نارنجی پوشیده‌اند و برای یادبود تولد پادشاه جشن گسترده‌ای برپا کرده‌اند. میهمانان این جشن نارنجی علاوه بر بومی‌ها، شامل هزاران توریست علاقه‌مند به جشنواره‌های ملی هلند است که از سرتاسر جهان خود را برای این روز به آمستردام رسانده‌اند. بسیاری این جشنواره را نزدیک ترین جشنواره هلندی به تمدن و فرهنگ مردم هلند می‌دانند.

مرکز این رویداد پر سروصدا آمستردام است که در آن بازارهای فروش اشیای عتیقه، جشنواره‌های بزرگ غذای محلی و کنسرت‌ها با هم در می‌آمیزند و یک تم شاد و سرزنده در تمام شهر به وجود می‌آورند. روز شاه یکی از فستیوال‌های آمستردام است که اگر در زمان برگزاری آن در آمستردام باشید تجربه شگفت‌انگیزی از آن خواهید داشت.

زمان برگزاری جشنواره روز تولد پادشاه: ۲۷ آپریل

مکان برگزاری جشنواره روز تولد پادشاه در سطح شهر متفاوت هستند.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر در ارتباط با این فستیوال و یا تهیه بلیت به وبسایت جشنواره روز تولد پادشاه مراجعه فرمایید.

 

روز پادشاه

 

سفر به میراث شاد یک ملت

 

هلند سرزمین شادی است و شهرهای مختلف در آن سالانه میزبان بیش از ۳۰۰ فستیوال متنوع هستند. این فستیوال‌ها طیف وسیعی از سرگرمی و برنامه‌های دیدنی را برای همه سلیقه‌ها و ژانرها در بر می‌گیرند، بنابراین فرقی نمی‌کند طرفدار رقص و موسیقی باشید، اهل طبیعت‌گردی باشید یا از کارناوال‌های خیابانی و تست کردن غذاهای محلی لذت ببرید، با سفر به هلند کلید ورود به یک دنیای رنگی و پرهیجان را در دستان خود خواهید یافت.

فستیوال‌های هلند همواره می‌توانند شما را مجذوب خود کنند. پس اگر علاقه دارید در طول یک روز از تمامی نمایش‌های گوناگون لذت ببرید، جشن‌های باشکوه هلند را از دست ندهید. شما می‌توانید طبق زمان تعیین شده برای هر کدام از این فستیوال‌ها در کشور هلند حاضر شوید و یک خاطره به یادماندنی را در هلند برای خود بسازید. همچنین اگر در اروپا زندگی می‌کنید، می‌توانید از طریق ایستگاه‌های راه آهن دسترسی سریع‌تری را به هلند و فستیوال‌های زیبای آن داشته باشید. اگر از خواندن این مطلب لذت بردید پیشنهاد می‌شود فستیوال های ایتالیا را نیز مطالعه کنید.

دیدگاه ها:

صدف سلامی
۱۲ خرداد ۱۴۰۳

من سال پیش جشنواره کانال آمستردام رو رفتم بسیار زیباست

laya
۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

عالی بود مرسی که اینقدر دقیق هستید

خشایار جهانی
۲۵ فروردین ۱۴۰۳

بی نظیره! ممنون بابت محتوای عالیتون

مرتضی جهانگیری
۱۸ فروردین ۱۴۰۳

جشنواره گل کوکنهوف رو من 2 سال پیش با شما رفتم و واقعا زیباییش بی‌نظیر بود

دیدگاهتان را بنویسید


رزرو